Досліджено можливості інтеграції хмарних технологій у віртуальну реальність з метою подальшого вдосконалення програмних засобів та підвищення її ефективності та доступності. Проаналізовано архітектурні та інфраструктурні рішення для застосування хмарних сервісів, оброблення та зберігання об’ємних даних у віртуальних середовищах. Здійснено комплексне наукове дослідження можливостей інтеграції хмарних технологій у віртуальну реальність з метою підвищення ефективності та доступності цього технологічного сегмента. Вивчено виклики, що виникають у разі інтеграції хмарних технологій, зокрема проблеми затримок у передаванні даних та заходи для забезпечення безпеки та конфіденційності в хмарних середовищах. Розглянуто необхідність розроблення хмарної інфраструктури в популярних хмарних сервісах, зокрема, Amazon Web Services (AWS), для оптимізації обчислювальних завдань та підвищення загальної ефективності, а також можливості масштабування технології віртуальної реальності. Розглянуто можливість створення рішення для взаємодії із хмарними ресурсами та використання програм для віртуальної реальності. Застосовано сервіси хмарного провайдера для виділення обчислюваних ресурсів, створення сховища даних, створення віртуальної мережі та керування нею, встановлення та налаштування рішення для розгортання і налаштування програмних компонентів сервера, виконання експерименту. Оцінено вплив інтеграції хмарних технологій на якість та доступність віртуальної реальності, окреслено перспективи розвитку цього об’єднання. Окрім того, розглянуто можливості створення оптимізованих рішень для взаємодії із хмарними ресурсами та використання програм для віртуальної реальності, а також оцінено вплив інтеграції хмарних технологій на якість та доступність віртуальної реальності. Розроблено програмне рішення та підхід до побудови хмарної інфраструктури, детально описано всі кроки створення та розгортання віртуального сервера та сховища даних для його взаємодії із системами віртуальної реальності. Перспективи розвитку такого об’єднання відкривають широкі горизонти для інноваційних технологій у сегменті інформаційних технологій. Результати дослідження можуть стати важливим джерелом відповідної стратегічної інформації для подальшого удосконалення “хмарно-віртуальних” середовищ та розвитку інноваційних технологій у сегменті інформаційних технологій.
1. Kamarainen, T., Siekkinen, M., Eerikainen, J., & Yla-Jaaski, A. (2018, October). CloudVR: Cloud accelerated interactive mobile virtual reality. In Proceedings of the 26th ACM international conference on Multimedia. 1181–1189. ttps://doi.org/10.1145/3240508.3240620
2. Zhao, S., Abou-zeid, H., Atawia, R., Manjunath, Y. S. K., Sediq, A. B., & Zhang, X. P. (2021, December). Virtual reality gaming on the cloud: A reality check. In 2021 IEEE Global Communications Conference (GLOBECOM). IEEE. 1–6. https://doi.org/10.1109/GLOBECOM46510.2021.9685808
3. Simiscuka, A. A., Markande, T. M., & Muntean, G. M. (2019). Real-virtual world device synchronization in a cloud-enabled social virtual reality IoT network. IEEE Access, 7, 106588-106599. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2019.2933014
4. Giaretta, A. (2022). Security and Privacy in Virtual Reality – A Literature Survey. arXiv:2205.00208.
5. Xiong, H., Li, D., Huang, K., Xu, M., Huang, Y., Xu, L., Lai, J., & Qian, S. (2020). Cloud VR: technology and application. CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781003090434
6. Wittig, A., & Wittig, M. (2023). Amazon Web Services in Action: An in-depth guide to AWS. Simon and Schuster.
7. Valve Software Engineers. (2023). Source Dedicated Server. Valve Developer Community. Retrieved from: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Dedicated_Server
8. Kulyk, Y. (2023). Deploying and configuring cloud infrastructure with AWS CloudFormation and Bash scripts. Retrieved from: https://docs.google.com/document/d/12UK8RKpzUV23pfUgTUShQ_YZB6iO9436HFqEkMHKSZ0
9. Liubogoshchev, M., Ragimova, K., Lyakhov, A., Tang, S., & Khorov, E. (2021). Adaptive cloud-based extended reality: Modeling and optimization. IEEE Access, 9, 35287-35299.
10. Urrea, C., & Matteoda, R. (2020). Development of a virtual reality simulator for a strategy for coordinating cooperative manipulator robots using cloud computing. Robotics and Autonomous Systems, 126, 103447.
11. Nuguri, S. S., Calyam, P., Oruche, R., Gulhane, A., Valluripally, S., Stichter, J., & He, Z. (2021). vSocial: a cloud-based system for social virtual reality learning environment applications in special education. Multimedia Tools and Applications, 80, 16827-16856.
12. Guérinot, C., Marcon, V., Godard, C., Blanc, T., Verdier, H., Planchon, G., ... & Masson, J. B. (2022). New approach to accelerated image annotation by leveraging virtual reality and cloud computing. Frontiers in Bioinformatics, 1, 777101.\
13. Alzakholi, O., Shukur, H., Zebari, R., Abas, S., & Sadeeq, M. (2020). Comparison among cloud technologies and cloud performance. Journal of Applied Science and Technology Trends, 1(2), 40-47.