Інтелектуальна інформаційна система автоматичної генерації умовних знаків у стандарті APP-6D

2023;
: cc. 300 - 328
1
Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
2
Національний університет «Львівська політехніка», кафедра інформаційних систем та мереж
3
Національний університет "Львівська політехніка", кафедра інформаційних систем та мереж; Університет Оснабрюка, Інститут комп’ютерних наук, Німеччина

Військова символіка відіграє ключову роль у командуванні військовими силами та їх контролі. Передаючи інформацію, що відповідає основним вимогам, можна швидко досягти ситу- ативного усвідомлення; за графічною сутністю вона забезпечує загальну операційну мову, що істотно полегшує взаємодію через культурні та мовні бар’єри. З появою інформаційних технологій виникла потреба у швидкому визнанні міжнародних стандартів, яким потім можна було б навчити комп’ютери. Злиття повітряних, морських та наземних символів із найвищим графічним стандартом на папері APP-6 привело до створення Mil-Std-2525 та НАТО APP-6D. Цей стандарт застосовують до всіх наземних компонентів НАТО, які прямо або частково беруть участь в оперціях C4I, системних операціях, розробленні систем і навчанні в контексті операцій наземних компонентів НАТО. Під час проєктування та розроблення знаків, складання композиції їх складових необхідно ураховувати психологічні чинники, такі як здатність легко розпізнати знаки, їх розбірливість у різних умовах освітлення на різноманітній картографічній основі, на електронних екранах різних розмірів та типів за різних ступенів фізичної та інтелектуальної втоми. У Стандарті умовних знаків зібрано знаки для використання у сучасних мультихроматичних електронних системах. Водночас усі знаки можуть застосовуватися у монохроматичних системах та для нанесення обстановки від руки. Розроблення цього програмного забезпечення дасть змогу забезпечити комфортні умови для виконання таких дій, як створення і редагування тактичної графіки військової символіки; забезпечити дотримання усіх стандартів умов стандартизації APP-6D; виконання безпечного передавання символів між кількома користувачами. Об’єктом дослідження є автоматичний генератор умовних символів у тактичному військовому стандарті APP-6D. Предмет дослідження – програмне забезпечення для автоматичної генерації тактичних символів у стандарті APP-6D. Основна мета – розроблення програмного забезпечення, яке автоматично генеруватиме тактичні знаки у стандарті APP-6D. Виконано порівняльний аналіз різних методів розроблення таких систем генерації символів. Розроблене програмне забезпечення не має аналогів українською мовою, немає також жодної десктопної реалізації. Проєкт може бути частиною програмного забезпечення для українських військових.

  1. Venda V. (1995). Ergodynamics: theory and applications. Ergonomics, 38(8), 1600–1616. DOI: 10.1080/00140139508925212
  2. Buch G., Rambo D., & Jacobson I. (2006). UML. SPb: Piter.
  3. Troelsen A. (2003). C# and the. NET Platform. Apress, DOI: 10.1007/978-1-4302-1141-9.
  4. Joos G. (2022). Geographic Information Systems in Defense, Springer Handbook of Geographic Information. Cham: Springer International Publishing, 685–705. DOI: 10.1007/978-3-030-53125-6_25.
  5. Tanjimuddin M., Kannisto P., Jafary P., Filppula M., Repo S., Hästbacka D. (2022). A comparative study on multi-agent and service-oriented microgrid automation systems from energy internet perspective. Sustainable Energy, Grids and Networks, 32, 100856. DOI: 10.1016/j.segan.2022.100856.
  6. West J. (2022). Data Communication and Computer Networks: A Business User’s Approach. Cengage Learning.
  7. Akhtar A., Bakhtawar B., Akhtar S. (2022). Extreme Programming Vs Scrum: A Comparison Of Agile Models. International Journal of Technology, Innovation and Management (IJTIM), 2(2). DOI: 10.54489/ijtim.v2i2.77
  8. Budd T. (2008). Introduction to object-oriented programming. Pearson Education India.
  9. Gamma E., Helm R., Johnson R., Vlissides, J. (1993). Design patterns: Abstraction and reuse of object- oriented design. In ECOOP’93 – Object-Oriented Programming: 7th European Conference Kaiserslautern, Germany, July 26–30, 1993 Proceedings, 7, 406–431. Springer Berlin Heidelberg. DOI: 10.1007/3-540-47910-4_21.
  10. Holland I. M., Lieberherr K. J. (1996). Object-oriented design. ACM Computing Surveys, 28(1), 273–275.
  11. Bierman G. M., Meijer E., Torgersen M. (2007). Lost in translation: formalizing proposed extensions to C#. In Proceedings of the 22nd annual ACM  SIGPLAN conference on Object-oriented programming systems, languages and applications October,  479–498. DOI: 10.1145/1297027.1297063.
  12. Kotler, Philip (1967). Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall.
  13. Згуровський М. З., Панкратова Н. Д. (2007). Основи системного аналізу. К.: BHV.
  14. Досин Д. Г., Литвин В. В., Нікольський Ю. В., Пасічник В. В. (2009). Інтелектуальні системи, базовані на онтологіях. Львів: Вид. дім “Цивілізація”.
  15. Technical news. Ukraine Eng. association in Lviv, 2009.
  16. Carmichael P. (2003). Teachers as researchers and teachers as software developers: how use-case analysis helps build better educational software. The Curriculum Journal, 14(1), 105–122. DOI: 10.1080/ 0958517032000055983
  17. Литвин В. В., Пасічник В. В., Яцишин Ю. В. (2009). Інтелектуальні системи. Львів: Новий світ-2000.
  18. Shin Y. C., Xu C. (2017). Intelligent systems: modeling, optimization, and control. CRC press.
  19. Moulin H. (1991). Axioms of cooperative decision making (No. 15). Cambridge university press
  20. Garcia-Molina H., Ullman J. D., Widom J. (2000). Database system implementation, Vol. 672. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2000. URL: https://www.csd.uoc.gr/~hy460/pdf/000.pdf
  21. Awange J., Kiema J. B. (2013). Environmental  geoinformatics. Berlin, Heidelberg:  Springer Berlin Heidelberg, 10, 978–3. DOI: 10.1007/978-3-030-03017-9.
  22. Bishop J. (2007). C# 3.0 Design Patterns: Use the Power of C# 3.0 to Solve Real-World Problems. O’Reilly Media. 
  23. Bishop  J.,  Horspool  R.  N.,  Worrall  B.  (2005).  Experience  in  integrating  Java  with  C#  and.NET. Concurrency and Computation: Practice and Experience, 17(5–6), 663–680. DOI: 10.1002/cpe.858.
  24. Fülö J. (2005). Introduction to decision making methods. In BDEI-3 workshop, Washington, 1–15.
  25. Sumathi S., Esakkirajan S. (2007). Fundamentals of relational database management systems. Springer.