електронна комерція

Electronic Commerce as a Tool for Ensuring Business Continuity in the Convention of the Covid19 Pandemic

The COVID19 pandemic in 2019 dealt a severe blow to the economy of every country in the world. As a result of the closure of many businesses and stores, many consumers switched to online shopping – 84 % made online purchases during the pandemic. Shoppers began shopping outside their home country, which intensified online competition. In the first half of 2020, cross-border e-commerce grew by 21 %.

Problems and Benefits of Implementation of Category Management at Domestic Enterprises

Categorical management has been gaining great popularity in the world since the 2000s. In the domestic market, categorical management began to gain momentum only in 2015. Its advantages are obvious compared to the traditional management model, however, categorical management is not a universal solution to all problems.

B2C Electronic commerce: development in Eastern Europe, risks and effect of Institutional Displacement

The goals. The formation of the global information economy is closely linked to the emergence and growth of the e-commerce market. So, the goals of the article are to identify the main trends in the B2C e-commerce market in Eastern Europe and to characterize potential risks as a result of its further growth.

Застосування контент-аналізу текстової інформації в системах електронної комерції

Запропоновано застосовувати метод контент-аналізу текстової інформації в системах електронної комерції для автоматизації електронного бізнесу і підтримки прийняття рішень відповідною особою. Проаналізовано основні проблеми електронної  комерції та функціональних сервісів керування контентом. Запропоновано методи вирішення цих проблем.
 

Засоби навігації клієнта в системах електронної контент-комерції

Запропоновано вирішення проблеми навігації клієнта в середовищі систем електронної контент-комерції. Розроблено загальні принципи побудови інтелектуальних засобів навігації клієнта в середовищі контент-комерції на прикладі інтернетмагазину.
 

DIFFERENTIATION OF MAIN ELECTRONIC BUSINESS COMPONENTS

The article is dedicated to features of the electronic business definition. Any types of interactions between electronic market subjects with modern information technologies usage form a multicomponent concept of “electronic business”. The main purpose of this interaction is to generate revenue through the digital capabilities of the network. Electronic business should be considered as an entrepreneurial activity using modern information and communication technologies for profit.