ОСОБЛИВОСТІ МАТЕРІАЛІВ ІНТЕРНЕТ-ЗМІ “УКРІНФОРМ

2023;
: 1-7
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Досліджено особливості висвітлення матеріалів в інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Це питання актуальне, оскільки журналістам необхідно знати, як готують свої матеріали сучасні ЗМІ, які теми вони обирають для висвітлення. Зазначимо, що інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ” має такі рубрики: “Війна”, “Політика”, “Економіка”, “Україна разом”, “Світ”, “Суспільство”, “Культура”, “Регіони”, “Київ”, “Крим”, “Спорт”, “Діаспора”, “Технології”. Усі матеріали журналісти подають на високому професійному рівні, обирають актуальні теми для висвітлення. Яскравим прикладом великого різноманіття рубрик є інтернет-видання “УКРІНФОРМ”. Кожен заголовок цікаво висвітлює інформацію. Хорошим прикладом журналістських матеріалів є стаття під назвою – “Депортація українських дітей до Росії набула ознак геноциду”, в якій журналісти розповідали про те, що ворог мріє перетворити українських дітей на яничар: для цього вони проводять агресію і фільтрацію, і “сортування на здорових і хворих” та вивозять українських дітей до Росії. Журналісти зазначають, що за майже дев’ять років російсько-української війни під виглядом “добровільної евакуації” та “турботи про підростаюче покоління” ворог намагається вивезти з тимчасово підконтрольних територій якомога більше неповнолітніх громадян України. Цих дітей асимілюють, навчають у школах “люби росію-матінку”, усиновлюють... За даними державного порталу “Діти війни”, за період повномасштабної війни станом на 5 лютого було депортовано 16 222 неповнолітніх. Ще одним гарним прикладом роботи журналістів “УКРІНФОРМу” є стаття під назвою – “Я боялася, що якщо я помру на “Азовсталі”, то мій син не матиме про мене спогадів”, у якій журналісти пишуть: “Їй 30 років, її позивний “Гільда” – на честь валькірії, яка мала дар воскресіння. До початку бойових дій на Донбасі працювала юрисконсультом Департаменту культури, національностей та релігії Запорізької облдержадміністрації. У 2014–2015 роках була добровольцем, а потім пішла служити в окремий загін спеціального призначення “Азов”. То ж журналісти-видання висвітлюють інформацію сповна, підбирають гарні фото та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні. Актуальність дослідження. Нині актуальним питанням для журналістів є тема та особливості подачі матеріалів. Метою дослідження є аналіз специфіки сучасних матеріалів на прикладі “УКРІНФОРМу”. Новизна роботи полягає в тому, що досліджено останні матеріали інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Предмет дослідження – матеріали в інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Об’єкт дослідження – висвітлення інформації в інтернет-ЗМІ. Для дослідження використовували такі методи: синтез, аналіз, моніторинг. Отож, із вищенаведеного можна зробити висновок, що журналісти цього видання чітко висвітлюють дані, до інформації підбирають гарні фотографії та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні.

1. Balaklytskyi М. А. (2007). Essays as an artistic and journalistic genre : methodical materials for students majoring in “Journalism”. Kh. : KHNU imeni V. N. Karazina. 74 p. 2. Bochkovskii O. I., Siropolko S. (1993). Ukrainian journalism against the backdrop of the times (history, democratic experience, new tasks). Munich : Ukrainian Technical and Economic Institute. 204 p. 3. Weischenberg Z. (2004). News of journalism : navch. posib. K. : AUP. 262 p. 4. Vachnadze G. N. (1989). World television: New media – their audience, technology, business, politics. Tbilisi : Ganatleba. 672 p. 5. Getmanets M. F. Modern dictionary of literature and journalism / Getmanets M. F., Mikhailin I. L. Kh. : Prapor, 2009. 384 p. 6. Grygorash D. S. (1974). Journalism in Terms and Virazes. Lviv : Vishcha school. 295 p. 7. Zdorovega V. Y. (2004). Theory and methodology of journalistic creativity : assistant. 2-nd view., rev. and additional. Lviv : PAIS. 268 p. 8. Kvit S. M. (2008). Masovі komunikatsії podruchnik. K. : VD “KMA”. 206 p. 9. Official site of Internet media “UKRINFORM”. URL : https://www.ukrinform.ua/block-lastnews.10. Rizun V. V. (2003). Masa: Texts of lectures. K. : Kyiv University Publishing and Printing Center. 11. Stevenson R. L. (1979). Treasure Island: Preface by I. Kashkin. Odessa : Mayak. 12. Serdyuk V. (2001). The reference point is a person. Something about ethics in modern journalism. Ukrainian Journalism Studies. K. Vol. 2. 13. Free library: Wikipedia. URL : https://uk.wikipedia.org/wikipedia.org/wiki/Internet advertising. 14. Wikipedia. URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/Ice generation. 15. Mobile advertising. URL : http://stud.com.ua/22331/marketing/mobilna_reklama