Корпоративна культура в кроскультурному середовищі: сутність та функції

2024;
: cc. 102 - 108
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка» Кафедра зовнішньоекономічної та митної діяльності

Розглянуто сутність поняття «корпоративна культура», наведено ключові функції корпоративних культур, які беруться до уваги практиками бізнесу при її формуванні та оцінюванні впливу на розвиток компанії, відображено роль корпоративної культури організації у процесі реалізації управлінських функцій, а саме функції планування, організування, мотивування, контролювання та регулювання, а також зазначено її особливий вплив на цільові групи впливу, які забезпечують ефективність діяльності компанії, зокрема на працівників, споживачів (клієнтів), державні органи влади та ділових партнерів, зазначено ключові критерії, які впливають на рівень впливу корпоративної культури на управлінські процеси чи цільові групи, зокрема: тип корпоративної культури, рівень її прояву, прийняття працівниками, формальності, розмір організації.

  1. Шейко В.М. (2001), Культура. Цивілізація. Глобалізація (кінець ХІХ — початок ХХІ ст.), Основа, Харків, Україна.
  2. Камерон К., Куинн Р. (2001), Диагностика и изменение организационной культури, Издательство «СПб», Питер, Россия.
  3. Бала О.І. (2006), Історія розвитку та формування терміну «корпоративна культура», Видавництво НУ «Львівська політехніка», Львів, Україна.
  4. Замковий О.І. (2018), Фінансова корпоративна культура. Методичні рекомендації для самостійної підготовки до практичних занять з дисципліни бакалаврів спеціальності, Видавництво НТУ «ДП», Дніпро, Ук- раїна.
  5. Brown, А. (1995), “Organisational Culture”, Journal of Management and Organisation, Volume 1, Issue 1, pp.57.
  6. Ouchi W.G., Wilkins A.L. (1985), “Оrganizational culture”, Annul Review of Sociology, vol.1, pp.457-83.
  7. Kilmann H.R., Mary J. Saxton J.M, and Serpa R. (1985), Gaining control of the corporate culture, San Francisco: Jossey-Bass, USA.
  8. Чайка Г.П. (2005), Культура ділового спілкування менеджера, Знання, Київ, Україна.
  9. Чернишова Т.О. та Немченко Т.А (2010), Деякі аспекти корпоративної культури організації, Еконо- мічні науки, №17, URL: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/49.pdf (дата звернення 15 січня 2022 р.)
  10. Синицька О.І., Білецька О.О. (2011), Організаційна чи корпоративна культура: теоретичні підходи до тлумачення понять, Економічні науки, №5, URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_5_1/099- 102.pdf (дата звернення: 11 січня 2022 р.)
  11. Стамбульська Х., Передало Х. С. Корпоративна культура: сутність, типи та роль у розвитку ор- ганізації. Ефективна економіка. 2022. № 1. –DOI: 10.32702/2307-2105-2022.1.204.
  12. Ареф’єва О.В. Крос-культурний менеджмент як детермінанта формування конкурентоспромож- ності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Випуск 20, частина 1.– URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/20_1_2018ua/6.pdf