фінансова грамотність

ПОВЕДІНКА ПОЛЬСЬКИХ СПОЖИВАЧІВ НА ФІНАНСОВОМУ РИНКУ У СВІТЛІ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕНЬ У ЦЕНТРАЛЬНІЙ ТА СХІДНІЙ ЄВРОПІ

Вміння правильно розуміти і користуватись фінансовими послугами вже є невідʼ ємною частиною знань дорослої людини. Мета статті аналіз ринкової поведінки та знань споживачів на фінансовому ринку у світлі наукових досягнень та власних досліджень. Автори досліджують фактичний рівень фінансових знань польських споживачів та аналізують помилки споживачів. У статті автори зробили огляд літератури та найважливіших досліджень фінансових знань та поведінки споживачів на фінансовому ринку в Польщі та Україні – у контексті загальноєвропейського дослідження OECD/INFE.

ПІДХОДИ ДО ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ГРАМОТНОСТІ УКРАЇНЦІВ ЗАСОБАМИ БІЗНЕС-ЖУРНАЛІСТИКИ

За результатами проведеного емпіричного дослідження з використанням соціологічного методу опитування виявлено, що українці орієнтовані до отримання інформації з різних цифрових платформ (92 %). Бізнес-тематика у структурі щоденного споживання інформації посідає третє місце, за визнанням 43 % респондентів, більшою популярністю користується воєнна (69 %) та розважальна (50 %). Констатовано, що понад 91 % респондентів мають незначні чи обмежені знання з фінансової грамотності і лише 3 % із 138 опитаних відчувають себе обізнаними та підготовленими.

Типологія чинників формування моделей кредитно- інвестиційної політики в національній економіці

У статті розглядаються підходи до визначення поняття «кредитно-інвестиційна політика» та чинників впливу на формування моделей кредитно-інвестиційної політики в  національній  економіці.  Автори  здійснили  типологізацію  усіх  чинників  впливу  у 5 груп. Запропоновано додати до існуючих чинників впливу такі: рівень фінансової грамотності та технічної освіченості населення, існування державних та регіональних інвестиційних фондів, рівень довіри населення до державних органів, наявність активно діючих бізнес-ангелів, доступ до кредитних ресурсів, захист інвесторів та інші.