конкурентоспроможність

Цифрові інструменти на ринку енергетичних напоїв

У статті досліджено трансформаційний вплив цифрових технологій на функціону- вання ринку енергетичних напоїв в умовах інтенсифікації цифровізації глобального біз- нес-середовища. Сформульовано ключові напрямки впровадження цифрових інструмен- тів у маркетингові, логістичні та комунікаційні процеси компаній, а також обґрунтовано значення Big Data, штучного інтелекту (AI), технологій IoT та блокчейну в оптимізації бі- знес-процесів і підвищенні конкурентоспроможності виробників.

УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС СЕРЕДОВИЩЕМ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

У статті досліджено вплив елементів сталого розвитку на діяльність сучасних підприємств, зокрема на ефективність використання ресурсів, фінансові показники та екологічну відповідальність. Основна мета – проаналізувати, як дотримання принципів сталого розвитку покращує якість виробництва, знижує витрати та мінімізує екологічні ризики. Розглянуто, зокрема, як сталий розвиток сприяє зміцненню корпоративного іміджу, підвищенню довіри споживачів і залученню інвесторів. Також досліджено взаємозв’язок між сталим розвитком і фінансовою стабільністю бізнесу.

ДОСЛІДЖЕННЯ НОВИХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ТА СТИЛЮ БІЗНЕСУ ПРОВІДНИХ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ТОРГІВЛІ (ВІТЧИЗНЯНІ ТА ЗАКОРДОННІ ПРАКТИКИ)

Глобалізація та цифрова трансформація докорінно змінюють бізнес-середовище, створюючи нові виклики та можливості для підприємств сфери торгівлі. Сучасні компанії змушені адаптуватися до швидких змін у споживчих перевагах, застосовувати інноваційні технології та формувати стратегії для забезпечення конкурентоспроможності. Тому актуалізується дослідження нових бізнес-моделей провідних торговельних підприємств світу та можливостей їх адаптації до умов українського ринку. Методи.

Концептуальні засади формування міжнародної інноваційної політики

У статті означено поняття «міжнародна інноваційна політика» та її роль у сприянні розвитку міжнародної співпраці у галузі науки й техніки, підвищенні міжнародної інноваційної активності задля забезпечення конкурентоспроможності та розвитку економічних систем різних організаційних рівнів. Визначено концептуальні засади формування та структурні складові міжнародної інноваційної політики.

Діджитал-маркетинг: особливості та перспективи застосування в Україні в умовах повномасштабної війни

Процеси цифровізації в світі активізуються, тож діджитал-маркетинг на сьогодні – перспективний напрям просування продуктів, чітко орієнтований на цільову аудиторію. Він забезпечує швидку двосторонню комунікацію між продавцем і покупцем, глибокий аналіз споживачів. Це особливо актуально для українських підприємств в умовах війни, коли потреби споживачів змінюються, платоспроможність знижується, й економічне середовище діяльності є складним і нестабільним. Завдяки інструментам діджитал-маркетингу зокрема, український бізнес сьогодні залишається достатньо конкурентоспроможним.

ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ РИНКОВОЇ КОНКУРЕНЦІЇ

Мета статті – розглянути, систематизувати наявні способи визначення рівня конкуренції на ринку. Сучасне ринкове середовище є на стадії послаблення глобалізації, перебудови регіональних ринків і не залишає вільного простору для комфортного існування компаній. Усі ринки та сегменти дедалі більше зазнають впливу конкуренції. Керівникам підприємств необхідно розуміти рівень концентрації ринку в кожному сегменті, щоб приймати правильні рішення залежно від його структури.

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ СВІТЛИМИ НАФТОПРОДУКТАМИ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Досліджено предмет, об’єкт та суб’єкт конкуренції у галузі роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами, що є ключовою для економіки України. Проаналізовано обсяги та особливості імпорту палива українськими компаніями у 2023 році. Подано рейтинги конкурентоспроможності найбільших вітчизняних мереж АЗК за різними критеріями. Обчислено інтенсивність конкуренції в галузі роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами за коефіцієнтом концентрації, індексами Лінда та Герфіндаля–Гіршмана, а також наведено характеристику галузі за 5-ма силами конкуренції М. Портера.

Економіко-статистичний аналіз конкурентоспроможності малого підприємництва

Висвітлено роль малого підприємництва у ринковій економіці на сучасному етапі її розвитку, охарактеризовано його переваги та недоліки. Визначено суть поняття «конкурентоспроможність». Встановлено значення економіко-статистичного аналізу для дослідження конкурентоспроможності малого підприємництва та формування на основі цього ефективної стратегії її підвищення.

Проблеми вибору та реалізації стратегій конкурентоспроможності у контексті забезпечення розвитку тов «УА.Консалтинг» на європейських ринках

У статті досліджуються сутність конкурентоспроможності та вибору ефективної конкурентної стратегії на основі літературних джерел, наукових досліджень, а також чинних нормативно-правових актів. Авторами розглядаються проблеми вибору та реалізації стратегії конкурентоспроможності з якими зустрічається підприємство в умовах сьогодення, розробляються плани розв’язку існуючих проблем та шляхи їх вирішення. У статті також надається обґрунтування результативності рекомендованих заходів та переваги й недоліки від їх впровадження.

Особливості розвитку електронного бізнесу в умовах становлення цифрової економіки

Розкрито сутність поняття «електронного бізнесу», досліджено його принципи, пе- реваги та недоліки, технологію управління електронним бізнесом та особливості розвитку в умовах становлення цифрової економіки. Досліджено основні види електронного бізнесу, такі як електронна комерція, електронне управління бізнесом та інші. Проаналізовано приклади успішного впровадження та функціонування електронного бізнесу на зарубіжних та українських підприємствах.