Феномен фотографії в контексті методології постструктуралізму

https://doi.org/10.23939/shv2016.02.111
Надіслано: Жовтень 10, 2016
Прийнято: Листопад 16, 2016
1
Lviv National Polytechnic University
2
Lviv National Polytechnic University

 
Розглянуто  філософську  осмислення  важливих  аспектів  людського  буття,  пов’язаних  з  поширенням фотографії в сучасному  суспільстві.  Особливу  увагу  звернено  на  застосування  методологічних  принципів постструктуралізму, завдяки яким фотографія постає як вияв нової антропологічної реальності, що сформувалася в  межах  європейської  культури. Показано,  як  у  творах  з філософії фотографії  віддзеркалюється  індивідуальний досвід перебування людини в світі. Автори демонструють конструктивні можливості структурної методології, яка дає  змогу  виявляти  ті  аспекти  буття  сучасної  людини,  які  не  надаються  традиційним  засобам  філософського аналізу. 

Arnkheym, R. (1994). Blesk i nishcheta fotografa. [In Russian]. In Novye ocherki  po psikhologii iskusstva. (pp.119-132). Moskwa: Prometey.

Bart, R. (1997). Camera lucida.  Kommentariy  k fotografii. [In Russian]. Moskwa: Ad Marginem, 1997.

Bart, R. (2003). Fotograficheskoe soobshchenie. [In Russian]. In R. Bart, Sistema Mody. Stati po semiotike kultury. (pp.378-392). Moskwa: Izdatelstvo imeni Sabashnikovykh.

Bart, R. (2008). Ritorika obraza. [In Russian]. In Nulevaya stepen pisma. (pp. 252-274). Moskwa: Akademicheskiy proekt.

Batchen, G. (2002). Each Wild Idea: Writing, Photography, History. Cambridge, London: MIT Press.

Bazin, A. (1967). The Ontology of the Photographic Image. In What Is Camera? In Volume 1,pp. 9-16. Berkele and Los Angeles: University of California  Press.

 Benyamin, V. (1996). Kratkaya istoriya fotografii. [In Russian]. In Proizvedenie iskusstva v epokhu ego tekhnicheskoy vosproizvodimosti. Izbrannye esse. (pp.66-91). Moskwa: no publisher.

Chursinova, O. (2015). Tekhnika i tekhnichnyi prohres u kontseptsiiakh      suchasnykh      ukrainskykh      myslyteliv. [In Ukrainian]. In  Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohii. Seriia:Filosofiia : Naukovo-praktychnyi zhurnal, 6, pp.159-162. Odesa : Vydavnychyi dim “Helvetyka”.

Derrida, J. (1967).  De la Grammatologie. Paris:  Les    Edition    de    Minuit.

Dyakov, A. (2010). Rolan  Bart kak on jest'. [In Russian]. Sankt Petersburg: Izdatelstvo “Vladimir Dal”. 

Fuko, M. (1996). Arkheologiya znaniya. [In Russian]. Kiev: Nika-Tsentr.

Kristeva, J. (1979). Folle verite. [Seminaire de Julia Kristeva, edite par J. M. Ribbettes]. Paris: Seuil (Tel Quel).

Lacan, J. (1973). Le Seminare, Livre XI. Paris, Seul.

Levashov,  V. (2007).  Lektsii  po  istorii  fotografii. [In Russian]. Novyi Novgorod: Nizhegorodskiy filial  GTsSI.

Mazin, V. (2010). Subjekt Freyda i Derrida. [In Russian]. Sankt Petersburg: Aleteyya, 2010

Povtoreva, S. (2010). Strukturnyi pidkhid – strukturalizm – poststrukturalizm (evoliutsiia metodolohii ta yii poshyrennia u humanitarnykh studiiakh. [In Ukrainian]. Lviv: Vyd-vo  Natsionalnoho universytetu “Lvivska    politekhnika”.

Povtoreva,  S.  (2015).  Poststrukturalistski  kontsepty  vidsutno sti   struktury  i   porozhnoho  mistsia  yak  symptomy  kryzy. [In Ukrainian]. In Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Zbirnyk nauk. prats, 756 – 757, 97–102.

Savchuk, V. (2005).  Filosofiya fotografii. [In Russian]. Sankt Petersburg: Izd-vo SPbGU.