ІННОВАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ІНТЕР’ЄРІВ ЗАКЛАДІВ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ ВПЛИВИ

1
Національний університет «Львівська політехніка», Кафедра архітектурного проектування та інженерії
2
Національний університет «Львівська політехніка», Кафедра архітектурного проектування

У статті розглянуто основні тенденції дизайну інтер’єрів закладів харчування на основі огляду сучасних маркетингових технологічних інновацій ресторанного бізнесу. Актуальність дослідження зумовлена потребою інтеграції цифрових технологій, інтелектуальних рішень управління середовищем у функціональну та просторову структуру закладів. Мета статті – комплексний аналіз сучасних тенденцій і практик, спрямованих на забезпечення функціональної гнучкості, комфортності, мультимедійності й сталості простору закладів харчування. На основі аналізу наукових джерел, кейсів міжнародної практики виявлено актуальні архітектурні рішення й технологічні підходи. Виділено актуальні напрями інноваційного проєктування інтер’єрів закладів громадського харчування в умовах цифрової трансформації суспільства. Визначено, що архітектурна організація закладів перебуває під впливом новітніх організаційно-технічних рішень, інтерактивного спілкування та клієнтоорієнтованих маркетингових стратегій. Особливу увагу приділено концептуальним ресторанам із мультисенсорним середовищем, інтеграцією автоматизованих систем ароматизації, динамічної музики, проєкційних AR-ефектів та VR-кімнат. Визначено роль інтелектуалізації простору, безконтактних сервісів, цифрових систем бронювання, інтерактивних меню та адаптивних меблевих рішень. Підкреслено значення мультимедійних інтерактивних зон, квестів, дегустаційних столів з вбудованими дисплеями, що формують новий формат взаємодії відвідувачів із середовищем. Встановлено, що інтеграція інноваційних технологій та мультимедійних систем у просторову організацію ресторанів дозволяє покращити сервіс і економічні показники, створити адаптивне, технологічно гнучке та емоційно привабливе середовище. Обґрунтовано необхідність подальших міждисциплінарних досліджень.

Іванова, О. (2020). Маркетинг в ресторанному бізнесі: сучасні тенденції та інновації. Видавництво "Академія".

Кушнірук, Г., & Худоба, В. (2025). МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ У РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, 1 (15), 58-63. https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(15).2025.10

Ayu, A. R. (2025). ANALYSIS OF MILLENNIAL CONSUMER BEHAVIOR IN THE 4.0 ERA IN MEDAN CITY. Jurnal Manajemen, 13(1), 43–49. https://doi.org/10.36546/jm.v13i1.1539

Batat, W. (2021). How augmented reality (AR) is transforming the restaurant sector: Investigating the impact of “Le Petit Chef” on customers’ dining experiences. Technological Forecasting and Social Change, 172, 121013. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121013

Jens, K., & Gregg, J. S. (2020). How design shapes space choice behaviors in public urban and shared indoor spaces: A review. Sustainable Cities and Society, 61, 102592. https://doi.org/10.1016/j.scs.2020.102592

Liu, M., Chen, Z., Huang, J., & Wan, X. (2025). From virtual reality visuals to real food perception: Uncovering the link between food aesthetics and taste in Chinese female consumers. Food Quality and Preference, 105569. https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2025.105569

O'Ceallaigh, J. (2017, 21 June). The alternative realities of Shanghai's Ultraviolet, the world's most innovative restaurant. The Telegraph. https://www.telegraph.co.uk/luxury/travel/ultraviolet-shanghai-restaurant-review-reservations-price-michelin/

Singh, S., Singh, G., & Dhir, S. (2022). Impact of digital marketing on the competitiveness of the restaurant industry. Journal of Foodservice Business Research, 1–29. https://doi.org/10.1080/15378020.2022.2077088

Wan, Y., Cui, C., & Wang, G. (2022). Retracted: Restaurant Interior Design under Digital Image Processing Based on Visual Sensing Technology. Computational Intelligence and Neuroscience, Volume 2022, 3302700, https://doi.org/10.1155/2023/9835312

Wong, I. A., Huang, J., Lin, Z. & Jiao, H. (2022). Smart dining, smart restaurant, and smart service quality (SSQ). International Journal of Contemporary Hospitality Management. https://doi.org/10.1108/ijchm-10-2021-1207

Xu, H., Zhao, J., Jin, C., Zhu, N., & Chai, Y. (2025). Research on the Multi-Sensory Experience Design of Interior Spaces from the Perspective of Spatial Perception: A Case Study of Suzhou Coffee Roasting Factory. Buildings, 15(8), 1393. https://doi.org/10.3390/buildings15081393