Види та тематика реклами на офіційних сторінках масмедіа в соціальній мережі «Facebook»

1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Instytut Polonistyki i Dziennikarstwa Kolegium Nauk Humanistycznych Uniwersytet Rzeszowski, Poland

Реклама є важливою складовою частиною для фінансового добробуту масмедіа. Тому редакції постійно намагаються залучати багато реклами і рекламодавців. Нині популярною платформою для розміщення та просування рекламних повідомлень масмедіа є фейсбук.

Масмедіа активно працюють в соціальних мережах, мають там велику аудиторію. Таким способом їхні офіційні сторінки на соціальних платформах є перспективними і ефективними для платного просування не лише своїх медіатоварів та послуг, а й рекламодавців. І такий метод реклами дає додаткові фінансові доходи для масмедіа.

Мета дослідження – визначити види та теми рекламних дописів, які популярні українські і польські масмедіа просувають на платній основі у соціальній мережі «Facebook».

У цьому дослідженні показуємо, чи рекламують масмедіа свої товари та послуги у соціальній мережі «Facebook». Детально аналізуємо Facebook Ads Manager (так званий рекламний кабінет на соціальній платформі). А також розглядаємо, кого ще рекламують на своїх офіційних сторінках масмедіа. Для дослідження було відібрано та проаналізовано рекламу, яку поширювали українські («NV», «24 канал», «ТСН» та «Радіо Свобода») та польські («Gazeta Wyborcza», «Rzeczpospolita», «Onet» та «Wirtualna Polska») масмедіа в соціальній мережі «Facebook» у 2024 році. Отримані результати переконують, що масмедіа користуються послугами рекламного просування власних публікацій, а також поширюють рекламні матеріали, які опубліковані на їх ресурсах на платній основі від рекламодавців. Українські ЗМІ найчастіше платно просувають пости у фейсбуку з гіперпосиланням на опублікований матеріал на сайті масмедіа, а польські медіа частіше поширюють невеликі відео. Редакції масмедіа переважно використовують легке, швидке та доступне просування від соціальної платформи «Facebook» своїх опублікованих постів.

  1. Балінська К., Мина Ж. Реклама в соціальних мережах. Інформація, комунікація, суспільство 2024: матеріали 13-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2024.   Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2024. С. 203–204.
  2. Бойко Л. О., Колінько А. Д. Соціальні мережі для бізнесу: яку платформу обрати. [Електронний режим]. Режим доступу: https://dspace.ksaeu.kherson.ua/handle/123456789/6564
  3. Гаврилюк І. І. Таргетована реклама у соціальних мережах. [Електронний режим]. Економіка і суспільство. Вип. 63, 2024. Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4201
  4. Городняк І. В., Хоміць Л.-О. І. Дослідження таргету як інструменту маркетингових комунікацій. Маркетинг і цифрові технології, [S. l.], vol. 6, No. 2, p. 7–20, чер. 2022.
  5. Казанджі А. В., Єксар М. М. Реклама в соціальних мережах. [Електронний режим]. Актуальні аспекти розвитку науки і освіти: тези доп. І Міжнар. наук.-практ. конф. НПП та молодих науковців (м. Одеса, 13–14 квітня 2021 р.) / ОДАУ. С. 415–417. Режим доступу: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3583
  6. Корж Н. Таргетинг: що це і як працює – розбираємося в основах. [Електронний режим]. Aдмікер.Академія, 2021. Режим доступу: https://blog.admixer.academy/ua/tarhetynh-shcho-tse-i-yak-pratsyuye- prostymy-slovamy/
  7. Недорєзков А. І. Реклама в соціальних мережах. [Електронний режим]. Режим доступу: http://feb.tsatu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/08/tezi-EtaB-konferentsiya-2020.pdf#page=145
  8. Таргетингова реклама в соціальних мережах. [Електронний режим]. Режим доступу: https://destudio.com.ua/tarhetynhova-reklama-v-sotsialnykh-merezhakh/
  9. Уголькова О. З. Цифровий маркетинг та соцмережі. [Електронний режим]. Режим доступу: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/jun/23786...
  10. Чернявська О. В., Вигівська О. В. Формування стратегії просування товарів та послуг у соціальних мережах. Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Вип. 3 (40) 2023. С. 86–90.
  11. Янчук Т. В., Юрчак М. О. Особливості запуску реклами у Facebook Ads Manager. Збірник матеріалів VІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю «Управління ресурсним забезпеченням господарської діяльності підприємств реального сектору економіки», 2022. С. 254–255.
  12. Ярмолюк О. Я., Борисенко О. С., Фісун Ю. В. Теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як інструменту комплексного інтернет-маркетингу. [Електронний режим]. Режим доступу: https://ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/786/757
  13. Digital 2024 October Global Statshot Report [Електронний режим]. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2024-october-global-statshot