The concept of «breakthrough» products, their characteristics and methods of their identification are specified. The main approaches to pricing the products that are new to the market are analyzed. The basic factors that affect formation of the «breakthrough» product consumer value are examined. The use of methodology for the «breakthrough» product pricing according to the level of its consumer value is grounded.
1. Кристенсен К. Дилема инноватора / Клей тон М. Кристенсен; пер. с англ. — М.: Альпина Бізнес Букс, 2004. — 239 с. 2. Сливоцький А. Прорив / пер. з англ. Анна та Ігор Гусак. — Львів: Видавництво Українського католицького університету, 2010. — 328 с. 3. Финкельштейн С. Стратегия прорва / С. Финкельштейн, Ч. Харви, Т. Лотон. — К.: CompanionGroup, 2007. — 336 c. 4. Кузьменко Д. Прорывное позиционирование / Д. Кузьменко, А. Мальцева // Маркетинг: стратегии, с которыми побеждают: сб. — К.: Максимум, 2006. — С. 78–91. 5. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: монографія / під ред. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. — 615 с. 6. Крикавський Є.В., Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг: підручник. — 2-е вид. — Львів: Видавництво Нац. ун-ту «Львівська політехніка», 2004. — 428 с. 7. Маркетинг: підручник / [А.Ф. Павленко, І.Л. Решетнікова, А.В. Войчак та ін.]; за наук. ред. А.Ф. Павленка; кер. авт. колективу І.Л. Решетнікова. — К.: КНЕУ, 2008. — 600 с. 8. Чухрай Н., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві: підручник. — К.: КОНДОР, 2006. — 398 с. 9. Slywotzky A.J. Strefa zysku. / A.J. Slywotzky, D.J. Morrison, B. Andelman. — Warszawa: PWE; 2000. — S. 43. 10. Джонсон М. Изобретая новую бизнес-модель / М. Джонсон, К. Кристенсен, Х. Кагерманн // &Стратегии. — 2009. — № 1–2. — С. 14–24. 11. Чухрай Н.І. Маркетинг на ринках високотехнологічних товарів: монографія / Н.І. Чухрай, Я.В. Демків; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013. — 205 с. 12. Switalski W. Innowacje i konkurencyjnosc / W. Switalski. — Nokpol, Kobylka: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2005. — 242 s.