The article proposed to model the commercial Web content lifecycle in electronic commerce systems. The model describes the processes of information processing resources in the electronic content commerce systems and automation technology simplifies the formation, management and implementation of content. The paper analyzes the main problems of ecommerce and content management services function. The methods of solving these problems are proposed.
1. Ашманов И.С. Продвижение сайта в поисковых системах / И.С. Ашманов, А.А. Иванов. — М.: Вильямс, 2007. — 304 с.
2. Байков В.Д. Интернет: поиск информации и продвижение сайтов / В.Д. Байков. — СПб.: БХВ-Санкт-Петербург, 2000. — 288 с.
3. Голик В.С. Эффективность интернет-маркетинга в бизнесе / В.С. Голик. — Дикта, 2008. — 196 с.
4. Евдокимов Н.В. Раскрутка Web-сайтов. Эффективная Интернет-коммерция / Н. В. Евдокимов. — М.: Вильямс, 2007. — 160 с.
5. Севостьянов И.О. Поисковая оптимизация. Практическое руководство по продвижению сайта в Интернете. / И.О. Севостьянов. — СПб.: Питер, 2010. — 240 с.
6. Халлиган Б. Маркетинг в Интернете: как привлечь клиентов с помощью Google, социальных сетей и блогов = Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs (The New Rules of Social Media) / Брайан Халлиган, Дхармеш Шах. — М.: Диалектика, 2010. — 256 с.
7. Яковлев А.А. Раскрутка и продвижение сайтов. Основы, секреты, трюки. / А.А. Яковлев. — Спб.: БХВ-Санкт-Петербург, 2007. — 336 с.
8. Bob Doyle. Seven Stages of the CM Lifecycle / Bob Doyle // EcontentMag.com, September 2005 — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.econtentmag.com/Articles/ArticleReader.aspx?ArticleID=13554&A....
9. Boiko Bob. Content Management Bible (2nd ed.) / Boiko Bob. — Hoboken, NJ: Wiley, 2004. — 1176 p.
10. CM Lifecycle Poster. / Content Management Professionals. — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.cmprosold.org/resources/poster/.
11. Hackos JoAnn. Content Management for Dynamic Web Delivery / Hackos JoAnn. — Hoboken, NJ: Wiley, 2002. — 432 p.
12. Halvorson Kristina. Content Strategy for the Web / Halvorson K. — Reading, Mass: New Riders Press, 2009. — 192 p.
13. McGovern, Gerry. Content Critical. / McGovern Gerry, Norton Rob. — Upper Saddle River, NJ: FT Press, 2001. — 256 p.
14. McKeever Susan. Understanding Web content management systems: evolution, lifecycle and market / McKeever Susan // Industrial Management
& Data Systems (MCB UP Ltd), 2003 — 103 (9) — P. 686–692.
15. Nakano Russell. Web content management: a collaborative approach / Nakano Russell. — Boston: Addison Wesley Professional, 2002. —
222 p.
16. Randy Woods. Defining a Model for Content Governance / Randy Woods. — September 2005 — Retrieved 22 July 2010. — Режим доступу: http://www.contentmanager.net/magazine/article_785_defining_a_model_for_....
17. Rockley Ann. Managing Enterprise Content: A Unified Content Strategy / Rockley Ann. — Reading, Mass: New Riders Press, 2002. — 592 p.
18. The Content Management Possibilities Poster / Metatorial Services, Inc. — Retrieved 20 July 2010.— Режим доступу: http://metatorial.com/pagea.asp?id=poster.
19. Web Content Lifecycle / Retrieved 29 June 2010. — State Government, Victoria, Australia. November 2005. — Режим доступу:
http://www.egov.vic.gov.au/victorian-government-resources/reports-victor....
20. What is ECM?. / AIIM. — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.aiim.org/FAQs/What-Is/What-is-ECM.
21. What is Information Management? / AIIM. — Retrieved 24 July 2010. — Режим доступу: http://www.aiim.org/FAQs/What-Is/What-is-Information-Management.