Twitter-дипломатія: український контекст (науково-дослідна стаття)

https://doi.org/10.23939/shv2018.02.032
Надіслано: Жовтень 16, 2018
Прийнято: Листопад 12, 2018
1
Національний університет "Львівська політехніка"
2
Lviv Polytechnic National University

Проаналізовано залученість українських політиків та дипломатів до соціальної мережі Twitter та зіставлено особливості використання цієї соціальної мережі в межах їхньої професійної діяльності. Враховуючи те, що в Україні використання соціальних мереж як інструменту електронної дипломатії перебуває лише на стадії розвитку, стверджується про доцільність комплексного вивчення закордонного досвіду, який може бути корисним для українських дипломатів, допоможе їм успішно застосувати Twitter у дипломатичній діяльності. Дослідження українського контексту використання соціальної мережі Twitter як нової соціальної медіа-платформи актуалізується з погляду надання можливостей зменшити дистанцію у взаємовідносинах громадян та політиків, їхнього спілкування один з одним. На основі аналізу особистих сторінок вітчизняних політиків, виокремлено ТОП-10 українських політичних лідерів у мережі Twitter. Виокремлено ключові переваги для політичної та дипломатичної еліти України, які може надати присутність у Twitter: популяризація власного іміджу, налагодження контактів з іншими колегами-політиками та дипломатами, поширення власних думок та поглядів, можливість швидко реагувати на міжнародні події, зв’язок із громадянами, можливість відслідковувати настрої громадськості, реакцію на різноманітні події тощо. Наголошується на тому, що громадяни через мережу можуть звертатись до владної еліти «на пряму», впливати на прийняття важливих політичних рішень. Доведено, що відсутність досвіду в сфері Twitter-дипломатії, зумовлює труднощі, з якими зіштовхуються українські дипломати та політичні діячі. До них зараховано: поширену практику копіювання тексту повідомлень з однієї соціальної мережі в іншу; низьку активність політичної верхівки; відсутність зарубіжної аудиторії серед фолловерів. Наголошено на необхідності розроблення стратегії комунікації з громадськістю та колегами з інших держав, із врахуванням
особливостей закордонного успішного дипломатичного дискурсу в межах Twitter-мережі.

 

Arsen Avakov @AvakovArsen . Twitter.com. Retrieved from https://twitter.com/AvakovArsen
Berezhnaia, M. (ed.). (2014). Contemporary Media Environment: Creativity and Technology. Glance of Young Researchers. Sankt-Petersburg: Sankt-Petersburg State University.
Bryant, N. (2012). E-diplomacy: Foreign Policy in 140 Characters. BBC News. Retrieved from http://www.bbc.co.uk/news/magazine-18856295
Davidenko, B., Lozovoj, V., Tyshchuk T. (2017). The Main Guy on the Net: which of the Ukrainian politicians is the most influential and effective on Facebook. [In Ukrainian]. VoxUkraine. Retrieved from https:// voxukraine.org/longreads/main-boy-fb/article-ru.html
How Euromaidan Events affected the Traffic of Social Networks and Media Sites in Ukraine. (2017). [In Russian]. Blog Imena.UA. Retrieved from https://www.imena.ua/blog/euro-soc/
How the Latest Technologies Can Strengthen the International Position of Ukraine? (2013). [In Ukrainian]. Institute of World Politics. Retrieved from https://glavcom.ua/publications/119759-»tviter-diplomatija.-jak-novitnitehnologijimozhut-posiliti-mizhnarodni-pozitsiji-ukrajini--doslidzhennja.html
Minchenko, O. (2014). World map of social networks -Ukraine remains in the zone of influence of VKontakte. [In Ukrainian]. Watcher. Retrieved from http://watcher.com.ua/2014/01/09/svitova-karta-sotsialnyh-merezh-ukrayin...
Mustafa Nayem @mefimus. Twitter.com. Retrievedfrom https://twitter.com/mefimus
Oleh Liashko @OVLiashko. Twitter.com. Retrieved from https://twitter.com/ovliashko
Oleksandr Turchynov @Turchynov. Twitter.com. Retrieved from https://twitter.com/turchynov
Pavlo Klimkin @PavloKlimkin. Twitter.com. Retrieved from https://twitter.com/PavloKlimkin
Petro Poroshenko @poroshenko Twitter.com. Retrieved from https://twitter.com/poroshenko
Reaching the World through 11 Social Media Platforms. (2016). Twiplomacy. Retrieved from http://twiplomacy.com/blog/reaching-the-world-through-11-social-media-pl...
Social Media Report Facebook Pages. (2012). Socialbakers. Retrieved from http://www.socialbakers.com/reports/regional/october-2012-social-media-r... facebookpages-in-ukraine
The E-diplomacy hub. Twitter & Foreign Policy: Digital Diplomacy in Action (2012). AFP. Retrieved from https://www.afp.com/en/agency/press-releases-newsletter/afplaunches-e-di...
Twiplomacy Study 2017. (2017). Burson-Marsteller. Retrieved from http://twiplomacy.com/blog/twiplomacy-study-2017/

Vitaliy Klychko @Vitaliy_Klychko. Twitter.com.Retrieved from https://twitter.com/vitaliy_klychko
Yepsen, E. (2012). Practicing Successful Twitter Public Diplomacy: a Model and Case Study of U.S Efforts in Venezuela. Figueroa Press. Retrieved from http://uscpublicdiplomacy.org/sites/uscpublicdiplomacy.org/files/ useruploads/u35361/2012%20Paper%206.pdf