контент

Feature as the Future? Is It Still Reporting? On the Problem of Chaoticity in Content Delivery

Content in the mass media remains a professional journalistic product. At the same time, the models of presenting this content are surprisingly diverse, and professionals in the media field can offer various models of their own representation in authorial presentations. In a changing media space, the journalistic “I” can become a powerful signal for hermeneutic synergy between the author and the audience. Or it may not become so – and then comes the time of chaos of perception and inadequate understanding of journalistic material by the audience.

Smartphone as a Source of Optimization of Journalist’s Work

A smartphone is not only a means of communication, but also a gadget that helps a modern person better understand the effectiveness and optimize some of his own needs. Today, it plays the role of not only a full connection, but also provides constant access to various sources of information, searches for informational opportunities and promotes the popularization of his own content and himself. That is why these gadgets have also rapidly taken an important place in the work of journalists.

CONTENT OF UKRAINIAN WOMEN'S ONLINE MEDIA ON THE SOCIAL NETWORK «INSTAGRAM» («UKRAINKI», «DIVOCZE. MEDIA», «WONDER UKRAINE», «4 MOM», «BEAUTY HUB» AND «LEMONADE»)

Mass media have long used social platforms to distribute and promote their content, and it is also an opportunity to attract new readers and advertisers. Women’s online media also actively use various social platforms to inform their readers about the latest news about fashion, beauty, teach them how to take care of their bodies and share important topics. One of the best content sharing platforms for women is Instagram. This social network is one of the most popular platforms in the world.

SOCIAL COMMUNICATIONS: THE PATH FROM GLOBALIZATION THROUGH AVANT-GARDE TO FUTURISM

When it comes to the beauty of social communication content, you immediately imagine a beautiful report with excellent descriptions, juicy images, and creative author's finds. However, modern social communications are so rapidly trying to convey content to their audience that they prioritize the need for real (or around reality) content wrapped in a shell of genre requirements (or a set of such requirements), rather than bright images and feelings.

UKRAINE IN THE MIRROR OF FOREIGN ONLINE MEDIA AFTER THE BEGINNING OF THE WAR IN ISRAEL

This article provides a comprehensive analysis of the portrayal of Ukraine in foreign online media such as BBC, CNN, The New York Times, The Guardian following the outbreak of war in Israel, highlighting the interconnectedness of international conflicts and their media coverage. Initially, the article explores the immediate shift in media focus, scrutinizing how major online outlets adjusted their attention from the ongoing situation in Ukraine to the emerging conflict in Israel.

Уніфікований метод оперативного управління контентом у системах електронної контент-комерції

Запропоновано модель життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель описує процеси опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та спрощує технологію автоматизації управління контентом. Проаналізовано основні проблеми електронної комерції та функціональних сервісів управління контентом.

Інтелектуальна система розподілу дайджестів між працівниками електронних засобів масової інформації

Розглянуто питання розроблення уніфікованих методів опрацювання інформаційних ресурсів систем електронної контент-комерції. Розроблено формальну модель та узагальнену типову архітектуру систем електронної контент-комерції, а також методи проектування та реалізації системи електронної контент-комерції на прикладі Інтернет- журналу, який відображає результати теоретичних досліджень.

Моделювання процесів розподілення контенту в інтернет-журналах 110 Басюк Т. Принципи побудови системи аналізу та просування інтернет-ресурсів

Запропоновано модель життєвого циклу комерційного Web-контенту в системах електронної комерції. Модель описує процеси опрацювання інформаційних ресурсів в системах електронної контент-комерції та спрощує технологію автоматизації формування, управління та реалізації контенту. Проаналізовано основні проблеми електронної комерції та функціональних сервісів управління контентом. Запропоновано методи вирішення цих проблем.

Моделювання процесів опрацювання інформаційних ресурсів в системах електронної контент-комерції

Запропоновано модель життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель описує процеси опрацювання інформаційних ресурсів в системах електронної контент-комерції та спрощує технологію автоматизації формування, управління та реалізації контенту. Проаналізовано основні проблеми електронної комерції та функціональних сервісів управління контентом та запропоновано методи вирішення цих проблем.

Схеми моделювання систем електронної контент-комерції

Проаналізовано основні проблеми електронної комерції та функціональних сервісів керування контентом. Запропоновано методи вирішення цих проблем.

In the given article main problems of electronically commercial and content management interoperability services are analyzed. New methods for solution of discussed problems are proposed.