На основі досліджень музеїв та експозицій просто неба у Відні та поблизу нього, проведених в межах програми академічної співпраці ТУ Відень – TУ Львів, розглянуто європейський досвід архітектурно-просторової організації таких закладів та споруд. Визначено характерні риси, виділено їх позитиви та недоліки. Ґрунтуючись на розглянутих прикладах, запропоновано підходи, які доцільно буде впроваджувати в подібних вітчизняних закладах.
Brych, M. T. (2020). General approaches to spatial formation of open-air museums exhibition. Space & Form, 43, pp. 113-122. https://doi.org/10.21005/pif.2020.43.C-01
Mantzou P., Bitsikas X., Floros A. (2023). Enriching Cultural Heritage through the Integration of Art and Digital Technologies. Social Sciences, 12: 594. Available at: https://doi.org/10.3390/socsci12110594 [Date of reference 10 March 2024] https://doi.org/10.3390/socsci12110594
Olinsson, S. B. (2023). A Museology for Open Air Museums. Journal of Conservation and Museum Studies, 21(1): 1, pp. 1–17. Available at: https://doi.org/10.5334/ jcms.223 [Date of reference 10 March 2024] https://doi.org/10.5334/jcms.223
Rychnová, L., Maturkanič, P., Slobodová Nováková, K. & Pavlikova, M. (2022). Open-air Museums – the Future of the Presentation of Spiritual and Architectural Heritage. Muzeológia a kultúrne dedičstvo, 10, pp. 5-18. https://doi.org/10.46284/mkd.2022.10.1.1
Borysenko, Yu. S. (2016). Cultural and Leisure Activities of Architectural Skansen - Type Complexes in Ukraine at the Beginning of the XXI Century. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti, 20, pp. 30-43. https://doi.org/10.31866/2410-1915.20.2019.172392
Hnera, V. А. (2016). Archaeological monuments museumfication in urban environment. Opus Mixtum, 4, pp. 208–217.
Novikova, H. (2019). Environmental museum as the modern cultural industries phenomena. Visnyk Kyіvskoho natsionalnoho universytetu kultury I mystetstv. Seriia: Muzeyeznavstvo i pamiatkoznavstvo, 2(1), pp. 26–36. https://doi.org/10.31866/2617-7943.2.1.2019.172516
Pronenko, І. V. (2017). Modern development of museums-skansens in ukrainian museum structure. Aktualni problemy vitchuznianoi ta vsesvitnoi istorii, 20, с. 91–97
Rudenko, S. B. (2018). Marketing of cultural values in the context of the market theory of the socio-cultural essence of the museum. Muzeyi ta restavratsiia u konteksti zberezhennia kulturnoi spadshchyny: aktualni vyklyky suchasnosti, Kyiv, June 7-8, 2018, p. 236-242.