ОСОБЛИВОСТІ МАТЕРІАЛІВ ІНТЕРНЕТ-ЗМІ «ZAXID.NET»

2022;
: 21-29
1
Національний університет «Львівська політехніка»

У статті досліджуються особливості висвітлення матеріалів в інтернет-ЗМІ «Zaxid.net». Це питання актуальне, оскільки журналістам необхідно знати, як готують свої матеріали сучасні ЗМІ, які теми вони обирають для висвітлення. Зазначимо, що інтернет-ЗМІ «Zaxid.net» має розподіл рубрик за містами України (за назвами міст) та за висвітленням (спорт, медицина тощо). Усі матеріали журналісти викладають на високому професійному рівні, обирають актуальні теми для висвітлення. Варто відзначити, що вдалим прикладом великої різноманітності рубрик є інтернет-ЗМІ «Zaxid.net». У кожному заголовку цікаво висвітлено інформацію. Інтернет-ЗМІ «Zaxid.net» складається з таких рубрик: «Львів», «Івано-Франківськ», «Тернопіль», «Волинь», «Закарпаття», «Чернівці», «Рівне», «Економіка», «Нерухомість», «Авто», «Дім», «Курйози», «Дозвілля» тощо. Заголовки із назвами міст містять поточну інформацію про кожне місто. Інші ж рубрики містять інформацію на дуже різні теми, такі, як життя, політика, уряд тощо. Хорошим прикладом журналістських матеріалів є стаття під назвою – «Укрзалізниця призначила швидкісний потяг з Києва до Тернополя», в якій журналісти повідомляють, що «Укрзалізниця» призначила фірмовий швидкісний поїзд категорії “Інтерсіті”, маршрут Київ-Тернопіль. Також додали, що з Києва він вирушатиме 2 липня, а з Тернополя – 3 липня. Як повідомляє прес-служба Укрзалізниці, потяг відправлятиметься з Києва щодня о 16:41. та прибуватиме до Тернополя о 22:47 год. Він також повертатиметься щодня о 4:00 і прибуватиме до Києва о 10:03. Поїзд зупинятиметься у Козятині Вінницької області, Вінниці, Хмельницькому та Волочиську Хмельницької області. Загалом потяг курсуватиме з Києва до Тернополя та в зворотному напрямку шість годин. Ще одним вдалим прикладом роботи журналістів «Zaxid.net» є стаття під назвою «Логістика під час війни», в якій журналісти пишуть, що з початком бойових дій Україні довелося зіткнутися з російською армією. Відкрите протистояння з Росією стало серйозним викликом для країни, що вимагає загальної консолідації та оптимізації всіх соціальних процесів. І один з найважливіших моментів, на який варто звернути увагу, – це переформатування логістики. Журналісти додають, що початок бойових дій не став повною несподіванкою для українців та української влади. Не можна сказати, що з постачанням військ і населення все погано, але проблеми є, і вони досить серйозні, для їхнього вирішення потрібно не лише отримувати військову техніку, гуманітарну та фінансову допомогу, а й будувати економіку на військові потреби та використовувати сильні сторони, зокрема, потужний волонтерський рух та досвід успішних бізнес-структур. Оптимізація матеріально-технічного забезпечення – друга проблема після ведення бойових дій, яка є життєво важливою для виживання Української держави. Отож, із вищенаведеного випливає, що журналісти цього видання чітко висвітлюють дані, до інформації підбирають гарні фотографії та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні.

1. Balaklytskyi М. А. Essays as an artistic and journalistic genre: methodical materials for students majoring in "Journalism" / Balaklytskyi М. А. - KH.: KHNU imeni V.N. Karazina Каразіна, 2007. - 74 p.

2. Bell D. The coming post-industrial society. Experience of social forecasting / Per. from English./Daniel Bell. - Ed. 2nd, rev. and additional - M.: Academia, 2004. - CLXX, 788 p.

3. Bogomolova N.N. Social psychology of press, radio and television / N. N. Bogomolova. - M.: Publishing House of State University, 1991. -125 p.

4. Borkovskyi O.I. Ukrainian journalism on aphids (history, democratic progress, new tasks)/O. Borkovsky, S. Siropolko; for red. K. Kostev and G. Kosharinskogo. - Munich: Ukrainian State Technical and State Institute, 1993. - 204 p.

5. Burdie P.O. Television and journalism/Per Bourdieu. - M.: Pragmatics of culture, 2002. - 160 p.

6. Weischenberg Z. News of journalism: Navch. pos_b./Sig-fried Weischenberg. - K.: AUP, 2004. - 262 p.

7. Vachnadze G. N. World television: New media - their audience, technology, business, politics / G. N. Vachnadze. - Tbilisi: Ganatleba, 1989. - 672 p.

8. Vladimirov V. M. Fundamentals of journalism in concepts and comments: textbook. Allowance / V. M. Vladimirov. - Lugansk: VUGU Publishing House, 1998. - 144 p.

9. Gates B. The road to the future / Bill Gates; per. from English. - M.: Dialogue-Nauka, 1997. - 315 p.

10. Getmanets M.F. Modern dictionary of literature and journalism / Getmanets M.F., Mikhailin I. L. - Kh.: Prapor, 2009. - 384 p.

11. Gorokhov V. M. Fundamentals of journalistic mastery V. M. Gorokhov. - M.: Higher. school, 1989. - 117 p.

12. Grygorash D. S. Journalism in Terms and Virazes / D. S. Grigorash. - Lviv: Vishcha school, 1974. - 295 p.

13. Zdorovega V.Y. Theory and methodology of journalistic creativity: assistant / Volodymyr Zdorovega; 2nd view., Rev. and additional - Lviv: PAIS, 2004. - 268 p.

14. Kvit S. M. Masovі komunikatsії podruchnik / Sergey Kvit. - K.: VD "KMA", 2008. - 206 p.

15. Official site of Internet media “Zaxid.net” [Electronic version]. - Access mode : https://zaxid.net/.

16. Kashuba H. Ukrainian internet-media : communication and linguistic and law aspects// Visnyk natsionalnoho universytetu imeni Ivana Franka.- Lviv, 2004. – 474-480 p.

17. Kolesnikova M.M. Merejevi ZMI-osnovni grupy , vydu I formy yih functionuvannia// M.Kolesnikova. – Vydannia “Internet’. – 2000. - № 5(33) : rejym dostupu [Electronic resource] : http://www.relga.rsu.ru/n35/net35.htm#5.

18. Marel Holynski. Internet- smietnik kultury czy nowy obraz swiata? //Czlowiek i media. – Warshawa, 2001, p. 33.