Процедура розгляду скарг щодо порушення академічної доброчесності визначає порядок подання, розгляду та вирішення скарг, пов’язаних із можливими порушеннями академічної доброчесності, публікаційної етики чи редакційних процедур у журналі «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку».
Особами, які можуть подати скаргу, є:
- автор (або група авторів);
- рецензент;
- член редакційної колегії;
- читач або будь-яка інша особа, яка виявила потенційне порушення етики.
До розгляу беруться скарги, що стосуються: плагіату, самоплагіату, фальсифікації або фабрикації даних; порушення авторства (необґрунтоване включення або виключення авторів); конфлікту інтересів, який не був задекларований; недобросовісного рецензування; неправомірного використання матеріалів іншого автора; порушення процедури прийняття/відхилення статті; некоректної поведінки членів редколегії або рецензентів.
Скарга подається в письмовій формі на офіційну електронну адресу журналу.
У листі необхідно зазначити:
- ПІБ заявника (можлива анонімна подача, якщо це обґрунтовано);
- суть скарги, опис обставин і докази (посилання, копії документів тощо);
- контактну інформацію для зворотного зв’язку.
Розгляд скарги відбувається за такою процедурою:
- Скарга передається головному редактору або відповідальному секретарю для попереднього розгляду.
- Якщо скарга стосується головного редактора, вона передається уповноваженій особі від членів редколегії
- Створюється тимчасова комісія (з числа членів редколегії або зовнішніх експертів), яка аналізує обставини справи.
- За потреби можуть бути запитані пояснення від авторів, рецензентів, редакторів.
Після завершення розгляду комісія ухвалює рішення, яке може передбачати:
- відхилення скарги як необґрунтованої;
- внесення виправлень або уточнень до публікації;
- публікацію спростування (retraction) або відгуку статті;
- заборону на подальші подання від порушника;
- інформування установи, де працює автор, про порушення академічної доброчесності.
Всі матеріали скарги розглядаються конфіденційно.
Інформація не розголошується, за винятком випадків, коли це необхідно для об’єктивного розслідування.
Якщо заявник не згоден із рішенням, він може подати апеляцію на розгляд редакційної ради або етичного комітету університету.