Особливості Львівського телебачення та тематика його сюжетів

1
Національний університет «Львівська політехніка»

У цій статті досліджено особливості роботи та створення сюжетів на Львівському телебаченні. Як відомо, телебачення Львова має свою унікальну історію та особливості, які відрізняють його від інших регіональних телеканалів України.

У дослідженні розглянуто питання особливостей телебачення загалом, а також специфіку саме Львівського телебачення. У матеріалі цієї статті розкрито способи підготовки та подання новин журналістами Львівського телебачення у наш час. Також розглянуто сучасну тематику сюжетів Львівського телебачення.

Актуальність теми. Отже, сама актуальність цього дослідження полягає в тому, що до уваги та аналізу взято новини Львівського телебачення за кінець 2024 року та початок 2025 року. Саме в новинах подано теми для сюжетів для телебачення щодня, і все це залежить від найперших потреб аудиторії та від подій сучасного життя, від проблем і питань, які цікавлять людей саме тут і саме зараз. Також варто зазначити, що новини дуже важливі для людей, адже вони дають змогу їм завжди бути в курсі подій. Мовиться про якість подання новин на Львівському телебаченні, у чому ми можемо переконатися, ознайомившись із сутністю досліджуваних відеоматеріалів та зрозумівши, як вони створювалися.

Метою цього дослідження є з’ясування особливості тематики та методів подання сюжетів на Львівському телебаченні. Для виконання цієї мети було виконано такі завдання: спершу було розглянуто історичну частину створення та розвитку Львівського телебачення, було відзначено момент переходу телебачення Львова у сучасний стан роботи та розвиток телебачення, проаналізовано нові сюжети Львівського телебачення та охарактеризовано їхні особливості.

Об’єктом дослідження є українське телебачення загалом, його особливості, а предметом – сучасне Львівське телебачення, тематика його новин.

Новизна дослідження полягає в тому, що для його аналізу взято саме нові сюжети Львівського телебачення, а для глибокого вивчення і проведення дослідження було використано методи: описовий, аналіз, синтез та контент-аналіз.

  1. Novykova,   L.,   Trymbach,   S.   Television   //   Essays   on   Ukrainian   Popular   Culture.   Ed.    by O. Hrytsenko.  Kyiv, UCKD, 1998.  P. 667–685.
  2. Paslavskyi, I. Ukrainian Television: Problem-Content Analysis // Bulletin of Lviv University. Series: Journalism. Issue 51. 2022.  P. 81–88.
  3. Yurovskyi, Y. Television – Searches and Solutions. Mystetstvo. Kyiv, 1984.
  4. Electronic Source. Khrystyna Hirska. «Mykhaylo Khvoynytskyy: «The Lviv Television and Radio Company has great prospects». Еlectronic resource: https://detector.media/withoutsection/article/88628/2013-12-19-mykhaylo- khvoynytskyy-u-trk-lviv-ie-velyki-perspektyvy
  5. State Register of Television and Radio Organizations of Ukraine (as of January 1, 2008) / Official website of the National Council of Ukraine for Television and Radio Broadcasting. Еlectronic resource: http://www. nrada. gov. ua/cgi-bin/go?page=93
  6. Electronic source. Martyniv Myroslava. «The Phenomenon of Lviv Television». Electronic resource: https://zbruc.eu/node/74709
  7. Official website of the National Council of Ukraine for Television and Radio Broadcasting. Еlectronic resource:  www. nrada. gov. ua
  8. «Suspilne». Еlectronic resource: website: https://suspilne.media/lviv/