СОЦІАЛЬНОКОМУНІКАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО “NEW GAMES JOURNALISM” У КІБЕРСПОРТИВНІЙ РЕАЛЬНОСТІ

1
Державний податковий університет

Досліджено соціальнокомунікаційні аспекти застосування New Games Journalism (NGJ) у кіберспортивній реальності, зокрема в українському медіапросторі. Особливу увагу приділено аналізу інформаційних потреб аудиторії, що ґрунтується на результатах опитування користувачів української кіберспортивної платформи Players. Виявлено, що ключовими факторами, які впливають на популярність кіберспортивних медіа, є оперативність подання контенту, рівень аналітики, а також безпосередня присутність журналістів на турнірах. Дослідження засвідчує високу зацікавленість аудиторії у глибоких аналітичних матеріалах та контенті в стилі NGJ, що виходить за межі традиційного новинного висвітлення кіберспорту. Аналіз каналів отримання інформації підтверджує домінування соціальних мереж (інстаграм, твітер, тікток) та трансляційних платформ (твіч, ютуб), що підкреслює необхідність адаптації кіберспортивного контенту до динамічних цифрових форматів. Водночас значний інтерес до україномовного контенту (75 % опитаних) вказує на актуальність подальшого розвитку національного кіберспортивного медіа-сегмента та його інтеграції у міжнародний інформаційний простір. На основі отриманих результатів дослідження обґрунтовано рекомендації щодо адаптації світових практик кіберспортивної журналістики до українського контексту. Зокрема, наголошено на важливості залучення журналістів до безпосереднього висвітлення турнірів, впровадження мультимедійних форматів та розширення локального контенту з акцентом на аналітичний і репортажний стиль. Подальші дослідження можуть охоплювати економічні аспекти функціонування кіберспортивних медіа, їхню роль у формуванні іміджу України на міжнародній арені та вплив NGJ на залученість аудиторії.

1. Волобуєва А., Петрик О. Особливості висвітлення кіберспорту в електронних спортивних медіа. Образ. 2018. № 28 (2). С. 69‒77. 2. Данькова Н. Кіберспортивні канали Maincast дистрибутуватиме група “1+1”. Детектор Медіа. 2024. URL: https://detector.media/infospace/article/235067/2024-11-22-kibersportyvn.... 3. 25 українських команд зібрали кошти для ЗСУ на благодійному кібертурнірі “Кубок Єдності”. 056.UA. 2022. URL: https://www.056.ua/news/3398022/25-ukrainskih-komand-zibrali-kosti-dla-z.... 4. Друзі, просимо вас приділити 5 хвилин вашого часу і пройти опитування про кіберспортивні медіа. Players. 2024. URL: https://t.me/playersua/10993. 5. Кишеневський М. Шостий фінал за рік: українська кіберспортивна команда NaVi перемогла на IEM Rio 2024. #ШоТам. 2024. URL: https://forbes.ua/news/ukrainska-kibersportivna-komanda-navi-vigrala-fin.... 6. Комунікативні стратегії медіа в українському та світовому кіберспорті. Google Форми. 2024. URL: https://forms.gle/XUHAX2Jnm5EvarKGA. 7. Куніцин Є., Жванія Л. Кіберспортивна журналістика в сучасному медіапросторі. Сучасний масмедійний простір: реалії та перспективи розвитку : збірник тез доповідей Другої всеукраїнської науковопрактичної конференції молодих вчених. 2022. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/ 33325/1/Kunitsyn.pdf. 8. Тарасовський Ю. Українська NaVi перемогла у турнірі Esports World Cup 2024 з Counter-Strike 2. Forbes. 2024. URL: https://forbes.ua/news/ukrainska-navi-peremogla-u-turniri-esports-world-.... Україна закликає IESF дотримуватись принципів нейтральності в кіберспорті. Minmolodsport. 2024. URL: https://www.instagram.com/p/DClihUjNGbQ/?utm_source=ig_web_copy_link&igs.... 10. Шинкарук О., Скалозуб А., Шарга Я. Стратегії запобігання та мінімізації тильту в кіберспорті. Спортивна медицина фізична терапія та ерготерапія. 2024. № 1. С. 83–95. 11. Chikish Y., Carreras-Simó M., Garci J. eSports: A New Era for the Sports Industry and a New Impulse for the Research in Sports (and) Economics? 2019. URL: https://www.researchgate.net/publication/332781901_ eSports_A_New_Era_for_the_Sports_Industry_and_a_New_Impulse_for_the_Research_in_Sports_and_Economics. 12. Duarte F. How Many Gamers Are There? (New 2024 Statistics). Exploring topics. 2025. URL: https://explodingtopics.com/blog/number-of-gamers. 13. Esports: The world of competitive gaming. An overview. British Esports Association. 2019. 18 p. 14. Global eSports Market Report (2024). ASO World. 2024. URL: https://asoworld.com/blog/global-esportsmarket-report-2024/. 15. Hamari J., Sjöblom M. What is eSports and why do people watch it? InternetResearch. 2017. № 27 (2). Рp. 211–232. 16. Monte ганебно програли росіянам у фіналі турніру з Counter-Strike 2. Українська правда. Чемпіон. 2025. URL: https://champion.com.ua/ukr/esports/ukrajinska-komanda-monte-prograla-ro.... 17. Players – Все про ігри та кіберспорт. 2025. URL: https://players.com.ua/. 18. The Father of the video game: the Ralph Baer prototypes and electronic games. National Museum of American History. 2024. URL: https://americanhistory.si.edu/collections/object-groups/the-father-of-t.... 19. Torres-Toukoumidis A., Alejandro López N. R., Vega Ramírez J. F. A., Palma-Ruiz J. M., Marin-Gutierrez I. Esports and the Media. Challenges and Expectations in a Multi-Screen Society. Routledge. 2022. 134 р. 20. Ukrainian Professional sports association. 2025. URL: https://upea.com.ua/about/. 21. Werder K. Esport. Business & Information Systems Engineering. 2022. № 64 (3). Рp. 393–399. 22. Wolf J., Cote A. C. Esports Journalism. Routledge Handbook of Esports. 2024. 764 p.