На межі XIX та XX століть світ зіткнувся з безпрецедентними змінами, зумовленими стрімким розвитком технологій, індустріалізації та зростаючою урбанізацією. Технологічний прогрес вплинув на всі сфери життя, зокрема на соціальну структуру, економіку та культуру. Мільйони людей переїжджали до міст у пошуках нової роботи, де були нові можливості для праці, проте стикалися викликами, пов'язаними з швидким індустріальним розвитком. Разом із цими змінами виникла потреба в нових формах освіти, які могли б задовольнити вимоги як окремих людей, так і цілих спільнот. У відповідь на цей виклик, у Великій Британії та Сполучених Штатах Америки з'явився рух під назвою University Extension. Його метою було подолати обмеження традиційної університетської освіти та зробити наукові знання доступними для людей.
Ця стаття досліджує історичний контекст виникнення та розвитку University Extension в Англії та США наприкінці XIX – на початку XX століття. У ній розглядаються соціально-економічні умови, які сприяли формуванню цього руху, та вплив, який він справив на розвиток освіти дорослих. Зокрема, аналізуються ключові аспекти цього руху, а саме, як він сприяв зростанню доступності вищої освіти для людей із різних верств населення та вплинув на підвищення соціальної мобільності в суспільстві.
Висновки дослідження вказують на те, що різні соціально-економічні умови, освітні системи та культурні особливості в Англії та США стали вирішальними факторами, які визначили відмінності в розвитку концепції університетського розширення в цих країнах.
Також у статті висвітлено роль University Extension у впровадженні освітніх інновацій. Завдяки цьому руху з'явилися нові підходи до викладання, які сприяли поступовій трансформації системи вищої освіти, робили її більш гнучкою та пристосованою до потреб суспільства. Сьогодні ідеї, закладені University Extension, продовжують розвиватися, набуваючи нових форм.
Таким чином, стаття не тільки досліджує історію цього освітнього руху, але й підкреслює його актуальність у сучасному світі, де питання доступності освіти залишається важливим.