Ефективність закупівельної діяльності підприємств суттєво залежить від формування бази постачання підприємства та вибору постачальників матеріально-технічних ресурсів. Враховуючи, що рішення про вибір постачальників приймаються в умовах невизначеності, проаналізовано основні причини її виникнення, зокрема нестабільність первинного попиту та частки ринку виробника, зміни у стандартах і специфікаціях компонентів чи готової продукції, тенденції технологічного прогресу, складність передбачення здатності посередників досягати очікуваних результатів. Для посилення впливу у відносинах між виробником і постачальником, залежно від цілей закупівельної діяльності, запропоновано використовувати стратегії зменшення зацікавленості у співпраці, розширення мережі стосунків, підвищення статусу та формування коаліції з іншими учасниками. Підвищити ефективність закупівельної діяльності можна за рахунок програмних продуктів, в яких поєднуються бази даних, аналітичні інструменти та системи документообігу.
- Чухрай Н.І., Криворучко Я.Ю. Оцінювання і розвиток відносин між бізнес-партнерами: монографія. Львів: Растр-7, 2008. 360 с.
- Пушкар І. О., Андрющенко Т. Ю. Формалізація поняття “партнерські відносини” видавничо-поліграфічних підприємств. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: технічні науки. 2019. Т. 30 (69). Ч. 1. № 1. С. 115–119.
- 3. Рожко Н. Я. Формування партнерських відносин на ринку овочів та фруктів. Причорноморські економічні студії. 2020. Вип. 52-2. С. 39-45. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.52-29.
- Князик Ю. М. Взаємозв’язок суб’єктів маркетингу партнерських відносин. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/ server/api/core/bitstreams/06ce21bb-e0f7-4c18-8f5f-fd75be2c220f/content (дата звернення: 22.01.2025).
- Ус М. І. Сучасні напрямки формування партнерських відносин. БІЗНЕСІНФОРМ. 2011. № 8. С. 181–183.
- Решетілова Т. Б., Куваєва Т. В. Маркетинг партнерських відносин промислового підприємства. Економічний вісник. 2018. №2. С. 167–173.
- Кузняк Б. Я., Валявський С. М., Різник А. В. Формування ефективних взаємовідносин з постачальниками у закупівельній діяльності підприємства. Ефективна економіка. 2021. №12. URL: http://www.economy.nayka. com.ua/?op=1&z=9719 (дата звернення: 24.01.2025). DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.12.7.
- Струк Н. С. Концептуальні засади розвитку маркетингу партнерських відносин підприємств. Причорно- морські економічні студії. 2018. Вип. 30–1. С. 212–226.
- Маслій Н. Д., Ніценко В. С. Науково-методичний підхід щодо формування партнерських відносин при ін- теграції підприємств сфери зв’язку та інформатизації. Український журнал прикладної економіки. 2018. Том 3. № 3. С. 264–277.
- Благун І., Кукурудз Р. Інтерактивна модель розвитку партнерства на основі поведінкових детермінант взаємовідносин. Modeling the development of the economic systems. 2022. №. 4. С. 56-62. DOI: https://doi.org/ 10.31891/mdes/2022-6-8.
- Попко О.В., Сліпецький О.Є., Кузьо Н.Є. Формування партнерських відносин: напрями, ефективність та виклики в умовах воєнного стану. Інфраструктура ринку. 2024. Вип. 81. С. 214-219. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2024/81_2024/38.pdf. (дата звернення: 30.01.2025). DOI: https://doi.org/ 10.32843/infrastruct81-36.
- Мамонов К. А., Грицьков Є. В., Величко В. В., Троян В. І., Зубарев Д. М. Формування партнерських стейк- холдерних відносин на будівельних підприємствах: організаційно-економічні аспекти. Фінансово-кре- дитна діяльність: проблеми теорії і практики. 2021. № 2 (37). С. 362-373.
- Ярош-Дмитренко Л .О. Роль маркетингу у повоєнному відновленні партнерських відносин на ринку В2В. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 49. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/arti- cle/view/2330 (дата звернення: 25.10.2024). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-44.
- Popko O., Slipetskyi O., Kuzo N., Bilyk I., Hryniv N., Demko M. Selection of Suppliers under Conditions of Uncertainty as a Component of Procurement Marketing. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice. 2024. Vol. 4 (57). P. 433-444. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.57.2024.4485.
- Bode C., Burkhart D., Schültken R., Vollmer M. Future of Procurement. In: Merkert R., Hoberg K. (eds). Global Logistics and Supply Chain Strategies for the 2020s. Springer, Cham. 2023. Pp. 261–276. DOI: https://doi.org/ 10.1007/978-3-030-95764-3.
- Редченко К. І. Аналіз стратегій розвитку закупівельних груп. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2015. Вип. 13. Ч. 3. С. 158–161.
- Ерфан Є. А., Мушка Д. В. Інформаційні технології в закупівельній діяльності. Економіка і суспільство. 2018.Вип. 14. С. 349– 353.