конкурентоспроможність

ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ РИНКОВОЇ КОНКУРЕНЦІЇ

Мета статті – розглянути, систематизувати наявні способи визначення рівня конкуренції на ринку. Сучасне ринкове середовище є на стадії послаблення глобалізації, перебудови регіональних ринків і не залишає вільного простору для комфортного існування компаній. Усі ринки та сегменти дедалі більше зазнають впливу конкуренції. Керівникам підприємств необхідно розуміти рівень концентрації ринку в кожному сегменті, щоб приймати правильні рішення залежно від його структури.

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ СВІТЛИМИ НАФТОПРОДУКТАМИ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Досліджено предмет, об’єкт та суб’єкт конкуренції у галузі роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами, що є ключовою для економіки України. Проаналізовано обсяги та особливості імпорту палива українськими компаніями у 2023 році. Подано рейтинги конкурентоспроможності найбільших вітчизняних мереж АЗК за різними критеріями. Обчислено інтенсивність конкуренції в галузі роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами за коефіцієнтом концентрації, індексами Лінда та Герфіндаля–Гіршмана, а також наведено характеристику галузі за 5-ма силами конкуренції М. Портера.

Економіко-статистичний аналіз конкурентоспроможності малого підприємництва

Висвітлено роль малого підприємництва у ринковій економіці на сучасному етапі її розвитку, охарактеризовано його переваги та недоліки. Визначено суть поняття «конкурентоспроможність». Встановлено значення економіко-статистичного аналізу для дослідження конкурентоспроможності малого підприємництва та формування на основі цього ефективної стратегії її підвищення.

Проблеми вибору та реалізації стратегій конкурентоспроможності у контексті забезпечення розвитку тов «УА.Консалтинг» на європейських ринках

У статті досліджуються сутність конкурентоспроможності та вибору ефективної конкурентної стратегії на основі літературних джерел, наукових досліджень, а також чинних нормативно-правових актів. Авторами розглядаються проблеми вибору та реалізації стратегії конкурентоспроможності з якими зустрічається підприємство в умовах сьогодення, розробляються плани розв’язку існуючих проблем та шляхи їх вирішення. У статті також надається обґрунтування результативності рекомендованих заходів та переваги й недоліки від їх впровадження.

Особливості розвитку електронного бізнесу в умовах становлення цифрової економіки

Розкрито сутність поняття «електронного бізнесу», досліджено його принципи, пе- реваги та недоліки, технологію управління електронним бізнесом та особливості розвитку в умовах становлення цифрової економіки. Досліджено основні види електронного бізнесу, такі як електронна комерція, електронне управління бізнесом та інші. Проаналізовано приклади успішного впровадження та функціонування електронного бізнесу на зарубіжних та українських підприємствах.

Діджиталізація та її роль у діяльності українських підприємств

Розглянуто поняття діджиталізації та її впровадження на підприємстві задля підвищення його конкурентоспроможності на ринку. Здійснено контент-аналіз терміна «діджиталізація». Згідно із баченням авторів, «діджиталізація» – це процес використання, систематизації, оброблення вхідної інформації у цифровому форматі та результат удосконалення обслуговування клієнтів у бізнес-середовищі.

Особливості розроблення та реалізації стратегії розвитку бренду підприємства в умовах євроінтеграції

Досліджено особливості розроблення та реалізації стратегії розвитку бренду підприємства в умовах євроінтеграції. Проаналізовано складові елементів бренд-менеджменту та визначено місце і роль стратегії розвитку бренду. Встановлено ключові чинники, що впливають на розроблення та реалізацію стратегії розвитку бренду підприємства в умовах євроінтеграції. Узагальнено проблеми, пов’язані із реалізацією бренд-менеджменту в умовах євроітеграції, спричинені неефективністю розробленої стратегії розвитку бренду та її невідповідністю викликам зовнішнього ринку.

Лін менеджмент в умовах економічного зростання та розвитку

Досліджено особливості та принципи застосування lean менеджменту. Виявлено причини упровадження lean концепції, а також склад lean команди. Сформовано рекоме- ндації щодо впровадження системи lean менеджменту на підприємстві з метою економіч- ного зростання в умовах розвитку та впровадження нових видів зовнішньоекономічної діяльності.

Застосування сучасних інструментів рейтингування на підприємствах в умовах аналізування конкурентних позицій на іноземних ринках

Проаналізовано сутність застосування сучасних інструментів рейтингування на підприємствах. Виокремлено основні проблеми, з якими може стикатися підприємство під час рейтингування. Наведено недоліки застосування монокритеріального підходу до рейтингування та аргументовано важливість переходу від моно- до полікритеріального рейтингування. Сформульовано та описано основні етапи впровадження полікритеріального рейтингування. Досліджено процес реалізації маркетингового рейтингування з метою формування об’єктивних рейтингів підприємств щодо оцінювання успішності їхньої діяльності.

Модернізація галузі харчової промисловості у контексті сталого розвитку України: публічно-управлінський аспект

Обґрунтовано основні напрями публічного управління розвитком харчової промисловості в Україні за сучасних трансформаційних умов, пов'язаних із кризою виробництва, зміною векторів попиту та пропозиції і ринків збуту. У контексті сталого розвитку окреслено пріоритети та ключові можливості модернізації харчової промисловості в Україні: посилення конкурентоспроможності, розкриття внутрішнього і зовнішнього потенціалів, інновації у сфері виробництва, відповідність ідеям та принципам сталого розвитку.