ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ОСНОВНИХ СКЛАДОВИХ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ

1
Національний університет "Львівська політехніка"
2
Національний університет "Львівська політехніка"
3
Національний університет "Львівська політехніка"

Розглянуто особливості тлумачення поняття “електронний бізнес”. Досліджено співвідношення понять “електронна комерція” та “електронний бізнес”. Виявлено основні складові електронного бізнесу. Обґрунтована доцільність використання спеціальних підходів до управління кожною зі складових електронного бізнесу.

1. Broxis J. My Bank (2013), Creating and launching a pan-European electronic authorization solution for electronic commerce transactions, Journal of Payments Strategy & Systems. Vol. 6. №. 4. P. 345–351. 2. Jones M.A., Mothersbaugh D.L., Beatty S.E. (2002), Why Customers Stay: Measuring the Underlying Dimensions of Services Switching Costs and Managing Their Differential Strategic Outcomes, Journal of Business Research № 55. P. 441 – 450. 3. Werbach K. (2000), Syndication The Emerging Model for Business in the Іnternet Era, Harward Business review, May. P. 85. 4. Li Zhoui, Qing-yi Chen (2014), Evaluation of Electronic commerce Performance in SMEs based on Vector Auto Regression Model // International Journal of u-and electronic Service, Science and Technology. Vol. 7. № 5. P. 151 – 160. 5. Pavlou P.A., Liang H., Xue Y. (2007), Understanding and Migrating Uncertainty in Online Exchange Relationships: A Principal-Agent Perspective. MIS Quarterly (31:1) P. 105 – 136. 6. Peter D. Lunn (2013), Telecommunications consumers: a behavioral economic analysis, The Journal of Consumer affairs. Vol. 47. № 1 (167). P. 167 – 189. 7. Qinqyu Zhang(2009), Electoronic supply Chain Technologies and Management. Arkansas: Arkansas State University, P. 172 – 173. 8. Ciechomski W. (2014), Electornic shops as a condition for the evolution of the trade, LogForum. Scientific Journal of Logistics. № 10 (1). P. 109 – 115. 9. Xavier P., Ypsilanti D. (2008), Switching Costs and Consumer Behavior: Implications for Telecommunications Regulation, Info. № 10 (4). P. 13 – 29.