Переваги та недоліки коучингу в Україні за умов євроінтеграції

2022;
: cc. 183 - 191
1
Національний університет “Львівська політехніка”
2
Національний університет «Львівська політехніка»

Дослідження націлене на вивчення особливостей, переваг та недоліків коучингу в Україні за умов євроінтеграції. Автори розглянули визначення сутності терміна «коучинг»; встановлено основні принципи коучингу та учасників коучингового процесу; досліджено вплив застосування коучингу на працівника підприємства; запропоновано модель ефективності коучингу, яка охоплює критичні компоненти, що забезпечують успішні результати; розглянуто популярні моделі коучингу, серед яких: модель GROW, AOR та WOOP; наведено рекомендації стосовно застосування моделей коучингу в Україні за умов євроінтеграції.

  1. Адлер А. (2011). Практика і теорія індивідуальної психології. М.: Академічний проект. С. 240.
  2. Гоулман Д., Бояціс Р., Маккі Е. (2005). Емоційне лідерство. Мистецтво управління людьми на основі емоційного інтелекту. М.: Альпіна Бізнес Букс. С. 266–269
  3. Дауні М. (2005). Ефективний коучинг: Уроки тренера коучів. М.: Добра книгаю С. 288.
  4. Маслоу А. (1999). Нові рубежі людської природи. М.: Сенс. С. 425.
  5. Еріксон М. (2002). Стратегія психотерапії = Strategy of the Psychotherapy: вибрані роботи. Мова.
  6. Нежинська О. О., Тименко В. М. (2017). Основи коучингу: навч. посіб. Київ; Харків: ТОВ “Дісаплюс”. С. 220.
  7. Зеленін В.  В.  (2015). Між травмою  та  величчю: трактат  про селективну психодіагностику  в коучінгу. К.: Гнозіс. С. 272.
  8. Бауер М. (2014). Курс на лідерство: Альтернатива ієрархічної системи управління компанією /переклад з англ. М.: Альпіна Паблішер. С. 200.
  9. Нагара М. Б. (2009). Роль коучингу в забезпеченні конкурентоспроможності персоналу. Вісник Донецького нац. університету ім. М. Туган-Барановського: зб. наук. праць. № 4 (44). С. 96–101.
  10. Романова С. М. (2010). Коучінг як нова технологія в професійній освіті. Вісник Нац. авіац. ун-ту. Серія: Педагогіка. Психологія. Вип. 3. С. 83–86.
  11. Нагара М. Б. (2011). Підхід до оцінювання якості управління людськими ресурсами на підприємствах. Наукові праці Кіровоградського нац. техн. університету. Економічні науки. Вип. 19. Кіровоград: КНТУ. № 19. С. 144–150.
  12. Що таке “коучинг”, як це працює і кому все це потрібно? URL: https://loyer.com.ua/uk/shho-take- kouching-yak-tse-pratsyuye-i-komu-vse-tsepotribno/
  13. Коучинг в організації. URL: http://coachinhr.teampracticum. com/bci2015
  14. Вітмор Дж. (2019). Ефективний коучинг: принципи і практика. 5-те вид. Київ: КМ-Букс. С. 336.
  15. Бала Р. Д. (2011). Процес реалізації коучингу на підприємстві. Регіональна економіка. № 3. С. 194–201.
  16. Принципи коучингу. URL: https://er.chdtu.edu.ua/bitstream/
  17. Процик І. С., Передало Х. С., Гончар М. Ф. (2012). Процес коучингу та його основні учасники. Науковий вісник НЛТУ України. Вип. 22.14. С. 391–397.
  18. ICF Global Consumer Awareness Study 2020. URL: https://coachingfederation.org/
  19. Задорожна Л. М. (2017). Ефективність коучингу як інноваційного стилю менеджменту. Глобальні та національні проблеми економіки. 19. URL: http://www.global-national.in.ua/issue-19-2017/27-vipusk-19- zhovten-2017-r/3386-zadorozhna-l-m-efektivnist-kouchingu-yak-innovatsijnogo-stilyu-menedzhmentu
  20. Schlüter   Jan   H.   Impact   of   Intergenerational   Patterns   on   Coaching   Effectiveness.   URL: https://link.springer.com/article/10.1365/s40896-021-00059-z
  21. Популярні моделі коучингу. URL: https://www.socoselling.com/sales-coaching-models/
  22. Передало Х. С., Процик І. С. (2012). Роль коучингу в системі мотивування працівників вітчизняних підприємств. Вісник Нац. університету “Львівська політехніка”. № 727. С. 131–135.