Критичне дослідження поглядів Роджера Скрутона на фотографію

https://doi.org/10.23939/shv2024.02.007
Надіслано: Липень 12, 2024
Прийнято: Вересень 24, 2024
Автори:
1
Львіський національний університет імені Івана Франка

Метою статті є критичне дослідження аргументів Роджера Скрутона щодо неможливості визнання фотографії мистецтвом через її механічний характер. Філософ стверджує, що фотографія є лише репродукцією реальності, яка не містить творчої інтенціональності, характерної для традиційних мистецьких форм, як-от живопис чи театр. У роботі здійснено аналіз поглядів дослідника у контексті сучасних філософських дискусій про природу мистецтва та фотографії. Методологія дослідження передбачає порівняльний аналіз ідей Р. Скрутона, а також філософів Стенлі Кавела, Кендала Волтона і Жана Бодріяра. Висновки статті вказують на те, що інтенціональність, творчий підхід фотографів та взаємодія глядачів з фотографією можуть надавати їй мистецьку цінність. Досліджено також вплив цифрових технологій на сучасне мистецтво, зокрема на фотографію, що розширює межі традиційного розуміння мистецтва.

Aristotle. (1902). Poetics (S. H. Butcher, Trans.). New York: Macmillan and Co.
Audry, S. (2021). Art in the Age of Machine learning. Cambridge: MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/12832.001.0001
Auer, M., & Auer, M. (1985). A History of Photography: From 1839 to the present. London: Thames & Hudson.
Barthes, R. (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography (R. Howard, Trans.). New York: Hill and Wang.
Baudrillard, J. (1994). Simulacra and Simulation (S. F. Glaser, Trans.). Ann Arbor: University of Michigan Press. https://doi.org/10.3998/mpub.9904
Benjamin, W. (2008). The Work of Art in the Age of Its Technological Reproducibility and Other Writings on Media. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press. https://doi.org/10.3998/mpub.9904
Cavell, S. (1979). The World Viewed: Reflections on the Ontology of Film (Enlarged ed.). Harvard: Harvard University Press.
Davies, D. (2009). Scruton on the Inscrutability of Photographs. The British Journal of Aesthetics, 49(4), 341-355. https://doi.org/10.1093/aesthj/ayp042
Duganne, E., Diack, H., & Weissman, T. (2020). Global Photography: A Critical History. New York and London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003085485
Durden, M. (2013). Fifty Key Writers on Photography. New York and London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203074954
Merleau-Ponty, M. (1962). Phenomenology of Perception (C. Smith, Trans.). New York and London: Routledge.
Miller, S. (2019). Contemporary Photography and Theory: Concepts and Debates. New York and London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003085072
Phillips, D. M. (2009). Photography and Causation: Responding to Scruton's Scepticism. The British Journal of Aesthetics, 49(4), 327-340. https://doi.org/10.1093/aesthj/ayp036
Plato. (1941). The Republic (B. Jowett, Trans.). Oxford: Oxford University Press.
Rubinstein, D. (2013). How Photography Changed Philosophy. Photographies, 6(2), 123-140.
Rubinstein, D. (2015). Fragmentation of the Photographic Image in the Digital Age. Photographies, 8(2), 67-80.
Scruton, R. (1997). Photography and representation. In The aesthetic understanding: Essays in the philosophy of art and culture (pp. 572-588). Carcanet Press.
Scruton, R. (1990/1998). The Photographic Surrogate. In Philosopher on Dover Beach, 173-178. South Bend: St. Augustine Press.
Scruton, R. (2009). Beauty. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/actrade/9780199229758.001.0001
Walton, K. L. (1984). Transparent Pictures: On the Nature of Photographic Realism. In Critical Inquiry, 11(2), 246-277. Chicago: University of Chicago Press. https://doi.org/10.1086/448287