імпорт

Аналіз ринку будівельних матеріалів в контексті економічної нестабільності

Досліджено динаміку розвитку ринку будівельних матеріалів в умовах нестабільності. Досліджено структуру обсягів виробництва будівельних матеріалів у 2016-2022 рр. та її залежність від чиннику війни. Проаналізовано обсяг капіталовкладень в сферу будівництва у 2016-2022 рр. Досліджено динаміку зростання цін на будматеріали в порівнянні з рівнем інфляції у 2016-2023 рр. Досліджено гостроту конкурентного середовища на ринку будівельних матеріалів за допомогою індексу Герфіндаля-Гіршмана, індексу Лінда та індексу Джинні. Встановлено, що концентрація ринку будматеріалів у 2021-2023 рр.

Зовнішня торговельна позиція України у ЄС: вивчення тенденцій зміни у період дії воєнного стану

В умовах поглиблення процесів європейської інтеграції, у статті здійснено аналізування основних зовнішньоторгових партнерів України. З метою вивчення тенденцій зміни зовнішньої торгівлі у період дії воєнного стану, у статті використано 3 аналітичні періоди: І кв. 2020 р., І кв. 2022 р., І кв. 2024 р. Для формування груп зовнішньоторгових партнерів використано кластерний аналіз, який реалізовано у SPSS від IBM.

ОЦІНКА ВИРОБНИЧОГО ТА ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РИНКУ ЦУКРУ

Розглянуто сучасний стан та тенденції розвитку ринку цукру в Україні та світі. Проаналізовано економічну кон’юнктуру ринку цукру, зокрема аналіз пропозиції та попиту на цукор в окремих країнах світу. Окреслено динаміку розвитку сектора виробництва цукрових буряків - основної сировини для виробництва цукру в Україні. Ідентифіковано ключові проблеми розвитку бурякоцукрового виробництва в Україні, до яких належить неврегульованість питань щодо виробництва і реалізації цукру в Україні, скорочення матеріально-технічного забезпечення бурякосіючих господарств і цукрових зaводів.

ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РИНКУ СОЛІ В УКРАЇНИ

Досліджено стан та тенденції розвитку ринку солі в Україні та ідентифіковано його місце на світовому ринку солі. Здійснено аналіз динаміки світового виробництва солі та у розрізі окремих країн-лідерів. Виявлено специфіку експортно-імпортної діяльності країнами- продуцентами на світовому ринку солі та інтерпретовано рівень збалансованості зовнішньої торгівлі сіллю в Україні. Ідентифіковано місце українського ринку солі на світовому ринку солі в умовах війни та запропоновано напрями відновлення потенціалу розвитку ринку солі в Україні.

Вимоги до маркування як один з інструментів нетарифного регулювання імпорту українських продуктів харчування в Китайській народній республіці

Проаналізовано динаміку і структуру міжнародної торгівлі українськими продуктами харчування з Китаєм. Досліджено інструменти китайської нетарифної торгівельної політики щодо імпорту продуктів харчування і їхній вплив на торгівлю з Україною. Розглянуто китайські нормативні акти і стандарти, що встановлюють вимоги до продуктів харчування. Описано процес акредитації іноземних виробників у Китаї. Розглянуто сутність і функції маркування, дано його класифікацію за певними ознаками. Досліджено вимоги Китаю щодо маркування продуктів харчування.

Зовнішньоторговельні відносини між Україною та Китаєм: основні напрямки розвитку

Досліджено проблеми розвитку зовнішньоторговельних відносин між Україною та Китаєм, оскільки КНР займає перше місце за товарооборотом серед інших торговельних партнерів України. Проаналізовано причини інтересу Китаю до України та можливі переваги з цього для нашої країни. Досліджено показники експорту, імпорту, зовнішньо- торговельного обороту та зовнішньоторговельного сальдо між країнами. Розраховані показники дали змогу констатувати, що для більшості товарів є позитивне торговельне сальдо, що вказує на перевагу експорту над імпортом.

Оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю на основі цільових показників

Розглянуто сутність понять «ефект», «ефективність» та «результативність». Зауважено, що ефективність є ширшим поняттям, оскільки не бере до уваги досягнення окремих результатів, на відміну від поняття «результативність». Перераховано основні проблеми, пов’язані з оцінюванням результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю. Наведено, на основі опрацювання як наукових джерел, так і практики діючих організацій, етапи оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю на підставі цільових показників.

Qualitative changes in market and investment environment of domestic enterprises and marketing of their problem of domestic and foreign markets sales

The article given characteristic qualitative changes in the market environment, operation and development of Ukrainian business. The attention is focused on strengthening the process of European integration, accumulation of external and internal threats, requiring significant changes in the marketing policy of companies and their activities on domestic and foreign markets. Identified causes of low efficiency of Ukrainian companies in the EU markets after entering the country for zero duties for exports.