Застосування віртуальної реальності і технологій відстеження руху у фізичній реабілітації є новою сферою, що вирішує недоліки традиційних методів реабілітації. У цій оглядовій статті ми описуємо, як технології VR і MTT взаємодіють один з одним, і детально розкриваємо їх взаємні можливості для покращення результатів лікування у фізичній реабілітації.
Проблему дослідження можна визначити як обмежену ефективність звичайних методів реабілітації у сприянні мотивації пацієнтів та їх залученості в процес відновлення. VR і MTT є інноваційними, однак їх комбіноване використання для реабілітації потребує детального аналізу, щоб виявити їхню застосовність і переваги.
Основною метою цього огляду є зібрати останні дослідження щодо застосування VR та MTT у фізичній реабілітації, підкресливши ефективність, конкретні сфери, де вони можуть бути використані, та особливості їх застосування в клінічній практиці. Для цієї статті було використано метод описового огляду, який охоплював широкий спектр рецензованих статей, клінічних випробувань і мета-аналізів.
Висновком цього дослідження є те, що поєднання технологій VR і MTT сприяє суттєвому покращенню динаміки відновлення рухової функції пацієнтів, їх рівноваги та когнітивних можливостей. Новизна статті полягає в тому, що вона аналізує інтегроване використання технологій віртуальної реальності та технологій відстеження руху у реабілітації, таким чином розкриваючи потенціал для подолання обмежень, які притаманні традиційній терапії, та забезпечення більш інтенсивного залучення пацієнта до процесу індивідуального лікування. Практичним значенням цього дослідження а те, що воно може бути корисним для медичних працівників і фізіотерапевтів, які шукають нові шляхи та напрямки в роботі з пацієнтами.
Напрямок подальших досліджень: з точки зору майбутніх досліджень, ця стаття передбачає необхідність контрольованих досліджень для визначення стандартних протоколів, вивчення довгострокових наслідків інтеграції технологій VR і MTT та дослідження їх застосування в менш поширених сферах реабілітації.
Автори статті підкреслюють, що успішне впровадження цих технологій у процес реабілітації вимагає спільних зусиль між медичними працівниками, інженерами та дослідниками для розробки відповідних протоколів, адаптованих до індивідуальних потреб пацієнтів.
[1] M. Matamala-Gomez, T. Donegan, S. Bottiroli, G. Sandrini, M. V. Sanchez-Vives, C. Tassorelli, "Immersive Virtual Reality and Virtual Embodiment for Pain Relief," Frontiers in Human Neuroscience, vol. 13, art. 279, August 2019.
[2] K. O. Thielbar, K. M. Triandafilou, H. C. Fischer, J. M. O'Toole, M. L. Corrigan, J. M. Ochoa, M. E. Stoykov, D. G. Kamper, "Benefits of Using a Voice and EMG-Driven Actuated Glove to Support Occupational Therapy for Stroke Survivors," IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, vol. 25, no. 3, pp. 297-305, March 2017.
[3] K. E. Laver, B. Lange, S. George, J. E. Deutsch, G. Saposnik, M. Crotty, "Virtual Reality for Stroke Rehabilitation," Cochrane Database of Systematic Reviews, vol. 2015, no. 2, art. CD008349, November 2017.
[4] D. Levac, S. M. N. Glegg, H. Colquhoun, P. Miller, F. Noubary, "Virtual Reality and Active Videogame-Based Practice, Learning Needs, and Preferences: A Cross-Canada Survey of Physical Therapists and Occupational Therapists," Games for Health Journal, vol. 6, pp. 217-228, August 2017.
[5] A. C. McConnell, R. C. Moioli, F. L. Brasil, M. Vallejo, D. W. Corne, P. A. Vargas, A. A. Stokes, "Robotic Devices and Brain-Machine Interfaces for Hand Rehabilitation Post-Stroke," Journal of Rehabilitation Medicine, vol. 49, no. 6, pp. 449-460, June 2017.
[6] M. Maier, B. Rubio Ballester, A. Duff, E. Duarte Oller, P. F. M. J. Verschure, "Effect of Specific Over Nonspecific VR-Based Rehabilitation on Poststroke Motor Recovery: A Systematic Meta-Analysis," Neurorehabilitation and Neural Repair, pp. 112-129, February 2019.
[7] A. Porciuncula, A.-V. Roto, D. K. Deepak, I. Davis, S. Roy, C. J. Walsh, L. N. Awad, "Wearable Movement Sensors for Rehabilitation: A Focused Review of Technological and Clinical Advances," PM&R, vol. 10, no. 9, Suppl 2, pp. S220-S232, 2018.
[8] K. M. Bell, C. Onyeukwu, M. P. McClincy, M. Allen, L. Bechard, A. Mukherjee, R. A. Hartman, C. Smith, A. D. Lynch, J. J. Irrgang, "Verification of a Portable Motion Tracking System for Remote Management of Physical Rehabilitation of the Knee," Sensors, vol. 19, art. 1021, 2019.
[9] K. Lee, "Virtual Reality Gait Training to Promote Balance and Gait Among Older People: A Randomized Clinical Trial," Geriatrics (Basel), vol. 6, no. 1, art. 1, December 2020.
[10] K. Chatterjee, A. Buchanan, K. Cottrell, S. Hughes, T. W. Day, N. W. John, "Immersive Virtual Reality for the Cognitive Rehabilitation of Stroke Survivors," IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, vol. 30, pp. 719-728, 2022.
[11] T. Baniasadi, S.M. Ayyoubzadeh, and N. Mohammadzadeh, "Challenges and Practical Considerations in Applying Virtual Reality in Medical Education and Treatment," Oman Med. J., vol. 35, no. 3, Art. no. e125, May 2020, doi: 10.5001/omj.2020.43. PMID: 32489677; PMCID: PMC7232669.
[12] S. M. N. Glegg, D. E. Levac, "Barriers, Facilitators, and Interventions to Support Virtual Reality Implementation in Rehabilitation: A Scoping Review," PM&R, vol. 10, no. 11, pp. 1237-1251.e1, November 2018.
[13] L. Zimmerli, M. Jacky, L. Lünenburger, R. Riener, M. Bolliger, "Increasing Patient Engagement During Virtual Reality-Based Motor Rehabilitation," Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, vol. 94, 2013.
[14] S. Triberti, E. G. Liberati, "Patient-Centered Virtual Reality: An Opportunity to Improve the Quality of Patient’s Experience," in Virtual Reality: Technologies, Medical Applications and Challenges, eds. P. Cipresso and S. Serino, Nova Science Publishers, New York, NY, p. 3-30., 2014.
[15] W.-W. Liao, Y.-W. Hsieh, T.-H. Lee, C.-L. Chen, C.-Y. Wu, "Machine Learning Predicts Clinically Significant Health-Related Quality of Life Improvement After Sensorimotor Rehabilitation Interventions in Chronic Stroke," Scientific Reports, vol. 12, art. 11235, July 4, 2022.
[16] A. U. Alahakone, S. A. Senanayake, "Vibrotactile Feedback Systems: Current Trends in Rehabilitation, Sports, and Information Display," in Proceedings of the 2009 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics, pp. 1148-1153, July 2009.