Вплив характеристик циклічної тріщиностійкості колісних сталей з нітридним зміцненням на їх пошкоджуваність в умовах контактної втоми

2017;
: cc. 46 - 51
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Досліджено взаємозв’язок між утворенням вищербин на поверхні кочення мо- дельних коліс і циклічною тріщиностійкістю сталей з нітридним зміцненням. Показано, що нітридне зміцнення колісних сталей позитивно впливає на опір пошкодженості поверхні кочення модельних коліс. Для підвищення роботоздатності колісних сталей з нітридним зміцненням зазначена необхідність оптимізації їх хімічного складу, забезпечуючи вміст вуглецю в інтервалі 0,50...0,55 % за вмісту ванадію 0,08...0,12 % і азоту 0,008...0,015 %.

1. Ekberg A. Fatigue of railway wheels and rails under rolling contact and thermal loading — an overview / A. Ekberg, E. Kabo // Wear. — 2005. — 258. — Р. 1288–1300. 2. Zerbst U. Fracture mechanics in railway applications — an overview / U. Zerbst, K. Madler, H. Hintze // EFM — 2005. — 72. — Р. 163–194. 3. Panasyuk V. V. To crack propagation theory under rolling contact / V. V. Panasyuk, O. P. Datsyshyn, H. P. Marchenko // Eng. Fract. Mech.. — 1995. −52, № 1. — P. 179–191. 4. Datsyshyn O. P. Modelling of fatigue contact damages formation in rolling bodies and assesment of their durability / O. P. Datsyshyn, V. V. Panasyuk, Yu. Glazovа // Wear. — 2011. — 271, Is. 1–2. — С. 186–194. 5. Richardetal H. A. Fracture in a rubber-sprung railway wheel / H. A. Ri- charda, M. Fulland, M. Sander, G. Kullmer // Engineering Failure Analysis. — 2005. — 12. — P 986–999. 6. Richardetal H. A. Development of fatigue crack growth in real structures / H. A. Richarda, M. Sander, M. Fulland, G. Kullmer // Engineering Fracture Mechanics. — 2008. — 75. — P. 331–340. 7. Clarke M. Wheel rolling contact fatigue and rim defects investigation wheel steels handbook / M. Clarke // Research Programme; Engineering : Rail Safety & Standart Board. Research. — P. 20. 8. Ostash O. P. On the concept of selection of steels for high-strength railroad wheels / O. P. Ostash, V. H. Anofriev, I. M. Andreiko, L. A. Muradyan, V. V. Kulyk // Materials Science. — 2013. — 48, № 6. — P. 697–703. 9. Узлов И. Г. Научная разработка и производственная реализация технологии микролегирования и термоупрочнения высокоизносостойких железнодорожных цельнокатаных колес / И. Г. Узлов, К. И. Узлов, О. Н. Перков, А. В. Кныш // Фун- даментальные и прикл. проблемы черной металлургии. — 2004. — Вып. 7. — С. 231–243. 10. Ostash O. P. Influence of braking on the microstructure and mechanical behavior of steels of railroad wheel / O. P. Ostash, I. M. Andreiko, V. V. Kulyk, V. I. Vavrukh // Materials Science. — 2013. — № 5, 48. — P. 569–574. 11. Механика разрушения и прочность материалов: справ. пособие у 4-х т. — Т. 4: Усталость и циклическая трещиностойкость конструкционных материалов / О. Н. Романив [и др.]; под общ. ред. В. В. Панасюка. — К.: Наук. думка, 1990. — 680 с. 12. Андрейко І. М. Дослідження пошкоджуваності поверхні кочення залізничних коліс / І. М. Андрейко, В. В. Кулик, В. І. Прокопець // Машинознавство. — 2011. — № 1–2. — С. 32–36. 13. Кулик В. В. Оцінка пошкоджуваності залізничних коліс в умовах контактної втоми з врахуванням локального нагріву поверхні кочення / В. В. Кулик, І. М. Андрейко, В. В. Віра // Металознавство та термічна обробка металів. — 2016. — № 4. — С. 39–45. 14. Осташ О. П. Зв’язок між пошкоджуваністю поверхні кочення залізничних коліс та циклічною тріщиностійкістю сталей / О. П. Осташ, В. В. Кулик, Т. М. Ленковський // Дванадцятий Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: тези доп. — Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2015.— С. 6–7.