Зміст споживчої цінності пропозиції послуги з використання вантажних вагонів

2025;
: cc. 275 - 285
1
Національний транспортний університет, Україна
2
Філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень» АТ «Укрзалізниця»
3
Національний транспортний університет, Україна

Перевезення вантажів залізничним транспортом є комплексною послугою, важливою частиною якої є надання вантажного вагона у використання. Категорію споживчої цінності (далі - СЦ) послуги розглядають у чотирьох контекстах: пропозиції провайдером певної СЦ, очікувань клієнта щодо СЦ, конкретного варіанту надання послуги та сприйняття клієнтом такого надання. У статті розглянуто та проаналізовано СЦ пропозиції клієнту послуги використання вантажного вагону у розрізі окремих атрибутів, які є складовою частиною цієї пропозиції. Наведено перелік переваг та жертв, які отримує клієнт. Запропоновано впорядкування атрибутів СЦ послуги використання вантажного вагону, яка пропонується клієнту.

  1. Arne, F., Koller, M., Zauner, A., & Teller, C. (2017). Multiple value dimensions spill-over-An experimental approach in a consumption system comprising a product and a service. Journal of Consumer Behaviour, 16(4), 352–362. doi:10.1002/cb.1634. (6)
  2. Babin, B. J., Darden, W. R., & Griffin, M. (1994). Work and/or Fun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value. Journal of Consumer Research, 20 (4), P 644-656. (4)
  3. Бакалінський, О. В., Кизим, Ю. М., Ван Акер, В. (2024). Сегментація пасажирів поїздів на основі когніти- вно-афективного профілю споживчої цінності транспортного обслуговування. Вісник Національного тра- нспортного університету Економічні науки, 2(59), 12. doi: 10.33744/2308-6645-2024-2-59-012-023. (17)
  4. Бакалінський, О. В., Маліцький, В. В. (2022). Проблеми та тенденції ринку використання вантажних ваго- нів. Залізничний транспорт України, 4(145), 7. doi: 10.34029/2311-4061-2022-145-4-07-15. (15)
  5. Бакалінський, О.В., Маліцький, В.В. (2023). Вимірювання чутливості клієнтів до ціни на послугу з викори- стання вантажних вагонів. Вісник Національного транспортного університету Економічні науки, 2(56), 27. doi: 10.33744/2308-6645-2023-2-56-027-039. (16)
  6. Данько, М. І., Ломотько, Д. В., Кулешов, В. В. (2012). Удосконалення організаційно-технологічної моделі використання вантажних вагонів різної форми власності на залізницях України. Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту, 129. Харків: Українська державна академія за- лізничного транспорту, 5-12. (11)
  7. Dodds, W. B., Monroe, K. B., & Grewal, D. (1991). Effects of Price, Brand, and Store Information on Buyers’ Product Evaluations. Journal of Marketing Research, 28(3), 307. doi:10.2307/3172866. (3)
  8. Договір про надання послуг з організації перевезень вантажів залізничним транспортом. URL: https://uz- cargo.uz.gov.ua/contracts/nova-redaktsiia-dohovoru-pro-nadannia-posluh-z-orhanizatsii-perevezen-vantazhiv- zaliznychnym-transportom-iaka-vvodytsia-v-diiu-z-01122024. Дата звернення 02.12.2024. (19)
  9. El-Adly, Mohammed I. & Riyad Eid (2016), An Empirical  Study of the Relationship between Shopping Environment, Customer Perceived Value, Satisfaction, and Loyalty in the UAE Malls. Journal of Retailing and Consumer Services, 31, 217-227. (8)
  10. Følstad, A., & Kvale, K. (2018). Customer journeys: a systematic literature review. Journal of Service Theory and Practice, 28(2), 196–227. doi:10.1108/jstp-11-2014-0261. (7)
  11. Котлер, Ф., Келлер, К. Л., Павленко, А. Ф., Войчак, А. В., Старостіна, А. О., Длігач, А. О., Каніщенко, О. Л. ,Шаповалов, О. В. (2008). Маркетинговий менеджмент. Київ: Хімджест, 720. (2)
  12. Malitskiy, V., & Reznik, N. (2023). Factors of changes in demand for the use of freight wagons jsc “Ukrzalizny- tsya”. International Journal of Innovative Technologies in Economy, (4(44). doi.org/10.31435/rsglobal_ijite/301 22023/8079. (10)
  13. Milenković, M., Bojović, N., & Abramin, D. (2023). Railway Freight Wagon Fleet Size Optimization: A real-world application. Journal of Rail Transport Planning & Management, 26, 100373. doi.org/10.1016/j.jrtpm.2023. (14)
  14. Previte, J., Russell-Bennett, R., Mulcahy, R., & Hartel, C. (2019). The role of emotional value for reading and giving eWOM in altruistic services. Journal of Business Research, 99, 157–166. doi:10.1016/j.jbusres.2019.02.030. (9)
  15. Стасюк, О.М. (2020). Розвиток ринку операторів вантажних вагонів України. Review of transport economics and management, 4(20). 98. (13)
  16. Varshneya, G., & Das, G. (2017). Experiential value: Multi-item scale development and validation. Journal of Retailing and Consumer Services, 34, 48–57. doi:10.1016/j.jretconser.2016.0. (5)
  17. Ватаманюк, З. Г., Панчишин, С. М., Ревенчук, С. К., Буняк, В. Г., Гнатюк, Н. І., Грабинський, І. М., Крупка, І. М., Майовець, Є. Й., Михайлишин, Р. В. (2001). Економічна теорія: макро- і мікроекономіка (З. Ватама- нюк, С. Панчишин, Ред.). Київ: Альтернатива, 606. (1)
  18. Zeithaml, V. A., Verleye, K., Hatak, I., Koller, M., & Zauner, A. (2020). Three Decades of Customer Value Research: Paradigmatic Roots and Future Research Avenues. Journal of Service Research, 109467052094813. doi:10.1177/1094670520948134. (18)
  19. Зіць, О. Є. (2016). Удосконалення методики оцінки використання інвентарного парку вантажних вагонів ПАТ “УКРЗАЛІЗНИЦЯ”. Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету заліз- ничного транспорту імені академіка В. Лазаряна Проблеми економіки транспорту, 11, 26. (12)