КОМУНІКАТИВНИЙ СУПРОВІД ТА РЕАЛІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИХ ІНІЦІАТИВ ЖУРНАЛІСТСЬКИМИ КОЛЕКТИВАМИ В УМОВАХ ВІЙНИ

2024;
: 46-55
1
Державний податковий університет

Дослідження векторів поглиблення взаємодії між журналістикою та філантропією під час війни ґрунтується на результатах експертного опитування методом анкетування медіафахівців (04.12.2023–10.12.2023; n = 26). Встановлено орієнтацію користувачами на системну благодійну роботу як в особистій якості, так і у складі робочого колективу, де 34,6 % опитаних підтвердили постійну роботу в медіа, які вони представляють із проведення благодійних зборів, ще 23,1 % редакцій періодично організовують такі збори, а 26,9 % долучаються до ініціатив інших організацій. Переважно адресантами такої допомоги виступають військові (92,3 %), діти (65,4 %), тяжкохворі (57,7 %), тварини (65,4 %), літні люди (50 %). Поліфонія благодійної діяльності в структурі інформаційного інтересу українських медіа на середньому (42,3 %) та високому рівнях (30,8 %). Така діяльність орієнтована на надання користі суспільству (76,9 %) та благодійній організації, яка її акумулює (53,8 %). Здебільшого відгукується серце медійників на запити волонтерів, яким довіряють (65,4 %), та окремих активістів з локальними ініціативами (34,6 %). У контексті комунікативного супроводу медіа надають розголосу оголошенням про потреби та актуальні збори (80,8 %), сприяють формуванню сприйнятливого іміджу благодійної організації (76,9 %). Оптимальними формами для презентації благодійної ініціативи є предметне обґрунтування та сума, мета та терміни виконання (53,8 %), а також повідомлення у форматі сторітелінгу (46,2 %). За жодних обставин це не мають бути нейтральні та безособові звернення (0 %). Безальтернативною для медіафахівців України є віра в перемогу нашої держави (91 % респондентів проти 8 %, які в цьому не впевнені).

1. Гамулець М. Соціальна держава як умова появи та розвитку благодійності. Аналітично-порівняльне правознавство. 2023. №1. С. 321–327. 2. Заблоцька О. Україна – на другому місці у світовому рейтингу благодійності. Суспільне Культура. 2023. URL: https://suspilne.media/culture/616275-ukraina-na-drugomu-misci-u-vsesvit... Україна%посіла%20друге%20місце%20в,Індонезія%20–20вже%20шостий%20рік%20поспіль. 3. Кіртока В. Не хочу залишати цю війну в спадок своїм дітям – пам’яті розробника гри S.T.A.L.K.E.R., аеророзвідника Володимира Єжова. Інтерв’ю з України. 2023. URL: https://rozmova.wordpress.com/2023/02/ 03/volodymyr-ezhov/. 4. Майже 1 млрд доларів зібрали найбільші фонди країни. Опендатабот. 2023. URL: https://opendatabot.ua/analytics/donats-2022. 5. Матяш Т. Українцям притаманна культура благодійності, однак громадські організації не в пріоритеті, – опитування”. LB.UA. 2021. URL: https://lb.ua/society/2021/11/11/498372_ukraintsyam_pritamanna_kultura.html. 6. Опитування Медіадискурс соціальної активності українців: економічний та організаційний аспект. Google Forms 2023. URL: https://forms.gle/kZ819wzHXPQWe93eA. 7. Україна посіла друге місце у всесвітньому рейтингу благодійності. Детектор Медіа. 2023. URL: https://detector.media/withoutsection/article/219197/2023-11-10-ukraina-.... 8. Як донатять українці в 2023 році: огляд зборів United24, «Повернись живим» та фонду Притули. Оновлено. Опендадтабот. 2023. URL: https://opendatabot.ua/analytics/donats-for-victory. 9. BilginY., Kethüda Ö. Charity Social Media Marketing and Its Influence on Charity Brand Image, Brand Trust, and Donation Intention. International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations. 2022. № 33(1). Р. 12–19. 10. Coleman J., Peasley П. Wounding pride and infusing affect: the ambivalent emotional experience of checkout charity. 2023. № 40(3). URL: https://www.researchgate.net/publication/371406113_Wounding_pride_and_in... affect_the_ambivalent_emotional_experience_of_checkout_charity. 11. Gadallah K. Economics of Charity in Islam: A Critical Review. International Journal of Islamic Economics and Finance Studies. URL: https://www.researchgate.net/publication/374319470_Economics_of_Charity_... Critical_Review 12. Pruś J., Sikora P. The Dialectical Principle of Charity: A Procedure for a Critical Discussion. Аrgumentation. 2023. № 37(4). Р. 1–24. 13. Sinclair S., Granberg M., Nilsson T. Love thy (Ukrainian) neighbour: Willingness to help refugees depends on their origin and is mediated by perceptions of similarity and threat. British Journal of Social Psychology. 2023. № 00. Р. 1–19. 14. Solo V., Connors М., Milliner J. Charities And Social Media Marketing Strategies. 2022. URL: https://www.researchgate.net/publication/363832317_Charities_And_Social_....