Модель та засоби системи навігації між корпусами закладу освіти з використанням технології доповненої реальності

https://doi.org/https://doi.org/10.23939/ujit2024.01.086
Надіслано: Квітень 29, 2024
Прийнято: Квітень 30, 2024

Цитування за ДСТУ: Теслюк В. М., Гадьо І. В., Гавриляк Т. В., Пазюк О. В. Модель та засоби системи навігації між корпусами закладу освіти з використанням технології доповненої реальності. Український журнал інформаційних технологій. 2024, т. 6, № 1. С. 86–94.
Citation APA: Teslyuk, V. M., Gado, I. V., Havryliak, T. V., & Paziuk, O. V. (2024). Model and tools of the navigation system between educational institution buildings using augmented reality technology. Ukrainian Journal of Information Technology, 6(1), 86–94.
https://doi.org/10.23939/ujit2024.01.086

1
Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
2
Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
3
Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
4
Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна

Виявлено проблему складності навігації великими освітніми комплексами, особливо гостру для нових студентів, відвідувачів та персоналу. Встановлено, що впровадження технологій доповненої реальності істотно підвищує інтуїтивність і зручність користування навігаційною системою. Розроблено структурну та математичну моделі системи навігації на основі технологій доповненої реальності для формалізації функціональних залежностей між компонентами системи, що дає змогу глибше аналізувати взаємозв’язки та оптимізувати процеси. Описано алгоритм роботи системи із використанням технології доповненої реальності. Розроблено програмне рішення системи навігації між корпусами університету, що використовує технологію доповненої реальності. Це спрощує орієнтацію в просторі закладу під час переміщень між корпусами. Запропоновано інтерфейс, що поєднує інтуїтивну зрозумілість та візуальну привабливість, допомагаючи користувачам ефективно планувати свій академічний день. Використано системний підхід у дизайні компонентів, що забезпечує персоналізацію інтерфейсу, безпеку даних та ефективну взаємодію із користувачами. Для розроблення застосунку використано мову програмування Kotlin, архітектурний патерн MVVM, бібліотеки Dagger 2 та платформу для роботи із доповненою реальністю ARCore, спеціально для платформи Android. Ці технології забезпечують гнучкість, масштабованість та ефективність розробки. Окреслено перспективи подальших досліджень, які передбачають доопрацювання програмного забезпечення та розширення функціональності системи, розроблення додаткових модулів для адаптації до змінних потреб студентської аудиторії та персоналу навчальних закладів, забезпечуючи підвищення доступності та інтеграції з іншими інформаційними системами закладу освіти.

1. Cheliotis, K., Liarokapis, F., Kokla, M., Tomai, E., Pastra, K., Anastopoulou, N., … Kavouras, M. (2023). A systematic review of application development in augmented reality navigation research. Cartography and Geographic Information Science50(3), 249‑271. https://doi.org/10.1080/15230406.2023.2194032

2. Schmalstieg, D., Hollerer, T. (2016). Augmented Reality: Principles and Practice.

3. Linowes, J., Babilinski, K. (2017). Augmented Reality for Developers.

4. Sharma, Munesh. (2020). Augmented Reality Navigation. International Journal of Engineering Research and. V9. https://doi.org/10.17577/IJERTV9IS060441.

5. Lu, Fangfang, Zhou, Hao, Guo, Lingling, Chen, Jingjing & Pei, Licheng. (2021). An ARCore-Based Augmented Reality Campus Navigation System. Applied Sciences. 11. 7515. https://doi.org/10.3390/app11167515.

6. Andri, Chairil & Alkawaz, Mohammed & Sallow, Amira. (2018). Adoption of Mobile Augmented Reality as a Campus Tour Application. International Journal of Engineering and Technology (UAE). 7. 64-69. https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.11.20689.

7. Nordin, Noradila & Markom, Marni & Suhaimi, Farhana & Ishak, Syaimaa'. (2021). A Web-Based Campus Navigation System with Mobile Augmented Reality Intervention. Journal of Physics: Conference Series. 1997. 012038. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1997/1/012038.

8. Safitri, Riri & Rizky, M & Aswan, Syahferi & Prawita, Fat'Hah. (2018). Find Campus as a Mobile Augmented Reality Apps For Searching College Location. https://doi.org/10.1145/3282353.3282857.

9. Yu, Kun-Ming & Chiu, Jo-Chi & Lee, Ming-Gong & Chi, Shih-Shih. (2015). A mobile application for an ecological campus navigation system using augmented reality. 17-22. https://doi.org/10.1109/UMEDIA.2015.7297421.

10. Yong-Xu, Qin & Min, Liu & Hui, Qiu & Bo, Yan & Chang-Xu, Jin. (2013). Campus Navigation System Based on Mobile Augmented Reality. 139-142. https://doi.org/10.1109/ICINIS.2013.42.

11. Android MVVM Design Pattern. https://www.journaldev.com/20292/android-mvvm-design-pattern

12. ViewModel Overview. https://developer.android.com/topic/libraries/architecture/viewmodel

13. Using Dagger 2 for dependency injection in Android – Tutorial. https://www.vogella.com/tutorials/Dagger/article.html

14. Using Dagger in Android apps. https://developer.android.com/training/dependency-injection/dagger-android

15. Kamani, D. V. 4 Best Practices For Designing An Android App. https://arkenea.com/blog/android-app-design/

16. ARCore. https://developers.google.com/ar

17. ARFundation technology. https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-fo...