ОСОБЛИВОСТІ ТОРГОВЕЛЬНИХ ВІДНОСИН ПІДПРИЄМСТВ ПРОДАЖУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ УКРАЇНИ ТА ІТАЛІЇ

1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет “Львівська політехніка”

Досліджено торговельні відносини між Україною та Італією, зокрема проаналізовано структуру експорту та імпорту України та Італії, визначено основні товарні групи експорту та імпорту. Розглянуто переваги для вітчизняних підприємств та споживачів від пошуку контрагентів в Італії з метою імпорту та продажу побутової техніки на українському ринку. Розкриті певні виклики та труднощі, які постають перед вітчизняними підприємствами в період війни та утруднюють їхню діяльність, зокрема для торговельних підприємств з продажу побутової техніки. Запропоновано у разі нестабільності курсу та зниження валютного ризику, що ускладнює закупівлю товарів за кордоном, застосовувати процедури страхування ризиків та хеджування. Розглянуто застосування фінансових інструментів, а саме: літери кредиту, забезпечуючи гарантію платежу за товар, що сприяє зниженню ризиків для обох суб’єктів.
Запропоновано основні етапи формування оптимальної асортиментної структури товарної пропозиції компанії, в основі якої будуть споживчі переваги та забезпечення високої прибутковості продукції. Розглянуто фулфілмент для покращення логістики підприємств, визначено основні його переваги. Розглянуто найбільш дієві методи прогнозування для передбачення попиту на продукцію підприємства у вітчизняних споживачів під час війни та запропоновано процес передбачення попиту на товари з виокремленням низки етапів.

1. Батракова Т., Фоменко С. Сучасний стан зовнішньої торгівлі України в умовах економічної нестабільності. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023. 4 (04). 56-62.

2. Бичікова Л. А. Проблемні питання формування асортиментної політики торгівельних підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. 2010. № 5. T. 4. С. 70-72.

3. Гаврилюк І. Динаміка та тенденції розвитку міжнародної торгівлі в Україні. Економіка та суспільство. 2023. (47). URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2126 (дата звернення: 10.09.2024).

4. Громова Т. М. Торгівельні підприємства та їх роль у створенні конкурентного середовища. Інтелект ХХІ. 2018. № 4. С. 50-53. URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2018/2018_4/9.pdf (дата звернення: 15.09.2024).

5. Давиденко Г. Й. Теоретичний аспект впливу стандартів на міжнародну торгівлю. Інноваційна економіка. 2020. С. 5–10. URL: http://inneco.org/index.php/innecoua/article/view/327 (дата звернення: 20.09.2024).

6. Далик В. П., Дудок К. С., Каспрук С. І., Доманський О. В. Систематизація аспектів стратегічного розвитку підприємства в умовах ризику та невизначеності. Міжнародний науковий журнал “Інтернаука”. Серія: “Економічні науки”. 2023. № 5. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/40917/1/16822696356290.pdf (дата звернення: 14.09.2024).

7. Державна служба статистики України. 2023. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 10.09.2024).

8. Кахович Ю. О., Доценко Н. В., Саксаганська О. Р. Вибір зовнішньоекономічних партнерів – основа успішного бізнесу. Ефективна економіка / Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет. 2011. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=448 (дата звернення: 15.09.2024).

9. Корнійчук А. А. Проблеми і перспективи розвитку комерційної діяльності торговельних підприємств. ВІСНИК ЖДТУ. 2018. № 1 (83). С. 71-75.

10. Краус К. Внутрішньо-організаційні заходи з удосконалення управління маркетингом малих підприємств торгівельної галузі України. Ефективна економіка. 2013. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1722 (дата звернення: 5.09.2024).

11. Кулакова С. Ю., Калембет А. В., Подкопова Д. Є. Особливості формування логістичних витрат підприємств в умовах воєнного стану. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку. 2023. – № 1 (8). С. 22-29. URL: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/12349 (дата звернення: 10.09.2024).

12. Лопатовський В. Г., Новіцький О. В. Стратегічні орієнтири підвищення ефективності експортно-
імпортних операцій в системі забезпечення економічної безпеки підприємств. Innovation and Sustainability.2022. № 4. С. 139-146. URL: file:///D:/%D0%97%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%
D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F/17_%D0%9B%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%BE%
D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%
BA%D0%B0.pdf (дата звернення: 10.09.2024).

13. Макогін З. Я., Атаманчук З. А. Оцінка торговельної ефективності України з країнами ЄС, 2020. БІЗНЕСІНФОРМ. 2020. № 3. С. 16-25. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-3_0-page... (дата звернення: 10.09.2024).

14. Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Наш Формат, 2020. 424 с.

15. Румянцев А. П., Яремович П. П. Роль логістичних послуг у розвитку міжнародних торгівельних відносин. Стратегія розвитку України. 2018. № 2. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/article/view/14114 (дата звернення: 15.09.2024).

16. Сарай Н., Годзіра Д. Ділова репутація торговельного підприємства у забезпеченні його конкурентоспроможності в макро- та мікросередовищі. Трансформаційна економіка. 2023. 1 (01). С. 62-66. URL:
https://transformations.in.ua/index.php/journal/article/view/11/11 (дата звернення: 15.09.2024).

17. Струк Н. С. Економічний аналіз ділового партнерства підприємств : монографія. Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 442 с.

18. Торгово-економічне та інвестиційне співробітництво України з Італійською Республікою. URL:https://italy.mfa.gov.ua/spivrobitnictvo/3155-trade/torgovelno-ekonomich....

19. Циганенко О. В., Зубко К. Ю., Весперіс С. З. Вплив наслідків трансформації споживчої поведінки в умовах економічної нестабільності на інтернет-торгівлю. Проблеми сучасних трансформацій. 2023. DOI
https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-03-01 (дата звернення: 19.09.2024).

20. Dychkovskyy S., Maksymchuk M., Protsyk I., Kulikova S., Zviahina H. Digitalization of the management of social-cultural activities in the conditions of modern challenges. Amazonia Investiga. 2023. Vol. 12. Iss. 63. P. 341–350. (Web of Science Emerging Sources Citation Index).

21. Porter M. From Competitive Advantage to Corporate Strategy. HBR, 1997.