Процедури оцінювання якості електронних навчальних ресурсів з використанням пелюсткових діаграм

2022;
: cc. 87 - 102
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Волинський національний університет імені Лесі Українки
3
Волинський національний університет імені Лесі Українки

У дослідженні розглянуто поняття візуалізації результатів експертного оцінювання якості електронних навчальних ресурсів. Значну увагу приділено пелюстковим діаграмам та їх використанню у процесі візуалізації. Описано алгоритм розрахунку площі пелюсткової діаграми та вплив послідовності параметрів на площу кожної пелюстки. Наведено критерії оцінювання якості електронного навчального ресурсу та їх вагові коефіцієнти для кожного із експертів. Показано ролі експертів з коефіцієнтами вагомості. Визначено комплексні показники якості електронних навчальних ресурсів для кожного експерта та узагальнений комплексний показник для усіх експертів. Наведено алгоритм розрахунку площ секторних пелюсток, за допомогою яких можна обчислити й оцінити відносну якість електронного навчального ресурсу за відповідними критеріями. Для реалізації способу визначення комплексної оцінки якості електронного навчального ресурсу використано систему динамічної математики GeoGebra. Продемонстровано побудову пелюсткової діаграми в системі динамічної математики GeoGebra із наведеними вказівками.

  1. Bigham Bahram, Mohades, A. (2019). The Dual of Polar Diagram and its Extraction. Recent Progress in Computational Sciences and Engineering, 451–454. https://doi.org/10.1201/9780429070655-10.
  2. Boiko, O., Shendryk, V., Parfenenko, Y., Pavlenko, P., & Kholiavka, Y. (2021). Development of expert assessment methods in planning energy supply of buildings with renewable energy sources. Technology Audit and Production Reserves, 2(58), 51–54. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.230230.
  3. Brasseur, L. (2005). Florence nightingale’s visual rhetoric in the rose diagrams. Technical Communication Quarterly, 14(2), 161–182. https://doi.org/10.1207/s15427625tcq1402_3.
  4. Burch, M. & Weiskopf, D. (2014). On the benefits and drawbacks of radial diagrams. In Handbook of Human Centric Visualization, 429–451. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-7485-2_17.
  5. Burch, M. (2015). The Aesthetics of Diagrams. IVAPP 2015 – 6th International Conference on Information Visualization Theory and Applications; VISIGRAPP, Proceedings, 262–267. https://doi.org/10.5220/0005357502620267.
  6. Conati, C., Carenini, G., Hoque, E., Steichen, B. & Toker D. (2014). Evaluating the Impact of User Characteristics and Different Layouts on an Interactive Visualization for Decision Making. Computer Graphics Forum, 33, 371–380. https://doi.org/10.1111/cgf.12393.
  7. Diehl, S., Beck, F. & Burch, M. (2010). Uncovering strengths and weaknesses of radial visualizations – an empirical approach. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 16(6), 935–942. DOI: 10.1109/TVCG.2010.209.
  8. Draper, G. M., Livnat, Y., & Riesenfeld R. F. (2009). A survey of radial methods for information visualization. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 15(5), 759–776. https://doi.org/10.1109/TVCG.2009.23
  9. Filipov, V., Schetinger, V., Raminger, K., Soursos, N., Zapke, S., & Miksch, S. (2021). Gone full circle: A radial approach to visualize event-based networks in digital humanities. Visual Informatics, 5(1), 45–60. https://doi.org/10.1016/j.visinf.2021.01.001 
  10. Galbraith, Rex F. (1994). Some Applications of Radial Plots. Journal of the American Statistical Association, 89(428), 1232–42. https://doi.org/10.2307/2290987.
  11. Justin K. Dimmel & Patricio G. Herbst. (2015). The Semiotic Structure of Geometry Diagrams: How Textbook Diagrams Convey Meaning. Journal for Research in Mathematics Education, 46(2), 147–195. https://doi.org/10.5951/jresematheduc.46.2.0147.
  12. Kanthara, S., Leong, R., Lin, X., Masry, A., Thakkar, M., Hoque, E. & Joty, S. (2022). Chart-to-Text: A Large-Scale Benchmark for Chart Summarization. https://doi.org/10.48550/arXiv.2203.06486.
  13. Khan, M. & Khan, S. (2011). Data and Information Visualization Methods, and Interactive Mechanisms: A Survey. International Journal of Computer Applications. 34. 1–14.
  14. Khokhlov, A., Pilipenko, V., Krasnoperov, R., Nikolova, Yu & Dobrovolsky, M. (2020). Geomagnetic Field Variability Analysis Based on Polar Diagrams. Izvestiya, Physics of the Solid Earth, 56, 854–863. https://doi.org/10.1134/S1069351320060038.
  15. Nazemi, K., Burkhardt, D., Hoppe, D., Nazemi, M., & Kohlhammer, J. (2015). Web-based Evaluation of Information Visualization. Procedia Manufacturing, 3, 5527–5534. DOI: 10.1016/j.promfg.2015.07.718
  16. Pasichnyk V., Tabachyshyn D., Kunanets N., & Rzheuskyi A. (2020). Visualization of Expert Evaluations of the Smartness of Sociopolises with the Help of Radar Charts. Advances in Intelligent Systems and Computing (AISC), 938, 2019, 126–141. DOI: 10.1007/978-3-030-16621-2_12.
  17. Rodrigues, A. M., Barbosa, G. D., Lopes, H. C., & Barbosa, S. D. (2019). Comparing the Effectiveness of Visualizations of Different Data Distributions. 2019 32nd SIBGRAPI Conference on Graphics, Patterns and Images (SIBGRAPI), 84–91. DOI: 10.1109/SIBGRAPI.2019.00020
  18. Saket,   B.,   Endert,   A.,   &   Demiralp,   Ç.    (2019).    Task-Based    Effectiveness    of    Basic DOI: 10.1109/TVCG.2018.2829750
  19. Sandnes, F. (2012). On the Truthfulness of Petal Graphs for Visualisation of Data. Norsk Informatik konferanse. Trondheim: Tapir akademiske forlag.
  20. Steichen, B., & Fu, B. (2019). Towards Adaptive Information Visualization – A Study of Information Visualization Aids and the Role of User Cognitive Style. Frontiers in artificial intelligence, 2(22). https://doi.org/10.3389/frai.2019.00022.
  21. Toker, D., Conati, C., Carenini, G., & Haraty, M. (2012). Towards adaptive information visualization: on the influence of user characteristics, UMAP 2012, 274–285. DOI: 10.1007/978-3-642-31454-4_23.
  22. Waldner, M., Diehl, A., Gračanin, D., Splechtna, R., Delrieux, C., & Matković, K. (2020). A Comparison of Radial and Linear Charts for Visualizing Daily Patterns. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 26, 1033–1042. DOI: 10.1109/TVCG.2019.2934784.
  23. Xiong, C., Setlur, V., Bach, B., Lin, K., Koh, E., & Franconeri, S.L. (2022). Visual Arrangements of Bar Charts Influence Comparisons in Viewer Takeaways. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 28, 955–965. https://doi.org/10.48550/arXiv.2108.06370.
  24. Ziatdinov, Rushan. (2018). Visualization in Basic Science and Engineering Education: Call for Manuscripts for a Special Issue. European Journal of Contemporary Education, 7. DOI: 10.13187/ejced.2018.1.4.
  25. Ziatdinov, Rushan & Valles Jr, James. (2022). Synthesis of Modeling, Visualization, and Programming in GeoGebra as an Effective Approach for Teaching and Learning STEM Topics. Mathematics, 10. 398. https://doi.org/10.3390/math10030398.
  26. Боцула, М. П., & Моргун, І. А. (2010). Метод отримання комплексної оцінки якості веб-матеріалів з використанням полярної системи координат. Вісник Вінницького політехнічного інституту, (1), 84–88.
  27. Грицюк, Ю. І., & Далявський, В. С. (2018). Використання пелюсткових діаграм для візуалізації результатів експертного оцінювання якості програмного забезпечення. Науковий вісник НЛТУ України, 28(9), 95–104.   https://doi.org/10.15421/40280919
  28. Романенков, Ю. А., Вартанян, В. М., Прончаков, Ю. Л., & Зейниев, Т. Г. (2016). Средства инфографического анализа агрегированных показателей многомерных объектов и систем. Моделювання в економіці, організація виробництва та управління проектами. Системи обробки інформації, 8(145), 157–165.
  29. Харченко, В. С., Тарасюк О. М., Волковой, А. В., & Белый Ю. А. (2005). Применение динамических радиальных метрических диаграмм для управления многоверсионными программными проектами. Радіоелектронні і комп’ютерні системи, 2, 63–68.
  30. Юнчик, В. Л., Федонюк, А. А. (2019). Порівняльна характеристика функціональних можливостей систем комп’ютерної математики в процесі розв’язування задач. Інформаційні системи і мережі: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, 6, 90–102. https://doi.org/10.23939/sisn2019.02.090.