Стаття присвячена аналізу ефективності антикорупційних стратегій в українському публічному секторі та визначенню шляхів подальшого вдосконалення їх реалізації. Досліджуються основні проблеми, що перешкоджають успішній боротьбі з корупцією в державних структурах України, а також аналізуються існуючінаявні стратегії та їхні результати. На основі зібраної інформації пропонуються конкретні рекомендації щодо підвищення ефективності антикорупційних заходів у публічному секторі.
Одним зіз основних факторів, що ускладнюють боротьбу з корупцією в Україні, є недостатня ефективність правової системи, слабкість правоохоронних органів та відсутність чіткої політичної волі для проведення реформ. Нерідко спостерігається недостатня координація між різними органами влади та недостатній контроль за їх діяльністю, що ускладнює виявлення та покарання корупційних правопорушень.
У контексті реалізації антикорупційних стратегій в Україні було прийнято ряд низку законодавчих актів та створено спеціалізовані агентства, такі як Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура. Однак деякі з цих заходів не дали очікуваних результатів через недостатню фінансову підтримку, політичний тиск або неефективне управління.
Для подальшого вдосконалення успішного втілення антикорупційних стратегій важливо звернути увагу на кілька аспектів. По-перше, потрібнеобхідно забезпечити більшу прозорість та відкритість у діяльності державних органів, зокрема, шляхом впроваджен-
ня системи електронного документообігу та публічного звітування. По-друге, важливо зміцнити механізми контролю за діяльністю публічних службовців та забезпечити їх незалежність від політичного впливу. По-третє, потрібнеобхідно здійснити реформу судової системи для забезпечення об’єктивного розгляду корупційних проваджень та накладення відповідних покарань.
1. Антикорупційна стратегія на 2021-–2025 роки : Закону України від 20 червня 2022 року № 2322-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2322-20#Text/
2. Корупція в Україні 2023: розуміння, сприйняття, поширеність. Звіт за результатами опитування населення та бізнесу. Київ, 2023. URL: https://www.sapiens.com.ua/publications/socpol-research/309/%D0%9A%
D0%9E%D0%A0%D0%A3%D0%9F%D0%A6%D0%86%D0%AF-2023_%D0%97%D0%92%D0%86%D0%A2_
%D0%A3%D0%9A%D0%A0.pdf.
3. НАБУ і САП показали потужні результати у другому півріччі 2023 року : стаття від 21 лютого 2024 р. Національне антикорупційне бюро України. URL: https://nabu.gov.ua/news/nabu-sap-pokazaly-potuzhn-rezul-taty-u-drugomu-....
4. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення: Закон України від 6 грудня 2019 року № 361-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text.
5. Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу : Постанова Правління Національного банку України від 19 травня 2020 року № 65. URL: https://legal-support.top/wp-content/uploads/2020/05/NBU-finmonitoring-p....
6. Новий закон про фінансовий моніторинг. Legal Support. 8 січня 2022 р. URL: https://legal-support.top/finansoviy-monitoring/.
7. Івашова Л. М., Шевченко Н. І. Стратегічні напрями розвитку системи управління державними фінансами: цифровізація процесів моніторингу та контролю. Публічне управління та митне адміністрування. № 3 (38), 2023. С. 34–42.
8. Боротьба з тероризмом, корупцією та злочинністю : аналітика від 17 листопада 2023 р. Пульс Угоди. URL: https://pulse.kmu.gov.ua/ua/streams/human-rights-justice-and-anticoruppt....
9. Боротьба з шахрайством : аналітика від 20 січня 2022 р. Пульс Угоди. URL: https://pulse.kmu.gov.ua/
ua/streams/finansove-spivrobityctvo-ta-borotba-iz-shahraystvom/2020-substream1-2.