Наведено огляд наукової літератури щодо дослідження концептуальних засад оцінювання конкурентоспроможності підприємств в умовах виходу на нові міжнародні ринки. Описано методи, переваги та недоліки оцінювання конкурентоспроможності підприємства в умовах виходу на нові міжнародні ринки. Узагальнено етапи послідовності, яких необхідно дотримуватися, оцінюючи конкурентоспроможність підприємств. Наве- дено основні показники, фактори, а також окремі характеристики товару, які впливають на конкурентоспроможність підприємств. Встановлено, що для ефективного оцінювання конкурентоспроможності підприємства в умовах виходу на нові міжнародні ринки доцільно використовувати сукупність кількох методів оцінювання з використанням певної черговості. Результати оцінювання впливають на вибір стратегії та форм виходу підприємства на нові міжнародні ринки, вибору ринку, збутової політики, а також дають змогу ефективно проаналізувати результативність діяльності підприємства, здатність швидко та ефективно реагувати на зовнішні зміни, приймати правильні управлінські рішення, за необхідності вжити заходів щодо підвищення конкурентоспроможності підприємств.
- Зайцева Л. О. (2013). Аналіз сучасних методів оцінки конкурентоспроможності підприємства. Економічний аналіз, № 3: 12–17.
- Рибакова Т., Костьєв О. (2012). Аналіз і оцінка конкурентоспроможності промислового підпри- ємства. Економічний аналіз, 28–31.
- Левицька А. О. (2013). Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства: вітчизняні та закордонні підходи до класифікації. Механізм регулювання економіки, № 4: 155–163.
- Погребняк Д. В. (2011). Методи діагностики конкурентоспроможності підприємства. Проблеми підвищення ефективності інфраструктури, № 32: 45–51.
- Рибницький Д. О., Городня Т. А., Львівська К. А. (2010). Сучасні підходи до оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Науковий вісник НЛТУ України, № 20.9: 227–230.
- Гудзь О. Є. (2015). Роль інновацій щодо забезпечення конкурентоспроможності та ефективності підприємства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка, № 161: 3–11.
- Калюжна І. Ю., Гвоздецька І. В. (2014). Конкурентоспроможний товар-основа успішного виходу на зовнішній ринок. Вісник Хмельницького національного університету, № (3)2: 146–149.
- Барановська М. І., Козак Ю. Г., Смичек С. (2013). Міжнародний маркетинг: в питаннях та відповідях: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури. 297 с.
- Іванова М. І., Єгорцева Є. Є., Мироненко Я. Ю. (2016). Уніфікація методології оцінювання конкурентоспроможності. Траєкторія науки, № (5)10: 11–19.
- Халімон Т. М. (2016). Методи оцінки, індикатори та орієнтири конкурентоспроможності підприємств. Економіка і суспільство, № 6: 225–231.
- Андросова Т. В., Чернишова Л. О., Козуб В. О. (2012). Методика оцінки міжнародної конкурентоспроможності підприємств. Вісник ХДУХТ. 30 жовтня. 189–197.
- Kliestik T., Valaskova K., Lazaroiu G., Kovacova M., Vrbka J. (2020). Remaining Financially Healthy and Competitive: The Role of Financial Predictors. Journal of Competitiveness, Vol. 12, No. 1. 74–92.
- Брижань І. А., Чевганова В. Я. (2015). Порівняння методів оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Технологічний аудит і резерви виробництва, № 4/5(24): 10–15.
- Франів І. А., Коваль Л. М., Русин-Гриник Р. Р. (2010). Теоретичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства. Механізм регулювання економіки, № 1: 149–153.
- Хрущ Н. А., Ваганова Л. В. (2010). Сучасні методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник Хмельницького національного університету, № 5: 153–156.
- Николюк О. М. (2015). Оцінка конкурентоспроможності сільськогосподарського підприємства: методичні оцінки. Науковий вісник Херсонського державного університету, № 11: 52–57.
- Кобелєв В. М., Болтенко, В. І. (2015). Оцінка конкурентоспроможності підприємства та фактори її підвищення. Вісник НТУ «ХПІ». [online] № 60: 60–64.
- Янковий О. Г. (2013). Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: монографія. Одесса: Атлант, 470 с.
- Horak M., Matoskova J., Danko L. (2020). Development of a Cluster Manager’s Competencies Towards Competitivenesss. Journal of Competitiveness, № 12(1): 57–73.
- Postula M., Raczkowski K. (2020). The Impact of Public Finance Management on Sustainable Development and Competitiveness in EU Member States. Journal of Competitiveness, № 12(1): 125–144.
- Ладунка І. С., Братанов М. І. (2016). Дослідження факторів впливу на конкурентоспроможність вітчизняних підприємств. Економіка і суспільство, № 5: 189–194.
- Стеблюк Н. Ф., Волосова Є. Р. (2017). Визначення конкурентних напрямів підприємства на ринку кисломолочної продукції. Економіка і суспільство, № 9: 654–660.
- Носова Л. В. (2015). Застосування SWOT-аналізу для визначення конкурентоспроможності АТ «Сумський завод «НАСОСЕНЕРГОМАШ». Глобальні та національні проблеми економіки, № 4: 506–512.