Верифікація комп’ютерної Simulink-моделі електромеханічної системи механізму наведення комплексу озброєння бойової машини

2020;
: с. 43 – 50
https://doi.org/10.23939/jeecs2020.01.043
Надіслано: Січень 17, 2020
Переглянуто: Березень 11, 2020
Прийнято: Березень 18, 2020
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
3
Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
4
Національний університет «Львівська політехніка»

Удосконалення існуючих електромеханічних систем наведення комплексу озброєння бойових машин  повинно відбуватись у напрямі підвищення швидкодії та точності позиціонування. У роботі розглянуто підйомний механізм наведення пакету напрямних реактивної системи залпового вогню БМ-21, що стоїть на озброєнні Збройних Сил України та є типовою для багатьох зразків озброєння. На основі опрацювання експериментально отриманих часових залежностей координат існуючої електромеханічної системи надання вертикального руху пакету напрямних проведено ідентифікацію параметрів та передавальних функцій її елементів, які реалізовано у математичній та комп’ютерній Simulink-моделі. Виконано порівняння процесів зміни координат у процесі наведення, які отримано на створеній її комп’ютерній моделі і діючій бойовій машині. Порівняння отриманих результатів показали досягнення достатньої точності співпадіння часових залежностей координат електромеханічних систем наведення.

  1. Blokhin L.M., Sytnychenko N.D. and Kukhar V.V. (2012) New challenges synthesis algorithm of optimal structures observers output coordinates dynamic objects. Problems of Informatization and Management, 4 (40), 19-23. https://doi.org/10.18372/2073-4751.4.7666 (in Ukrainian)
  2. Shiyko O.M. (2014) Design of joint motion of jet-projectile and mobile starting setting. Systems of Arms and Military Equipment, 2 (38), 44-60. (in Ukrainian)
  3. Kuntsevich V.M. (2006) Control under uncertainties: guaranteed results in the problems of control and identification. Naukova dumka, Kyiv. (in Russian)
  4. Rutkovskiy A.L., Matveyeva L.I. and Kozachek G.V. (2010) Optimization of factors of transmission function, got by modified method by Simoyu according to the experimental skim connection feature. Proceedings of Voronezh State Technical University, 3. (in Russian)
  5. Alikov A.Yu., Kovaleva M.A., Rutkovskiy A.L. and Tedeeva N.V. (2017) Automation of optimal identification of dynamic element transfer functions in complex technical objects based on acceleration curves. Proceedings of Daghestan State Technical University. Technical Sciences, 44 (2), 97-106. https://doi.org/10.21822/2073-6185-2017-44-2-97-106 (in Russian)
  6. Smilgevicius A. and Rinkeviciene R. (2005) Simulation of transients in the mechanical part of electromechanical system. Mathematical Modelling and Analysis 2005. Proceedings of the 10th International Conference MMA2005 & CMAM2, Trakai, Lithuania, June 1-5, 2005, 155-162.
  7. Bolognani S., Venturato A. and Zigliotto M. (2000) Theoretical and experimental comparison of speed controllers for elastic two-mass-systems. 2000 IEEE 31st Annual Power Electronics Specialists Conference, Galway, Ireland, 23-23 June 2000, 3, 1087-1092. https://doi.org/10.1109/PESC.2000.880463
  8. Feiler M., Westermaier C. and Schroder D. (2003) Adaptive speed control of a two-mass system. Proc. of 2003 IEEE Conference on Control Applications. CCA 2003., Istanbul, Turkey, 25 June 2003, 2, 1112-1117. https://doi.org/10.1109/CCA.2003.1223166
  9. Gernet M. and Ratobylsky V. (1969) Determination of moments of inertia. Mashinostroyeniye, Moscow. (in Russian)
Y. Paranchuk, P. Evdokimov, O. Kuznyetsov, V. Tsjapa. Verification of computer Simulink-model for electromechanical system of armament complex guidance of combat vehicle. Energy Engineering and Control Systems, 2020, Vol. 6, No. 1, pp. 43 – 50. https://doi.org/10.23939/jeecs2020.01.043