Особливості рекомендаційного алгоритму на основі аналізу методів добування даних з соціальних мереж

2023;
: cc. 114 - 125
1
Національний університет «Львівська політехніка», кафедра програмного забезпечення
2
Національний університет «Львівська політехніка»; Карпатське відділення Інституту геофізики ім. С.І. Субботіна НАН України

В останні роки платформи соціальних мереж стали потужними інструментами зі збирання даних для покращення досвіду користувачів. Величезна кількість даних, отриманих через соціальні медіа, надає унікальну можливість для розроблення інноваційних систем рекомендацій. У статті проаналізовано застосування методів інтелектуального аналізу даних щодо соціальних мереж у контексті ефективних систем рекомендацій, зосереджено увагу на трьох ключових методологіях: аналіз тональності тексту (АТТ), тематичному моделюванні (ТМ) й аналізі соціальних мереж (АСМ), виокремлено їхні позитивні риси.

ATT дає змогу системі адаптувати рекомендації на основі аналізу настроїв, пропонуючи користувачам предмети, які відповідають їхнім вираженим емоціям. Експерименти показують істотні підвищення точності рекомендацій, коли дані настрою інтегровані. TM дає змогу системі зрозуміти основні проблеми користувачів, визначаючи провідні теми, надаючи індивідуальні рекомендації та залишаючись у курсі тенденцій, що розвиваються. Водночас АСМ визначає впливових користувачів і спільноти, підвищуючи релевантність і обізнаність про елементи системи.

У статті підкреслено величезний потенціал соціальних мереж для розроблення ефективних, персоналізованих систем рекомендацій. Використовуючи аналіз настроїв та тематичне моделювання, ці системи можуть надавати персоналізовані та релевантні рекомендації на основі суспільних настроїв, популярних тем і динаміки соціальних мереж.

  1. Purva Grover, Arpan Kumar Kar, Yogesh Dwivedi, The evolution of social media influence – A literature review and research agenda, International Journal of Information Management Data Insights. URL: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2022.100116
  2. M. D. Devika, C. Sunitha, Amal Ganesh, Sentiment Analysis: A Comparative Study on Different Approaches,Procedia Computer Science. URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2016.05.124
  3. AlBadani, Barakat & Shi, Ronghua & Dong, Jian.. A Novel Machine Learning Approach for Sentiment Analysis on Twitter Incorporating the Universal Language Model Fine-Tuning and SVM. Applied System Innovation. URL: https://www.researchgate.net/publication/357853465_A_Novel_Machine_Learning_Approach_for_Sentiment_Analy sis_on_Twitter_Incorporating_the_Universal_Language_Model_Fine-Tuning_and_SVM
  4. Chetashri Bhadane, Hardi Dalal, Heenal Doshi,Sentiment Analysis: Measuring Opinions, Procedia Computer Science. URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.03.159
  5. Aisopos, Fotis & Papadakis, George & Varvarigou, Theodora. Sentiment analysis of social media content   using                  N-Gram                    graphs.                                    URL: https://www.researchgate.net/publication/254002881_Sentiment_analysis_of_social_media_content_using_N-Gram_graphs
  6. Qianwen Ariel Xu, Victor Chang, Chrisina Jayne, A systematic review of social media-based sentiment analysis: Emerging trends and challenges, Decision Analytics Journal. URL: https://doi.org/10.1016/j.dajour.2022.100073
  7. Kherwa, Pooja & Bansal, Poonam. (2018). Topic Modeling: A Comprehensive Review. ICST Transactions     on                   Scalable                        Information                  Systems. URL:https://www.researchgate.net/publication/334667298_Topic_Modeling_A_Comprehensive_Review
  8. Evangelopoulos, Nicholas & Zhang, Xiaoni & Prybutok, V. R. Latent Semantic Analysis: Five Methodological Recommendations. European Journal of Information Systems. URL: https://www.researchgate.net/publication/236133983_Latent_Semantic_Analysis_ Five_Methodological_Recommendations
  9. Choo, Jaegul & Lee, Changhyun & Reddy, Chandan & Park, Haesun (2013). UTOPIAN: User-Driven Topic Modeling Based on Interactive Nonnegative Matrix Factorization. IEEE transactions on visualization and computer graphics. URL: https://www.researchgate.net/publication/256837226_UTOPIAN_User- Driven_Topic_Modeling_Based_on_Interactive_Nonnegative_Matrix_Factorization
  10. Alghamdi, Rubayyi & Alfalqi, Khalid (2015). A Survey of Topic Modeling in Text Mining. International Journal  of Advanced Computer Science and Applications. URL: https://www.researchgate.net/publication/276327703_A_Survey_of_Topic_Modeling_in_Text_Mining
  11. Marianela García Lozano, Jonah Schreiber, Joel Brynielsson, Tracking geographical locations using a geo-aware topic model for analyzing social media data, Decision Support Systems. URL: https://doi.org/10.1016/j.dss.2017.05.006
  12. Charifa Laghridat, Mohamed Essalih,A Set of Measures of Centrality by Level for Social Network Analysis,Procedia Computer Science. URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.01.348
  13. Williams, Trenton & Shepherd, Dean. (2015). Mix Method Social Network Analysis: Combining Inductive Concept Development, Content Analysis, and Secondary Data for Quantitative Analysis. Organizational Research   Methods. URL: https://www.researchgate.net/publication/283709926_Mix_Method_Social_Network_Analysis_Combining_Inductive _Concept_Development_Content_Analysis_and_Secondary_Data_for_Quantitative_Analysis
  14. Fatma Altuntas, Serkan Altuntas, Turkay Dereli, Social network analysis of tourism data: A case study of quarantine decisions in COVID-19 pandemic, International Journal of Information Management Data Insights. URL: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2022.100108
  15. Novita Hanafiah, Alexander Kevin, Charles Sutanto, Fiona, Yulyani Arifin, Jaka Hartanto, Text Normalization Algorithm on Twitter in Complaint Category, Procedia Computer Science. URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2017.10.004
  16. Deena Abul-Fottouh, Melodie Yunju Song, Anatoliy Gruzd, Examining algorithmic biases in YouTube’s recommendations of vaccine videos, International Journal of Medical Informatics. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2020.104175
  17. Mehdi Elahi, Danial Khosh Kholgh, Mohammad Sina Kiarostami, Mourad Oussalah, Sorush Saghari, Hybrid recommendation by incorporating the sentiment of product reviews, Information Sciences. URL: https://doi.org/10.1016/j.ins.2023.01.051
  18. Dixon Prem Daniel Rajendran, Rangaraja P Sundarraj,Using topic models with browsing history in hybrid collaborative filtering recommender system: Experiments with user ratings, International Journal of Information Management Data Insights. URL: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2021.100027
  19. N Vedavathi, R Suhas Bharadwaj, Deep Flamingo Search and Reinforcement Learning Based Recommendation System for E-Learning Platform using Social Media, Procedia Computer Science. URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.12.022
  20. Hossein A. Rahmani, Yashar Deldjoo, Tommaso di Noia, The role of context fusion on accuracy, beyond- accuracy, and  fairness of point-of-interest recommendation systems, Expert Systems with  Applications. URL: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2022.117700