конкурентоспроможність

Проблеми цифрового забезпечення електронної комерції в умовах розширення зовнішньоекономічних зв’язків

Досліджено особливості цифрового забезпечення електронної комерції в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. Виявлено ключові проблеми впровадження сучасних цифрових технологій на підприємстві та обґрунтовано напрями їх вирішення. Проаналізовано типи інтернет-платформ, інструменти онлайн-маркетингу та канали збуту в цифровому середовищі. Сформовано рекомендації щодо підвищення ефективності електронної комерції для вітчизняного підприємства з урахуванням конкурентних переваг підприємства та умов цифровізації.

Конкурентоспроможність послуг як чинник стратегічного розвитку підприємства у міжнародному середовищі

Досліджено проблему оцінювання та підвищення конкурентоспроможності підприємства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Визначено основні методики оцінки, включаючи диференціальний, комплексний та змішаний підходи, а також роль експертних оцінок і вибору бази порівняння. Сформовано модель інтегральної оцінки конкурентоспроможності та надано рекомендації щодо покращення позицій підприємства на ринку через використання внутрішніх і зовнішніх конкурентних переваг.

Проблеми взаємодії вітчизняних підприємств із митними органами

Досліджено особливості взаємодії суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ «Львів авто хаб» із митними органами України. Визначено ключові проблеми, що усклад- нюють митне оформлення та впливають на ефективність зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Здійснено аналіз нормативно-правового регулювання, ідентифіковано основні бар’єри у комунікації між бізнесом і державною митною системою.

Цифрові інструменти на ринку енергетичних напоїв

У статті досліджено трансформаційний вплив цифрових технологій на функціону- вання ринку енергетичних напоїв в умовах інтенсифікації цифровізації глобального біз- нес-середовища. Сформульовано ключові напрямки впровадження цифрових інструмен- тів у маркетингові, логістичні та комунікаційні процеси компаній, а також обґрунтовано значення Big Data, штучного інтелекту (AI), технологій IoT та блокчейну в оптимізації бі- знес-процесів і підвищенні конкурентоспроможності виробників.

УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС СЕРЕДОВИЩЕМ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

У статті досліджено вплив елементів сталого розвитку на діяльність сучасних підприємств, зокрема на ефективність використання ресурсів, фінансові показники та екологічну відповідальність. Основна мета – проаналізувати, як дотримання принципів сталого розвитку покращує якість виробництва, знижує витрати та мінімізує екологічні ризики. Розглянуто, зокрема, як сталий розвиток сприяє зміцненню корпоративного іміджу, підвищенню довіри споживачів і залученню інвесторів. Також досліджено взаємозв’язок між сталим розвитком і фінансовою стабільністю бізнесу.

ДОСЛІДЖЕННЯ НОВИХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ТА СТИЛЮ БІЗНЕСУ ПРОВІДНИХ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ТОРГІВЛІ (ВІТЧИЗНЯНІ ТА ЗАКОРДОННІ ПРАКТИКИ)

Глобалізація та цифрова трансформація докорінно змінюють бізнес-середовище, створюючи нові виклики та можливості для підприємств сфери торгівлі. Сучасні компанії змушені адаптуватися до швидких змін у споживчих перевагах, застосовувати інноваційні технології та формувати стратегії для забезпечення конкурентоспроможності. Тому актуалізується дослідження нових бізнес-моделей провідних торговельних підприємств світу та можливостей їх адаптації до умов українського ринку. Методи.

Концептуальні засади формування міжнародної інноваційної політики

У статті означено поняття «міжнародна інноваційна політика» та її роль у сприянні розвитку міжнародної співпраці у галузі науки й техніки, підвищенні міжнародної інноваційної активності задля забезпечення конкурентоспроможності та розвитку економічних систем різних організаційних рівнів. Визначено концептуальні засади формування та структурні складові міжнародної інноваційної політики.

Діджитал-маркетинг: особливості та перспективи застосування в Україні в умовах повномасштабної війни

Процеси цифровізації в світі активізуються, тож діджитал-маркетинг на сьогодні – перспективний напрям просування продуктів, чітко орієнтований на цільову аудиторію. Він забезпечує швидку двосторонню комунікацію між продавцем і покупцем, глибокий аналіз споживачів. Це особливо актуально для українських підприємств в умовах війни, коли потреби споживачів змінюються, платоспроможність знижується, й економічне середовище діяльності є складним і нестабільним. Завдяки інструментам діджитал-маркетингу зокрема, український бізнес сьогодні залишається достатньо конкурентоспроможним.

ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ РИНКОВОЇ КОНКУРЕНЦІЇ

Мета статті – розглянути, систематизувати наявні способи визначення рівня конкуренції на ринку. Сучасне ринкове середовище є на стадії послаблення глобалізації, перебудови регіональних ринків і не залишає вільного простору для комфортного існування компаній. Усі ринки та сегменти дедалі більше зазнають впливу конкуренції. Керівникам підприємств необхідно розуміти рівень концентрації ринку в кожному сегменті, щоб приймати правильні рішення залежно від його структури.

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ СВІТЛИМИ НАФТОПРОДУКТАМИ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Досліджено предмет, об’єкт та суб’єкт конкуренції у галузі роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами, що є ключовою для економіки України. Проаналізовано обсяги та особливості імпорту палива українськими компаніями у 2023 році. Подано рейтинги конкурентоспроможності найбільших вітчизняних мереж АЗК за різними критеріями. Обчислено інтенсивність конкуренції в галузі роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами за коефіцієнтом концентрації, індексами Лінда та Герфіндаля–Гіршмана, а також наведено характеристику галузі за 5-ма силами конкуренції М. Портера.