Відтоді як помісна Православна Церква України отримала Томос про автокефалію, Україну відвідав Вселенський Патріарх Варфоломій, а найближчим часом очікується візит Папи Франциска, релігійна і зокрема екуменічна тематика у пресі стала однією з топових. Саме тому, є потреба проаналізувати її розвиток і відображення у різних медіа. У статті проаналізовано основні етапи становлення екуменічного руху: від витоків, які призвели до актуалізації теми міжцерковного порозуміння у Європі до історичних обставин, які створили передумови до підписання документів, які б упорядкували та уможливили якісний екуменічний діалог. Зокрема закцентовано на функціонуванні екуменічного руху у протестантських спільнотах, Католицькій та Православній Церквах. Розглянуто особливості функціонування Екуменічної концепції УГКЦ, її відображення у пресі, а також видозміна цього документу у 2021 році, з огляду на потребу оновлення та актуалізації. Екуменічна концепція УГКЦ (оновлена та попередня) знайшла свій відголос у нішевих тематичних онлайн-ресурсах. Після отримання Томосу активніше свою комунікаційну стратегію з іншими конфесіями запровадила ПЦУ. Відтак проаналізовано передумови заснування та розвиток Комісії з міжхристиянського діалогу у ПЦУ та її представлення у пресі. Зосереджено увагу на конкретних угодах і меморандумах, які були підписані у ХХ столітті і ілюструють поступ екуменічного діалогу у релігійних християнських спільнотах. Також у статті презентовані публікації екуменічної тематики в українській пресі, які мають свою хронологічну тяглість, адже спираються на журналістський досвід минулих поколінь. Наголошено що екуменізм — це не просто світовий церковний рух, але реальний інструмент, який й у сьогоденні впливає на релігійне життя, а також оновлюється, видозмінюється. Це втілено зокрема у оновленій Екуменічній концепції УГКЦ, яку також, проаналізовано у статті. Найбільшого розвитку екуменічний рух зазнав у ХХ столітті. Він є тим важелем, який допомагає християнським релігійним спільнотам шукати мирного діалогу, позбуватися історичних ран минулого, водночас поважаючи конфесійну індивідуальність одне одного.
1. 20 років від прийняття концепції екуменічної позиції УГКЦ. Пам’ять нації, веб-сайт. - Режим доступу: http://memorua.org/?p=2093
2. Бабенко О. Сестра-альбертинка Єроніма: Під час карантину у дорозі до бездомних ми пройшли пішки цілий Львів. Духовна велич Львова, веб-сайт. - Режим доступу: https://velychlviv.com/
3. Вей, О. Ю. Українська греко-католицька преса Галичини міжвоєнного періоду (1918–1939 рр.). Держава та регіони. Соціальні комунікації, 2013, 2: 65-69.
4. Дзюбанський Т. Єдність Церков у світлі реакцій на Баламандську Угоду: від унії до єдності або пошук методів та моделей для Церкви як Сопричастя”. Наукові записки УКУ. - Режим доступу: https://er.ucu.edu.ua/
5. Доброер О. Міжконфесійний діалог у сучасній Україні. - Режим доступу: http://www.philosof.onu.edu.ua/
6. Декрет про екуменізм. веб-сайт. - Режим доступу: https://vat-2-ukr.blogspot.com/
7. Духович С. Папа Франциск і екуменізм: незворотній шлях. Vatican news. веб-сайт. - Режим доступу: https://www.vaticannews.va/
8. Екуменізм. Короткий релігієзнавчий словник, веб-сайт. - Режим доступу: http://ellib.org.ua/
9. Екуменічна концепція Української Греко-Католицької Церкви. Офіційний сайт УГКЦ, вебсайт. - Режим доступу: http://ugcc.ua
10. Качан Н. Екуменізм: до характеристики явища і поняття. Патріархат, веб-сайт. - Режим доступу: http://www.patriyarkhat.org.ua/
11. Корнійчук Ю. Соціальний вимір екуменічної діяльності Православних церков. веб-сайт. - Режим доступу: https://revolution.allbest.ru/
12. Кузнєцова А. Теоретичні основи вивчення християнського екуменізму. Наука. Релігія. Суспільство веб-сайт. - Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/
13. Курилець Т. Поняття уніатизму: історія та сучасність. Науковізаписки УКУ. веб-сайт. - Режим доступу: https://er.ucu.edu.ua/
14. Мілан Шашік: Я дуже щаслива людина. Mukachevo.net, веб-сайт. - Режим доступу: http://www.mukachevo.net/
15. Обрання Блаженнішого Святослава ГлавоюУГКЦ було фантастичним свідченням і для інших Церков в Україні, - Мирослав Маринович. Український Католицький Університет. веб-сайт. - Режим доступу: https://ucu.edu.ua/
16. Приклад новомучеників допомагає зрозуміти Тайну страждань Спасителя, - д-р. Олег Турій про екуменізм ГУЛАГУ. Духовна велич Львова, веб-сайт. - Режим доступу: https://velychlviv.com/
17. ПЦУ засудила Львівський псевдособор 1946 року. Збруч, веб-сайт. - Режим доступу: https://zbruc.eu/
18. Смусь, А. Поняття релігійна журналістика та висвітлення новин на християнську тематику у вітчизняних електронних ЗМІ. Теле-та радіожурналістика, (12), 2013, c.386-394.
19. Смирнов А. Митрополит Андрей Шептицький і православ'я: від екуменізму до національної єдності. Наукові записки національного університету Острозька академія, веб-сайт. - Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/
20. Тучапець В. Розвиток екуменічного руху в православних церквах. Християнських портал Кіріос, веб-сайт. - Режим доступу: https://www.kyrios.org.ua/
21. У мерії відбулася зум-нарада з представниками Ради Церков Львова. Львівська міська рада, веб-сайт. - Режим доступу: https://city-adm.lviv.ua/
22. Шабан І. П’ятдесят п’ять років після взаємного зняття католицько-православних анафем. Синод єпископів УГКЦ, веб-сайт. - Режим доступу: https://synod.ugcc.ua/