Цифрові інструменти на ринку енергетичних напоїв

2025;
: cc. 335 - 344
1
Національний університет «Львівська політехніка» Кафедра маркетингу та логістики
2
Lviv Polytechnic National University, Department of Marketing and Logistics

У статті досліджено трансформаційний вплив цифрових технологій на функціону- вання ринку енергетичних напоїв в умовах інтенсифікації цифровізації глобального біз- нес-середовища. Сформульовано ключові напрямки впровадження цифрових інструмен- тів у маркетингові, логістичні та комунікаційні процеси компаній, а також обґрунтовано значення Big Data, штучного інтелекту (AI), технологій IoT та блокчейну в оптимізації бі- знес-процесів і підвищенні конкурентоспроможності виробників. На основі емпіричних даних представлено порівняльний аналіз щодо рівня цифровізації основних компаній, що діють на ринку енергетичних напоїв України у 2019–2024 роках. Виокремлено провідні цифрові практики компаній Red Bull, Monster Energy, Carlsberg Ukraine, Hell Energy та інших, визначено вплив цифрових рішень на рівень персоналізації маркетингу, автомати- зацію логістичних ланцюгів і управління споживчими взаємодіями. Встановлено, що успішна цифрова трансформація передбачає системний підхід до впровадження техно- логій: від цифрового аудиту, оцінки цифрової зрілості компанії та інвестиційної спромож- ності – до впровадження CRM-систем, ERP-платформ, інструментів цифрового аналізу та кіберзахисту. Обґрунтовано доцільність стратегічного поєднання цифрових і маркетинго- вих технологій задля формування сталих конкурентних переваг, підвищення гнучкості бізнесу та адаптивності до динамічних змін попиту.

  1. “Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital”, by Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan. URL: https://www.drnishikantjha.com/booksCollection/Marketing%204.0_%20Moving%20from%20Traditional%20to%20Digital%20(%20PDFDrive%20).pdf (дата звернення 28.03.2025).
  2. “Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice”, by Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick. URL: https://books.google.com.ua/books/about/Digital_Marketing.html?id=o2JkLw...  (дата     звер- нення 29.03.2025).
  3. “Shaping the Fourth Industrial Revolution”, by Klaus Schwab. URL: https://www.weforum.org/focus/shaping- the-fourth-industrial-revolution/ (дата звернення 29.03.2025).
  4. “The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies”, by Erik Brynjolfsson. URL: http://digamo.free.fr/brynmacafee2.pdf (дата звернення 30.03.2025).
  5. Giving Wings to People and Ideas. Red Bull Company. URL:https://www.redbull.com/int- en/energydrink/company (дата звернення 30.03.2025).
  6. Red Bull (2024). “Digital Transformation and Marketing Strategies. ” URL: https://www.redbull.com (дата звер- нення 30.03.2025).
  7. Monster Energy. “Innovative Approaches to Supply Chain Management in the Energy Drink Industry”. Journal of Logistics, 45(3), 112-127. URL: https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0960-0035/vol/45/iss/3 (дата звернення 31.03.2025).
  8. Hell Energy. “Block chain Applications in Supply Chain Transparency”. International Journal of Supply Chain Management, 34(2), 78-84. URL: https://ojs.excelingtech.co.uk/index.php/IJSCM (дата звернення 31.03.2025).
  9. Carlsberg Group (2024).  “ERP Systems Integration and Optimization of Logistic Processes”. URL: https://www.carlsberggroup.com (дата звернення 31.03.2025).
  10. І. Чуницька, Л. Богріновцева (2023). ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА РОЗВИТОК ФІНАНСОВОГО РИНКУ УКРАЇНИ. Випуск 49, 2-6. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2342/2263 (дата звернення 31.03.2025).
  11. Верховна Рада України. РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) 2016/679. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_008-16#Text (дата звернення 01.04.2025).
  12. База знань. Еволюція технології блокчейн. URL: https://www.bitbon.space/ua/knowledge-base/distributed- ledger-technologies-blockchain/technological-aspects-of-blockchain/evolution-of-the-blockchain-technology (дата звернення 01.04.2025).
  13. ІoT Solutions for Logistics (2022). “Utilizing Internet of Things for Real-Time Monitoring in the Beverage Indus- try”. Logistics Tech Journal, 56(4), 65-77. (дата звернення 02.04.2025).
  14. Hell Energy. URL: https://www.hellenergy.com/ua/ (дата звернення 03.04.2025).