Вища економічна освіта і потреби сучасного ринку праці

2024;
: сс. 215 - 224
1
Lviv Politechnic National University
2
Національний університет «Львівська політехніка»

Розглянуто проблему вищої освіти та встановлено потребу сучасного ринку праці в орієнтації економічної освіти на підготовку фахівців з економіки бізнесу. Обґрунтовано потребу розроблення освітніх програм із залученням провідних фахівців галузі як стейкхолдерів та внесення в них змін залежно від ситуації на ринку праці. Запропоновано розробляти навчально-методичне забезпечення освітніх програм з орієнтацією на реалізацію концепції навчання впродовж життя.

  1. Мойсеєнко І. П., Гринькевич О. С. Економічна ефективність вищої освіти в Україні. Соціально- правові студії. 2018. Випуск 1. С. 80–87.
  2. Вронська С. Університетська освіта в системі економічного розвитку України. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2019. № 2(40). С. 66–71. DOI: 10.31388/2519- 884X-2019-40-66-71
  3. Циганюк Д. Л., Цирулик С. В. Вища освіта як чинник соціально-економічного розвитку країни.Вісник СумДУ. Серія Економіка. 2019. № 1. С. 111–122. DOI: 10.21272/ 1817-9215.2019.1-15
  4. Інформаційно-аналітична довідка щодо організації освітнього процесу в закладах фахової передвищої та вищої освіти України в умовах воєнного стану (за результатами щоквартального онлайн- анкетування, І квартал 2023 року). Державна служба якості освіти України: вебсайт. URL: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2023/05/Orginazaciya_osvitnogo_pro... (дата звернення: 16.09.2023).
  5. Дутка Г. Cучасний стан та перспективи розвитку економічної освіти в Україні. Nauki Ekonomiczne.2017. Tom 25. S. 125–141. DOI: 10.19251/ne/2017.25(8)
  6. Рудніцька К. В. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців економічного профілю у вищих навчальних закладах. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Педагогіка. Соціальна робота. 2017. Випуск 2 (41). С. 222–225.
  7. Загородня А. А. Професійна підготовка фахівців економічної галузі у закладах вищої освіти Республіки Польщі та України: монографія. К.: ВП “Едельвейс”, 2018. 392 с.
  8. Thornton T. The Problem Withthe Way Economists Are Educated. Boston University. Global Deve- lopment Policy Center: вебсайт. URL: https://www.bu.edu/eci/2020/10/26/the-problem-with-the-way-economists- are-educated/ (дата звернення: 11.09.2023).
  9. Yuen S. Putting Modern Economicsin Context: Lessonsfrom a Soviet Curriculum Reform Project. Boston University. Global Development Policy Center: вебсайт. URL: https://www.bu.edu/eci/2022/09/22/putting-modern- economics-in-context-lessons-from-a-soviet-curriculum-reform-project/ (дата звернення: 11.09.2023).
  10. Pühringer S., Bäuerle L. What economicseducationismissing: therealworld. International Journal of Social Economics. Vol. 46, No. 8. 2019. P. 977–991. DOI: 10.1108/IJSE-04-2018-0221
  11. Аналіз розривів у навичках і потребі бізнесу у робочій силі. Звіт про результати дослідження ринку праці Львівської області. URL: https://drive.google.com/file/d/1sRDBavW6BN0b1GbysLSQSbvrXXZMSE7o/ view?fbclid=IwAR2PDf5ygmfbxtZiAVy7AiPJsudsoCTM9gwbnelMJOfejxTtDGxCHW0P5nk&pli=1                                                      (дата звернення: 27.10.2023).
  12. Державна служба статистики України: вебсайт. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 15.09.2023).
  13. Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти. Razumkovcentre: вебсайт. URL: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf (дата звернення: 12.09.2023).
  14. Вагонова О. Г., Горпинич О. В., Шаповал В. А. Бізнес-освіта як чинник імплементації економіки знань. Економічний вісник. 2017. № 3. С. 142–154.
  15. Ливч Д. Нове обличчя українського підприємництва. Як війна вплинула на малий та середній бізнес у різних регіонах України? Економічна правда: вебсайт. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/ 2022/08/29/690937/ (дата звернення: 11.09.2023).
  16. Свириденко Ю. Яку економіку ми будуємо? Українська правда: вебсайт. URL: https://www.pravda. com.ua/columns/2022/07/8/7357131/ (дата звернення: 11.09.2023).