Досліджено проблеми застосування норм адміністративного права та механізм їх
реалізації. Зазначено, що процес реалізації норм адміністративного права неминуче
супроводжується своєрідними елементами, зокрема такими, як діагностика, моніторинг,
експертиза з боку органів виконавчої влади. Метою їхньої діяльності є найповніше
втілення у життя норм адміністративного права. Саме в такій взаємодії держави й особи
у сфері виконавчої влади знаходить вияв ефективне функціонування механізму
реалізації норм адміністративного права. Наголошено, що реалізація адміністративно-
правових норм спрямована на досягнення позитивних, соціально корисних або (рідше)
соціально нейтральних цілей публічного адміністрування, а також на мінімізацію
адміністративно негативних результатів управлінської діяльності та запобігання їм.
Досягнення позитивних цілей й усунення негативних результатів управлінських дій
тісно взаємов’язані із формуванням і задоволенням потреб і законних інтересів суб’єктів
адміністративного права, передусім громадян. Стан адміністративної законності й
дисципліни багато в чому залежать не тільки від виду й розміру адміністративного
покарання за недотримання вимог адміністративно-правових норм (хоча це необхідно),
а й від того, якою мірою і за допомогою яких адміністративно-правових інструментів
відображаються й закріплюються у чинному законодавстві життєво важливі потреби і
законні інтереси громадян та організацій у сфері державного управління. Зроблено
висновок про те, що застосування норм адміністративного права посідає центральне
місце в механізмі їх реалізації, оскільки слугує основним юридичним засобом
забезпечення потреб і законних інтересів суб’єктів адміністративного права в межах,
встановлених нормами чинного законодавства, володіючи необхідною багатофунк-
ціональністю як специфічна форма й організаційний спосіб реалізації норм
адміністративного права, а також особлива стадія (підстадія) механізму їх реалізації.
1. Vdovichen V. A., Podorozhna T. S. Tsinnisni vyklyky administratyvno-protsedurnoho
zakonodavstva [Value Challenges of Administrative Procedural Legislation]. Pravo Ukrainy. 2019.
No. 5 (5–7). P. 63–79. 2. Bondarenko V. Umovy efektyvnosti zastosuvannia administratyvno-pravovykh
norm [Conditions of efficiency of application of administrative and legal norms]. Visnyk Natsionalnoho
universytetu “Lvivska politekhnika”. Yurydychni nauky. 2016. No. 855. P. 32–37. 3. Pytannia
administratyvnoho prava [Issues of administrative law]. Kn. 3 / vidp. za vyp. N. B. Pysarenko. Kharkiv:
Pravo, 2019. 272 p. 4. Kolpakov V. K., Kuzmenko O. V. Administratyvne pravo Ukrainy [Administrative
law of Ukraine]: pidruchnyk. Kyiv: Yurinkom Inter, 2003. 544 p. 5. Borysenko M. O. Oznaky ta pryntsypy
pravozastosovnoi diialnosti: teoretychnyi aspekt [Signs and principles of law enforcement: a theoretical
aspect]. Visnyk Akademii advokatury Ukrainy. 2015. T. 12, No. 3 (34). P. 23–27. 6. Dodin E. V.
Dokazyvanie i dokazatelstva v pravoprimenitelnoj dejatelnosti organov sovetskogo upravlenija [Evidence
and evidence in the enforcement of Soviet government]. Kiev; Odessa, 1976. 128 p. 7. Podorozhna T. S.
Pravovyi poriadok: teoretyko-metodolohichni zasady konstytutsionalizatsii [Legal order: theoretical and
methodological foundations of constitutionalization]: monohrafiia. Kyiv: Yurinkom Inter, 2016. 536 p.
8. Bocharov D. O. Pravozastosovcha diialnist: poniattia, funktsii ta formy: problemni lektsii [Law
enforcement activities: concepts, functions and forms: problematic lectures]. Dnipropetrovsk: AMSU,
2006. 73 p. 9. Zahalne administratyvne pravo [General administrative law]: pidruchnyk / I. S. Hrytsenko,
R. S. Melnyk, A. A. Pukhtetska ta in.; za zah. red. I. S. Hrytsenka. Kyiv: Yurinkom Inter, 2017. 568 p.
10. Publichna administratsiia i hromadiany: administratyvno-pravove rehuliuvannia vidnosyn [Public
administration and citizens: the administrative and legal regulation of relations]: monohrafiia / kol. avt.:
O. F. Andriiko, O. A. Banchuk, V. A. Derets ta in. Kyiv: In-t derzhavy i prava im. V. M. Koretskoho NAN
Ukrainy, 2017. 376 p.