За результатами проведеного емпіричного дослідження з використанням соціологічного методу опитування виявлено, що українці орієнтовані до отримання інформації з різних цифрових платформ (92 %). Бізнес-тематика у структурі щоденного споживання інформації посідає третє місце, за визнанням 43 % респондентів, більшою популярністю користується воєнна (69 %) та розважальна (50 %). Констатовано, що понад 91 % респондентів мають незначні чи обмежені знання з фінансової грамотності і лише 3 % із 138 опитаних відчувають себе обізнаними та підготовленими. Серед головних проблем у сприйнятті бізнес-інформації, що обмежує контакт з нею, виокремлено складність викладу, нагромадження числових даних, використання складної для розуміння термінології. Натомість опитані висловлюють потребу у спрощеному роз’ясненні предмета матеріалу (46 %), ілюструванні конкретними прикладами (32 %), інтеграції повідомлення із соціальними платформами, шо природно актуалізує інструментарій інфотейнменту (16 %).
Ґрунтуючись на очікуваннях аудиторії, запропоновано перспективні рекомендації для авторів медіаконтенту на економічну тематику щодо необхідності спрощення професійних понять, уникання жаргонізмів, складних теорій без пояснення; унаочнення як безальтернативного критерію розтлумачення та наближення предмета викладу; використання інтерактивних цифрових платформ; ініціювання освітніх рубрик, проєктів, тематичних блогів, аудіоподкастів, добірок, цифрових альманахів, присвячених економічній грамотності у медіа; активності у соціальних мережах, системної просвітницької роботи у форматі інфографіки, Stories, Reels; стимулювання критичного мислення своєї аудиторії; використання принципу наближення інтересів, локалізації глобальних проблем; поліфонії можливостей зворотного зв’язку.
Розроблено освітню інфографіку із роз’яснення окремих аспектів фінансово- економічного сектора, з якими користувачі стикаються в повсякденному житті.
- Войтюк Т. Навіщо українцям потрібна фінансова грамотність. Розповідає експертка. Суспільне. Новини. 2021. URL: https://suspilne.media/114223-naviso-ukraincam-potribna-finansova-gramot... ekspertka/
- Горленко Г. Медіаосвіта на заняттях з фінансової грамотності / за ред. О. Волошенюк, В. Іванова. Київ: АУП, ЦВП, 2021. 76 с.
- Економічна тематика в медіа: шляхи освідчення своєї аудиторії. Google Forms. 2023. URL: https://docs.google.com/forms/d/1OIh_Et43t3nzypWLPQcxLNShQcQxREg8wkmwtLp...
- Нановська В. Медіаспоживання українців 2023 року: що та де читають і кому довіряють. Media- maker.me 2023. URL: https://mediamaker.me/yak-zminylos-mediaspozhyvannya-ukrayincziv-2023-roku- opytuvannya-usaid-internews-5628/
- Опитування: Звідки черпали новини та яким ЗМІ довіряли українські бізнесмени на початку 2022 року та в кінці. PointeR Agency. 2023. URL: https://pointer.agency/opytuvannia-zvidky-cherpaly-novyny-ta-iakym- zmi-dovirialy-ukrainski-biznesmeny-na-pochatku-2022-roku-ta-v-kintsi/
- Фінансовий сектор в Топ-3 тематичної зацікавленості українців у поточному році. Facebook. 2023. URL: https://www.facebook.com/journalismnudfsu/posts/pfbid0qPrJoBad36omkXCepEL1HgG5gbr5pEveV VwpJvbgTni7TftPShGQt1S8LAFBa641l]
- Gunasekara M. Economic and Business Reporting. Press Forward. 2008.86 р.
- Loiko O. Business Journalism for the General Reader: аn inquiry into new media and business reporting. Reuters Institute for the study of journalism. 2011. 21 р.
- Pani Р., Fischer-Butmaloiu U. Introduction to business and economic journalism. Friedrich Naumann Foundation for Freedom. 2022. 89 р.
- Parker R. Journalism and economics: The Tangled Webs of Profession, Narrative, and Responsibility in a Modern Democracy. Harvard University John F. Kennedy School of Government. 1997. 25 р.
- Tambini D. What is financial Journalism for? Ethics and responsibility in a time of crisis and change. Eprints.lse.ac.uk. 2008. URL: http://eprints.lse.ac.uk/21663/1/What_is_financial_journalism_for_%28author%29.pdf
- Weber J. Teaching Business and Economic Journalism: Fresh Approaches. Faculty Publications, College of Journalism & Mass Communications. 2015, 88 р.