Львівська політехніка

АРХІТЕКТУРА БУДІВЕЛЬ ЛЬВІВСЬКОЇ ПОЛІТЕХНІКИ У ПЕРШИЙ ПЕРІОД ФУНКЦІОНУВАННЯ ДО 1877 Р.: АДАПТАЦІЯ КАМ’ЯНИЦЬ ТА НОВІ ПРОЄКТИ У ЦЕНТРІ МІСТА

У працях з історії Львівської політехніки перші роки функціонування технічної школи пов’язують із будівлею у центрі Львова, на вул. Театральній, 20. Проте реальна архітектурна історія Політехніки виявилася багатшою на об’єкти та складнішою. Но-
вовиявлені архівні документи, які торкаються історії Львівської політехніки, дають змогу по-іншому глянути на перший період її існування. Надзвичайно цікавою є також інформація не лише про будівлі, але й про набір приміщень (їх планувальну структуру, функції), які забезпечували функціонування навчальної установи. Вважалося, що першим

ПОКРАЩЕННЯ ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ АРХІТЕКТУРНИХ РІШЕНЬ В КОНТЕКСТІ КЛІМАТИЧНИХ ЗМІН

Зв'язки між кліматичними умовами та архітектурою будівель і містобудівних утворень розкривають у частині архітектурної фізики - архітектурній кліматології. Сьогодні світова кліматична система демонструє ознаки стрімких змін, що у спеціальній літературі останнім часом обережно названа «кліматичним переходом». У статті кліматичні тенденції проаналізовано в різних територіальних (глобальних, макрокліматичних, мезокліматичних та мікрокліматичних) та часових межах (історичний огляд; сучасний стан; довгострокова, середньострокова та короткострокова перспективи).

ЛАБОРАТОРІЇ ЯК ОСЕРДЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ ЧАСТИНИ ЛЬВІВСЬКОГО ПОЛІТЕХНІЧНОГО ІНСТИТУТУ (1944 – початок 1980-х рр.)

У статті проаналізовано особливості організації роботи лабораторій Львівської політехніки упродовж радянського періоду на основі архівних документів. Початок Другої світової війни перервав навчальну і наукову роботу закладу та завдав серйозної шкоди матеріальній базі. Відповідно, процеси відновлення роботи лабораторій, вирішення труднощів їхнього оснащення, розробки напрямів науково-дослідної роботи післявоєнного етапу постають цікавим об’єктом для дослідження.

Львівська політехніка: ґенеза у контексті змін державної освітньої політики та юридичного статусу (1816–2016 рр.)

Двохсотрічний шлях розвитку Львівської політехніки розглянуто у контексті змін державної освітньої політики декількох держав – імперської Австрії, міжвоєнної Польщі, Союзу РСР та України. Наголошується на тому, що навчальний заклад користувався різними юридичними статусами, а відтак і правами самоуправління (чи їх відсутністю).

Розвиток і становлення технічної освіти у Європі

Розглянуто хронологію становлення та розвитку технічної освіти в Європі. Подано хронологію створення вищих технічних закладів освіти в Україні.