Українські редакції онлайн-медіа активно розвиваються, стежать за інноваціями, використовують можливості штучного інтелекту та намагаються задовольняти потреби своєї аудиторії. Конкуренція на медіаринку є великою, боротьба за аудиторію триває постійно, що спонукає редакції постійно перебувати у пошуку нових рішень. Аудіоверсії новин можуть стати невід’ємною частиною сучасних онлайн-медіа, реагуючи на зміну поведінки аудиторії та розвиток технологій. “24 канал” запустивши аудіоновини на своєму сайті, досягнув одного мільйона прослуховувань за місяць. Тепер на сайті понад 87 % новин мають аудіоверсії. За прикладом “24 каналу” пішли й інші українські масмедіа. Прослуховування аудіоновин – це хороша можливість для зайнятих людей, які, прогулюючись, їдучи на роботу чи займаючись спортом, хочуть бути в курсі новин, і для них аудіоформат контенту є зручним. Аудиторія, яка любить подкасти, також надає перевагу такому формату новин, а також це хороше рішення для тих, хто має проблеми зі зором. Мета дослідження полягає у тому, щоб з’ясувати, наскільки такий формат є популярним серед якісних українських онлайн-медіа та дослідити його перспективи розвитку. Це дослідження аналізує сучасний стан впровадження аудіоозвучування новин в українських онлайн-медіа. Розглянуто моделі впровадження аудіоновин: автоматизована озвучка за допомогою технологій штучного інтелекту та дикторський запис. Для дослідження було обрано якісні онлайн-медіа з так званого “білого списку”, який у 2024 році опублікував ІМІ. Серед 13 масмедіа лише два – “Громадське радіо” та “Громадське” – мають аудіоозвучування новин на сайті масмедіа. Зручність споживання інформації у форматі аудіо відкриває нові можливості для медіа, адже користувачі можуть слухати новини в дорозі, під час роботи чи занять спортом.
1. Journalism and Technology Trends and Predictions 2025. URL: https://reutersinstitute.politics. ox.ac.uk/sites/default/files/2025-01/Trends_and_Predictions_2025.pdf. 2. Аудіоверсії текстів Forbes Ukraine. 2025. URL: https://forbes.ua/audio. 3. Аудіоновини в українських ЗМІ: що врахувати для успішного розвитку формату у 2025 році. 2025. URL: https://cases.media/article/audionovini-v-ukrayinskikh-zmi-sho-vrakhuvat... roci?srsltid=AfmBOopz604svxef6VUzGHbJg1zaymgE_AReH3xig0SPZXp4Ra0p7SyW. 4. Білий список ІМІ за друге півріччя 2024 року: увійшли 13 медіа. 2024. URL: https://imi.org.ua/monitorings/bilyj-spysok-imi-za-druge-pivrichchya-202.... 5. Гаврилюк І. Подкасти в системі українських інтернет-медіа. Образ. 2022. 1(38). С. 72–79. 6. Гнєдкова О., Карпенко З. Каламбур як ефект комічності в аудіо-медіальному тексті. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Серія: Філологія Журналістика. 2022. Т. 33(73). № 5. Ч. 1. С. 146–152. 7. Горон Д. Hromadske запустило аудіоверсію текстів і найважливіших новин. 2025. URL: https://detector.media/infospace/article/237148/2025-01-16-hromadske-zap.... 8. Зеленов Д. Зі звичайної розваги до мільйона прослуховувань за місяць: як 24 Канал запустив аудіоновини. 2025. URL: https://24tv.ua/24-kanal-dosyagnuv-1-milyona-prosluhovuvan-audionovin-za.... 9. Не лише читати, а й слухати: онлайн-медіа “Свідомі” запустило аудіоверсію текстів. 2024. URL: https://svidomi.in.ua/page/ne-lyshe-chytaty-a-i-slukhaty-onlain-media-sv.... 10. Мудра І., Майхровська Ю. Види та жанри аудіоподкастів від ЗМІ. Вісник національного університету “Львівська політехніка”: журналістика. 2023. 1(5). С. 42–51. 11. Принципи Суспільного щодо використання штучного інтелекту. 2025. URL: https://suspilne.media/aipolicy/.