У статті на основі ґрунтовного аналізу чинного національного й міжнародного
законодавства, сучасних наукових розвідок окреслено теоретико-правові аспекти
академічної мобільності українського студентства в умовах глобалізованого простору.
З’ясовано, що академічна мобільність, як свідчить практика, є системним явищем. Вона
враховує об’єктивну сторону(державну політику в галузі освіти – професійної освіти
(навчання), державну кадрову політику в різних професійних групах, нормативно-правові умови освіти, навчання, зокрема і професійного, професійної діяльності) та
суб’єктивну(особисті якості людини в академічному та професійному середовищах) як
певну структуровану модель, парадигму забезпечення такого виду мобільності як
основної складової успішності в навчанні, а згодом – професіоналізму.
Доведено, що головною метою процесу мобільності є переміщення, перспектива,
працевлаштування. Побудова концепції розвитку міжнародної діяльності та участь у
спільних освітніх проектах мають стратегічне значення для закладів вищої освіти. У
такому випадку новітні освітні стратегії ведуть до якісних зрушень чи вдосконалення
робочого процесу або структури університету та узгоджуються з концепцією розвитку,
проблематикою наукової діяльності та навчальними планами закладу.
1. Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» vid 17. 01. 2002 No. 2984-III [Law ofUkraine "On Higher Education" of 17.01.2002 No. 2984-III.]. Baza danykh«Zakonodavstvo Ukrainy» / VR Ukrainy. Available at:http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14 2. Skyba T. Yu. Analiz stanu itendentsii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini. Naukovi pratsi [Analysis of thestate and trends of higher education in Ukraine]. Derzhavne upravlinnia. 2013. Vol. 202. T. 214. pp. 136–140. 3. Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 17 sichnia 2002 r. No. 2984-III [About higher education: Law of Ukraine dated January 17,2002 No. 2984-ІІІ.]. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2002. No. 20. P. 134. 4. Horbachyk A. P. Osoblyvosti menedzhmentu vyshchoi osvity v suchasnykhumovakh [Features of management of higher education in modern conditions].Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky. 2010. Vol. 11. pp. 5–20.5. Nikolaienko S. Yakist vyshchoi osvity Ukrainy – pohliad u maibutnie [Thequality of higher education in Ukraine is a look into the future]. Svit finansiv. Vol. 3(8). Zhovten, 2006. рр. 7–22. 6. Dluhopolskyi O. Rozbudova vnutrishnoisystemy zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity Ukrainy u svitli oriientyrivyevropeiskoho standartu [Development of an internal quality assurance system forhigher education in Ukraine in light of the European standards]. Vyshcha osvita vUkraini: poriadok dennyi dlia reform. Za zah. red. Nikolaieva Ye. B. Kyiv:Predstavnytstvo Fondu Konrada Adenauera v Ukraini Publ, 2017. pp. 28–33. 7.Zakharchyn R.M. Problemy i perspektyvy rozvytku vyshchoi osvity nainnovatsiinii osnovi [Problems and prospects for the development of highereducation on an innovative basis]. Naukovizapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava. 2011. Vyp. 7. S. 13–15.