Здійснено аналіз функціонування та розвитку українського медіаринку у 2022 році у контексті світового медіабізнесу. Важливість дослідження саме цього року зумовлено головно двома чинниками: 1) воєнними подіями в Україні, яка геополітично знаходиться у центрі Європи; 2) тяглістю наслідків пандемії Сovid-19. Ці два чинники спричинилися до значних змін у фінансовій, політико-економічній структурі як світу, так і України. Як наслідок: зміна підходів до функціонування світових медіагігантів (запровадження інновацій і актуалізація пріоритетних напрямків розвитку у медіабізнесі). Наразі найбільшу динаміку розвитку спостерігають у секторі віртуальної реальності та мобільних ігор – експерти PwC прогнозують зростання доходів на 19 % до 2026 року, а вартість медіаіндустрії становитиме майже 3 трлн доларів. На основі оприлюднених аналітичних даних простежено тенденції розвитку світового медіабізнесу у контексті наслідків війни в Україні. Зокрема, з’ясовано, що у 2022 році відбуваються зміни у соціальних мережах, що пов’язано з купівлею Twitter, акцент на потокове передавання, падіння цін на акції провідних медіагігантів (Disney, Fox, CNN Warner Bros.Discovery, Paramount, Comcast, Roku), а також скорочення штатів медіакампаній, що відповідно за собою призводить до значного збільшення безробіття серед сегменту медіапрацівників. Проаналізовано зміни розвитку усіх сегментів українського медіаринку в умовах російсько-української війни: друкованих медіа, телебачення, радіо, реклами та соціальних медіа. Представлено динаміку видання газет та журналів у травні – грудні 2022 року. Показано тенденції на телерадіоринку (контекст роботи радіо і телебачення, вихід нових телеканалів в український медійний телепростір). Виокремлено проблеми ринку реклами, який розвивався головно в діджитал-сфері, що відповідає загальним світовим тенденціям. Також звернено увагу на стан українського медіабізнесу: відхід медіагруп та створення нових.
1. The Business Research Company. (2022). Media Global Market Report 2022. URL : https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/media-global-market-re... (дата звернення: 25.12.2022). 2. Chung H. Key Themes for Media Business in 2022 // Variety. URL : https://variety.com/vip/key-themesfor-media-business-in-2022-1235144080/ (дата звернення: 25.12.2022). 3. Five financial trends that 2022 killed // The Economist. URL : https://www.economist.com/finance-andeconomics/2022/12/21/five-financial... (дата звернення: 26.12.2022). 4. Gershon R. (2013). The transnational media corporation: Global messages and free market competition. Michigan : Taylor and Francis. 2261 р. DOI: 10.4324/9780203810941 (дата звернення: 11.06.2022). 5. Haqqi T. 16 Largest Media Companies in the World in 2022 // Уahoo Finance. URL : https://finance.yahoo.com/news/16-largest-media-companies-world-19043183... (дата звернення : 26.12.2022). 6. LaMonica P. R. The media business is in turmoil – but its stocks may be close to bottoming // CNN Business. URL : https://edition.cnn.com/2022/12/07/investing/media-stocks-outlook/index.... (дата звернення : 28.12.2022). 7. LaPorte N. The 10 most innovative media companies of 2022 // Fast Company. URL : https://www.fastcompany.com/90724442/most-innovative-companies-media-2022 (дата звернення : 28.12.2022). 8. Polski rynek rozrywki i mediów w 2022 roku przekroczy wartość 12 mld dolarów // PwC. URL : https://www.pwc.pl/pl/media/2022/2022-10-05-polski-rynek-rozrywki-i-medi... (дата звернення: 02.01.2023). 9. Shaw L. Media Companies Are Having Their Worst Year in Three Decades // Bloomberg. URL : https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2022-11-10/media-companies-ar... (дата звернення: 02.01.2023). 10. Today’s Winners and Losers // Forbes. URL : https://www.forbes.com/real-time-billionaires/#66 f79cea3d78 (дата звернення: 26.10.2022). 11. Бєлікова А. Пташка вільна чи вмирає? Що відбувається у Twitter після приходу Ілона Маска. // Media Business Reports. URL : https://mbr.com.ua/uk/news/analytics/4873-musk-twitter (дата звернення: 02.01.2023). 12. Білоскурський О. Телевізійна реклама – ринок перших // Детектор медіа. URL : https://detector.media/infospace/article/204839/2022-11-11-televiziyna-r... (дата звернення: 03.01.2023). 13. Глушко O., Петкевич A. Сучасний стан і перспективи розвитку глобального медіа-ринку // Lohos. URL : https://www.ukrlogos.in.ua/10.11232-2663-4139.04.31.html (дата звернення: 03.11.2022). 14. Гоцур О. (2022). Особливості функціонування медіаринку України в умовах війни (лютий–вересень 2022 року) // Communications and Communicative Technologies. Вип. 22. С. 47–53. DOI: 10.15421/292105 (дата звернення: 03.11.2022). 15. Данькова Н. Ще чотири нові телеканали під час війни: чиї, коли стартують, у якому форматі // Детектор Медіа. URL : https://detector.media/rinok/article/205237/2022-11-23-shche-chotyry-nov... (дата звернення: 03.01.2023). 16. Євсейцева О., Собцева Г. Аналіз медійного ринку України // Ефективна економіка. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4983 (дата звернення: 03.11.2022). 17. Моніторинговий звіт за серпень 2022 року – Львівська область // Інститут демократії ім. Пилипа Орлика. URL : https://idpo.org.ua/reports/4769-monitoringovij-zvit-za-serpen-2022-roku... KA5m8RPUdQvwLp 23vDccCoDlLNi8eB8GWqfqQ9TTFQnMjvHC7E (дата звернення: 03.11.2022). 18. Моніторинговий звіт за серпень 2022 року – Сумська область // Інститут демократії ім. Пилипа Орлика. URL : https://idpo.org.ua/reports (дата звернення: 03.11.2022). 19. Об’єм рекламно-комунікаційного ринку України 2022 // Всеукраїнська рекламна коаліція. URL : https://vrk.org.ua/news-events/2022/ad-volume-2022.html (дата звернення: 3.01.2023). 20. Оперативні дані щодо кількості одержаних обов’язкових примірників видань у 2022 році // Книжкова палата України. URL : http://www.ukrbook.net/statistika_.html#period (дата звернення: 11.01.2023). 21. У 2022 році рекламний ринок впав на 63 %, – Всеукраїнська рекламна коаліція // Детектор Медіа. URL : https://detector.media/rinok/article/205650/2022-12-05-u-2022-rotsi-rekl... (дата звернення: 03.01.2023).