Аналіз стратегічних можливостей підприємства в умовах турбулентності середовища

2025;
: cc. 69 - 79
Автори:
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Розглянуто особливості дослідження стратегічних можливостей підприємств в умовах турбулентності зовнішнього середовища. Визначено причини виникнення та наслідки впливу такого стану середовища на діяльність і розвиток підприємств. Розглянуто набір інструментів, засобів та методів оцінювання стратегічних можливостей підприємств. Наведено особливості застосування цього набору в процесі аналізу та формування різного типу стратегічних можливостей підприємств (організаційних, фінансових, соціальних, інноваційних, виробничих, конкурентних, репутаційних, інвестиційних тощо) в умовах турбулентності зовнішнього середовища. Розглянуто переваги і недоліки застосування окремих управлінських інструментів дослідження стратегічних можливостей і особливостей їхнього використання у відповідних умовах.

  1. Cherep O., Kaliuzhna Iu., Mykhailichenko L. (2023). Peculiarities of personnel management under the conditions of marital state in Ukraine. Economy and Society, 48.
  2. Gontareva I., Yevtushenko V., Kovalova V. (2022). Features of strategic personnel management of the organiza- tion. Eastern Europe: Economy, Business and Management, 3(36), 5056.
  3. Kotler Ph., Andreasen A. (1996) Strategic Marketing for Nonprofit Organizations?
  4. Коваль З. О. Стратегічний аналіз. Навчальний посібник. 2024. 424.
  5. Beyond productivity: The journey to the quantified organization. (2023). Retrieved from https://www2.deloitte. com/content/dam/Deloitte/uy/Documents/human-capital/Deloitte_The%20Quantified%20Organization.pdf.
  6. Taleb N. N. (2021) Antifragile: Things that gain from disorder. New York: Random House. 544.
  7. Коваль З.О. Трансформація підходів до формування стратегічних можливостей підприємств в умовах не- визначеності. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2016. 6 (2). 166175.
  8. Koval Z. (2019) Evaluation of efficiency of marketing strategies of enterprises by factor analysis methods. Journal of scientific works «Economic Innovations» of the Institute of Market Problems and Economic and Environmental Research. National Academy of Sciences of Ukraine. Vol. 1, №1 (70). 132-142.
  9. Pylypenko Yu., Pylypenko1 H., Prokhorova V.V., Mnykh O. B., Dubiei Yu. V. (2021) Transition to a new para- digm of human capital development in the dynamic environment of the knowledge economy. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. № 6. 170176.
  10. Мних О. Б., Далик В. П., Брицький Р. Р. Трансфер інноваційних технологій на глобальних і національних ринках і його вплив на економіку. Бізнесінформ. № 11. 2021. 3541.
  11. Mescon, M., Albert, M., Khedouri, F. (1988) Management. Harper & Row. 1988. 777.
  12. Bosone C., Dautović E., Fidora M., Stamato G. (2024). How geopolitics is changing trade. Retrieved from https://cepr.org/voxeu/columns/how-geopolitics-changing-trade.
  13. Bremmer I., Kupchan C. (2024). Top risks 2024. Eurasia Group’s annual report. Retrieved from https://www.eur- asiagroup.net/issues/top-risks-2024.
  14. De Villa M. A., Rajwani T., Lawton T. (2015). Market entry modes in a multipolar world: Untangling the moder- ating effect of the political environment. International Business Review, 24(3), 419429.
  15. Sytnyk Yo., Zakharchyn H. (2024). HR management of enterprises under martial law, socio-cultural and techno- logical challenges. Economics, Entrepreneurship, Management, 11(1), 6779.