МЕСЕНДЖЕРИ ЯК ПЕРСПЕКТИВНА ПЛАТФОРМА ДЛЯ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ КОНТЕНТУ ЗМІ

1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
магістр журналістики, коректор інтернет-ЗМІ «Matrix»

В Інтернеті мас-медіа ведуть жорстоку боротьбу за кожного читача, глядача чи слухача. З кожним роком все складніше стає втримати і зацікавити свою аудиторію. Тому ЗМІ шукають нові канали розповсюдження своєї продукції. Офіційні сайти та сторінки в соціальних мережах з кожним роком втрачають популярність серед аудиторії, тому редактори змушені шукати нові та перспективні шляхи комунікації зі своєю аудиторією. Одним з таких є так звані месенджери, які не лише швидко поширюють матеріали журналістів до конкретного читача, а й сам читам дробровільно дає згоду на отримання такої інформації. Месенджери за своєю суттю нагадують підписку на конкретне мас-медіа, але аудиторія інформацію отримує безкоштовно і тоді, коли має час її прочитати. 

Найпопулярнішими у світі є такі месенджери: Тelegram, Facebook Messenger, Wechat та WhatsApp. А в Україні найпопулярнішою соціальною платформою для спілкування є Viber  (97% українців мають завантажено на своїх мобільних пристроях), а також Telegram, Facebook Messenger та WhatsApp. Але українські ЗМІ найчастіше використовують для поширення свого контенту Viber та Telegram. Цікаво те, що у різних дослідженнях можна знайти різні терміни, які описують ці соціальні платформи, а саме: додатки, соціальні мережі, майданчики для спілкування, соціальні платформи та месенджери.

Перші месенджери з’явилися у 90-х роках минулого століття, але пік їхнього розвитку саме зараз. Вони швидко завойовують популярність серед аудиторії, але не усі ЗМІ їх правильно використовують для поширення свого контенту. Тому детальніше їх розглянемо, а також наведемо правила публікування дописів на цих соціальних платформах.

  1. Global social media overview [Електронний ресурс] //datareportal. - Режим доступу до ресурсу: https://datareportal.com/social-media-users
  2. Google. Micro-Moments: Your Guide to Winning the Shift to Mobile [Електронний ресурс] / Google – Режим доступу до ресурсу: https://think.storage.googleapis.com/docs/micromoments-guide-to-winnings....
  3. Swart J. Why Messaging Apps Matter for News Engagement [Електронний ресурс] / J. Swart, C. Peters, M. Broersma // European Journalism Observatory. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://en.ejo.ch/research/whymessaging-apps-matter-for-news-engagement.
  4. Амзин А. А. Особенности медиапотребления / А. А. Амзин // Как новые медиа изменили журналистику / А. А. Амзин. – Екатеринбург: Гуманитарный ун-т, 2016. – С. 86−100.
  5. Белоус Е. Почему чат-боты — перспективный канал коммуникации с аудиторией [Електронний ресурс] / Екатерина Белоус // Media Bitch. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://mediabitch.ru/chat-bot/.
  6. Горчинська О. Нативная реклама, чат-боты и ожившая имейл-рассылка: последние диджитал-тренды для медиакомпаний [Електронний ресурс] / Олександра Горчинська // Детектор Медіа. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://detector.media/rinok/article/137780/2018-05-23-nativnayareklama-....
  7. Загитова Ю. Какую платформу выбрать для создания своего СМИ в мессенджерах [Електронний ресурс] / Юлия Загитова // Сайт журналу «Журналист». – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://jrnlst.ru/messenger-channels.
  8. Корнев М. Мессенджеры для СМИ: только инструмент или новый канал дистрибуции? / Максим Корнев // Журналист / Максим Корнев., 2015.
  9. Коршун О. А. Мессенджеры для СМИ: влияние сервиса мгновенных сообщений на работу журналиста традиционных медиа / О. А. Коршун // Весн. Беларуск. дзярж. ун-та. Філалогія. Журналістыка. Педагогіка / О. А. Коршун. – Минск, 2016. – С. 98–100.
  10. Крупенченкова К. Мессенджеры для СМИ: scratchy title в личном девайсе [Електронний ресурс] / Карина Крупенченкова // Deadline. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://www.deadline.com.ua/blog/messendzhery-dlyasmi-instrument-svyazi-....
  11. Минчук И. И. Стратегии дистрибуции новостного контента в мессенджерах Viber и Telegram / Инна Ивановна Минчук // Рэгіянальныя СМІ Рэспублікі Беларусь у лічбавую эпоху: стан, праблемы і перспектывы / Инна Ивановна Минчук. – Минск: БДУ, 2019. – С. 157–165.
  12. Соколова Д. В. Дистрибуция новостного контента в мессенджере Telegram / Д. В. Соколова // Медиаскоп / Д. В. Соколова., 2017.
  13. Солдаткина Я. В. Проблемы сегментации контента в СМИ и новые возможности мобильных мессенджеров / Я. В. Солдаткина // Вестник  Российского университета дружбы народов / Я. В. Солдаткина., 2018. – (Литературоведение. Журналистика.; т. 23). – С. 323–330.
  14. Паранько С. Модели медиапотребления. Что люди читают, почему, когда и как / С. Паранько, О. Сидорова. – Москва: UX-лаборатория Mail.Ru Group, 2017.
  15. Полякова А. Telegram, Viber, WhatsApp, Signal — яким месенджерам можна довіряти [Електронний ресурс] / Аліна Полякова // Економічна правда. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://www.epravda.com.ua/publications/2017/12/15/632183/.
  16. Як змінилося користування мобільними застосунками за 5 років: соцмережі та месенджери [Електронний ресурс]. // KANTAR. - Режим доступу: https://tns-ua.com/news/yak-zminilosya-koristuvannya-mobilnimi-zastosunk...