Ринок електронної комерції в Україні: роль європейських та міжнародних організацій із цифрової комерції

Citation APA: Lesko N., Kira S. (2024) E-commerce market in Ukraine: the role of european and іnternational e-commerce organizations. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Legal Sciences. Vol. 11, No. 1(41), pp. 153-158.  DOI: https://doi.org/10.23939/law2024.41.153

1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права та психології та інноваційної освіти
2
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права, психології та інноваційної освіти

У статті досліджено роль міжнародних та європейських організацій із цифрової комерції у підвищенні конкурентоспроможності електронної підприємницької діяльності в Україні. Проаналізовано тенденції розвитку українського та світового ринку електронної комерції, підкреслено важливість розвитку міжнародної електронної комерції та органів адвокації відповідно до означеного сектору.

Окремо виділено важливість стійкої цифрової трансформації, що сприятиме зростанню і стимулюванню сталого розвитку. В цьому аспекті наголошено на необхідності імплементації законодавства, стандартів та передової практики ЄС для гармонізації цифрового ринку України загалом. Структуровано бар’єри для розвитку електронної комерції в Україні, до яких належать: когнітивні перешкоди; мовний бар’єр; культурні особливості; підтримка клієнтів; розширення політики захисту прав споживачів відповідно до правил ЄС; швидкість інтернет-з’єднання; налаштування оплати / платіжних сервісів (конвертація валюти). Окрім цього, запропоновано визначення дефініції “транскордонна електронна комерція”.

1. Lesko N., Kira S. Pravovi zasady elektronnoi komertsii v sotsialnykh merezhakh [Legal principles of electronic commerce in social networks]. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series: “Legal Sciences”. No. 3 (35), 2022, 161–165 [in Ukrainian].
2. E-commerce Europe. URL: https://ecommerce-europe.eu/about-ecommerce-europe/ [in English].
3. EuroCommerce. URL: https://www.eurocommerce.eu/our-organisation/ [in English].
4. eCommerceDB. URL: https://ecommercedb.com [in English].
5. Prokopenko O. V. Advocacy activity and non-commercial lobbying in Ukraine: a guide. Kyiv: 2017. 82 p. [in Ukrainian].
6. MHP. URL: https://mhp.com.ua/uk/glorytoUkraine [in Ukrainian].
7. Forbes Ukraine magazine. Information about MHP. URL: https://forbes.ua/profile/mkhp-224 [in Ukrainian].
8. Lone, S., & Weltevreden, J. W. J. (2022). 2022 European E-commerce Report. Amsterdam / Brussels: Amsterdam University of Applied Sciences & Ecommerce Europe. 105 p. URL: https://ecommerce-europe.eu/wpcontent/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersio... [in English].
9. EU4Digital initiative. URL: https://eufordigital.eu/uk/discover-eu/the-eu4digital-initiative/ [in Ukrainian].
10. EU4Digital: supporting digital economy and society in the Eastern Partnership. eCommerce report. R.3.3-2. Analysis report of the EU eCommerce baseline in the legal, standards and eCommerce ecosystem areas. 76. URL: https://eufordigital.eu/wp-content/uploads/2020/08/EU-eCommerce-baseline.... [in English].
11. On electronic commerce: Law of Ukraine dated September 3, 2015 No. 675-19. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text. [in Ukrainian].
12. Summer A., Duncan Gr. E-Commerce // NYH Publishing. 1999. 263 p. [in English].