Досліджено процес трансформації підходів до формування стратегічних можливостей підприємств в умовах невизначеності зовнішнього середовища. Розглянуто передумови трансформації підходів. Обґрунтовано актуальність доповнення підходу сталого розвитку підприємства новим сучасним підходом, що полягає у формуванні здатності підприємства в сучасних складних умовах сьогодення змінюватись і розвиватись, отримувати нові можливості та акумулювати резерви під дією негативних впливів факторів зовнішнього середовища. Наведено порівняння теоретичних та методичних основ концепцій сталого розвитку підприємства з концепцією антикрихкості. Обґрунтовано, що реалізація стратегії антикрихкості надає суттєві переваги підприємству, які проявляються у підвищенні стійкості підприємства, його конкурентоспроможності, здатності долати труднощі та динамічно розвиватись, враховуючи швидкозмінність зовнішнього середовища, що у складних умовах сьогодення характеризується значним рівнем нестабільності і непередбачуваності. Розглянуто переваги і недоліки застосування підходу антикрихкості до формування стратегічних можливостей, розглянуто особливості його застосування у визначених ситуаціях.
- Талеб Н.Н. Антикрихкість. Про (не)вразливе у реальному житті / пер. з англ. Микола Климчук. 4-те вид. Київ. 2021. 400 с.
- Taleb N. N. Antifragile: Things that gain from disorder. New York: Random House, 2012. 544 p
- 3. Талеб Н.Н. Чорний лебідь: Про (не)ймовірне в реальному житті. Київ. 2017. 392 с.
- Антикрихологія команди [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://budni.rabota.ua/ua/expert- thoughts/antikrihkist-komand-topovi-spikeri-kalush-ta-1-3-mln-griven-dlya-zsu-chim-zapam-yatavsya-hr-camp-2022-vid-robota-ua.
- Антикрихкість: як побудувати стабільний бізнес у нестабільній країні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://uifuture.org/publications/24188-jak- poboduvaty-stabilnyi-biznes-u-nestabilniy-kraini/.
- Антикрихкість: під час воєнного стану [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.hneu.edu.ua/news/antykryhkist-banky-pid-chas-voyennogo- stanu/.
- Chukhrai, N., Koval, Z. Evaluation indicators of the marketing strategies efficiency of value-based enterprises. Economics, entrepreneurship, management, 2016. Vol. 3, Num. 1. 35-40.
- Koval, Z. Evaluation of efficiency of marketing strategies of enterprises by factor analysis methods. Journal of scientific works «Economic Innovations» of the Institute of Market Problems and Economic and Environmental Re- search. National Academy of Sciences of Ukraine, 2019. Vol. 1, №1 (70). 132-142.