СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ І ПОЛІТИЧНИЙ PR В УКРАЇНСЬКИХ ТА ЗАКОРДОННИХ ВИБОРЧИХ КАМПАНІЯХ

1
Національний університет "Львівська політехніка"

У статті здійснено аналіз шляхів впливу соціальних мереж на формування та проведення політичних PR-кампанії. Приклади з політичної сфери (виборчі кампанії, ініціативи), зокрема українських та інших закордонних президентських та парламентських виборів, розкрили можливості, які створюють Facebook, Telegram, Twitter, YouTube у просуванні кандидата, лідера, ідей та думок. Авторські блоги, створені в соціальних мережах, можуть бути додатковим інструментом у PR-кампанії.

Соціальні мережі втручаються у сферу людського життя, стають засобом спілкування, просування, брендування. Про ефективність соціальних мереж свідчать такі історично значущі події, як Brexit, Арабська весна та Революція Гідності. Особливу увагу було приділено українським президентським виборам 2019 року та місцевим2020 р.

На основі аналізу окремих PR-кампаній висвітлено причини успішних та невдалих кампаній з точки зору мережевих комунікацій, які надають необмежену мультимедіа та інтерактивні інструменти для PR. Насправді ці концепції суттєво впливають на ефективність реалізації PR-кампанії, її остаточну ефективність, яка визначається досягненням цілей.

Вибір блогу як головного інструменту маркетингової кампанії має як позитивні, так і негативні сторони. Тільки людина з великим творчим потенціалом може займатися створенням блогу. До того ж це займає багато часу. Насправді ці два моменти програють порівняно з іншими інструментами.

Подальші дослідження цікаві у двох аспектах. По-перше, порівняння динаміки ефективності інструментів PR-кампанії в Україні в 2020 році та в минулому, зокрема, на зорі незалежності держави. По-друге, дослідити, як / або концепція PR-кампаній у соціальних мережах та блогах постійно змінюється.

  1. Данько Ю. Соціальні мережі як засіб політичної комунікації. European political and law discourse. Vol. 2. Is. 2. 2015. С. 204– 209.
  2. Кравець О., Глиняний Д. Соціальні мережі у формуванні ефективного територіального бренду Комунальне господарство міст. Економічні науки. Київ, 2012. № 106. С. 396– 403.
  3. Українська правда. Кремлівських ботів у Twitter запідозрили в атаці на Макрона. URL: https://www.pravda.com.ua/news/2018/12/9/7200679/(дата звернення: 4.02.2020).
  4. Курбан О. Соціальні мережі у галузі PR. Вісник Книжкової палати. Київ, 2014. № 10.  С. 1– 3.
  5. Улинець Н. Тренди SMM у 2018 році. URL: https://perfect-pr.com.ua/trendi-smm-v-2018-rotsi/ (дата звернення: 3.02.2020).
  6. Швець К. та Чальцева О.  Digital PR-технології у передвиборчих президентських кампаніях США та Франції 2016–2017 рр. Вісник студентського наукового товариства Донецького національного університету імені Василя Стуса. Вінниця, 2019. Вип. 11. Т. 1. С. 28–32.
  7. DW. Блокування в соцмережах: куди тікають прихильники Трампа з Facebook і Twitter. URL: https://www.dw.com/uk/blokuvannia-v-sotsmerezhakh-prykhylnyky-trampa-tik... (дата звернення: 15.01.2021).